min vindruer har fået sygdom
Fra : C Q.

Dato : 04-01-03 07:30

Jeg har nogle vin planter, hvor alle bær spræker og dør hen i løbet af vækst
perioden.Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 04-01-03 12:28

"C Q." <cqwist@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle vin planter, hvor alle bær spræker og dør hen i løbet af
vækst
> perioden.Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Har du vindruer nu, dit heldige asen

Spøg til side. Jeg har hørt, at hvis man (eller Vorherre) vander for meget i
modningsperioden, vil bærrene sprænges. Måske er det, der er i vejen.

VH Birgitte

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-01-03 13:38

On Sat, 4 Jan 2003 07:29:43 +0100, "C Q." <cqwist@post.tele.dk> wrote:

>Jeg har nogle vin planter, hvor alle bær spræker og dør hen i løbet af vækst
>perioden.Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre.

Er der noget at se på druerne eller bladene?

Det kan måske være vinmeldug. Bladene får en gråhvid belægning som
senere breder sig til druerne. De stopper med at gro og revner
efterhånden.
Det skyldes tørke eller træk.

(Det er så et svar i den helt anden side i forhold til det Birgitte kom
med - men så længe vi ikke ved hvor planten står og hvordan den blive
passet, så er det svært at give et præcist svar.)

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.