/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reperation af TV tid etc etc
Fra : O.p


Dato : 03-01-03 23:21

Hej

jeg har tidligere indleveret tv (Sony 32 " 100 Hz Widescreen) til reparation
d 1/11-2002.

Sagen var at mit tv ikke fungerede og har derefter kontaktet elgiganten hvor
det er købt.

De siger så at jeg skal komme ud til elgiganten med det hvorefter jeg så vil
få det efterset. Jeg har imidlertid tegnet stor forsikring der gør, at
elgiganten istedet sender en tekniker ud til mig på min bopæl jeg aftalte
dette med sælgeren fra elgiganten og så gjort.

D 1/11-02 kommer der en tekniker. Han vurdere imidlertid at han ikke kan
fejlfinde og reparere på stedet og tager derfor mit tv med til værkstedet.
Dette er trediemands værksted dvs ikke firma med elgiganten men selvstændig
der arbejder for elgiganten.

Jeg fik besked om at det ville være klar omkring 23 /11-02, aftalt i
telefonen. Jeg har en seddel fra teknikeren på indleveringen af TV*`et
dateret 1/11-02. Jeg fik ikke tv`et i november og kontaktede elgiganten de
sagde imidlertid at de4r var problemer med at fremskaffe en reservedel
(hvilket snart er det eneste grundlag for overskridelse af reparationstiden)
Det var så ok og jeg anmodede om en ny dato for reparationen af mit tv.
Sælgeren på værkstedet sagde her at jeg ville have det omkring 14 december.

14/12-02 stadig intet tv og jeg tog kontakt igen og bad dem følge op på
situationen da der snart var juleferie hvilket ville resultere i mere
ventetid. Dette ville de gøre og jeg lagde mit telefonnummer og bad dem
vende tilbage ASAP.

JEG HØRTE ALDRIG FRA DEM !!

3/1-03. Nu søger jeg råd hvor lang tid skal jeg vente, hvad skal jeg gøre,
alt er dækket af garantien og intet ved fejlen i tv`et er min skyld. Oplyst
fra værkstedet.. Hvad skal jeg gøre, evt hvilke paragrafer i købeloven der
kan bruges, tv`et er købt i 2001 ( med 5 års udvidet garanti til 1195 dkr)

Hjælp hjælp..

O.p



 
 
Bo (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Bo


Dato : 04-01-03 00:04


"O.p" <poulsenxxx@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:av52d9$o9b$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> JEG HØRTE ALDRIG FRA DEM !!
>
> 3/1-03. Nu søger jeg råd hvor lang tid skal jeg vente, hvad skal jeg gøre,
> alt er dækket af garantien og intet ved fejlen i tv`et er min skyld. Oplyst
> fra værkstedet.. Hvad skal jeg gøre, evt hvilke paragrafer i købeloven der
> kan bruges, tv`et er købt i 2001 ( med 5 års udvidet garanti til 1195 dkr)
>
> Hjælp hjælp..
>

Skriv et Rek-brev til Elgigantens direktør, hvor du kort forklarer hele sagsforløbet, send
det også pr. email. og bed om svar inden 14.dage, husk forsikringsnr. og
kvitteringsreferencenr. på indlevering.

Billigt skal det være og service er derefter

Firma : Elgiganten A/S
Adresse: Hovedvejen 169-173
2600 Glostrup

Telefon: (+45) 7080 7070
Mobil:
Fax: (+45) 4326 8601
Web-site: www.elgiganten.dk
E-mail: kundecenter@giganten.dk

CVR nr.: 17237977

Bestyrelse

Bestyrelsesmedlem: Jan Ole Hammarlund
Kristian Alveberg Kulsrud
Per Bjørgås


Personer

Øverste topledelse: Adm. Direktør Jesper Boysen
Marketing: Salgschef Anders Jensen
Salg: Salgschef Anders Jensen
Salgschef Henrik Jørgensen
Salgschef Peder Stedal
Personale: Majbritt Kristiansen








O.p (04-01-2003)
Kommentar
Fra : O.p


Dato : 04-01-03 00:15


"Bo" <bolten@Xofir.dk> wrote in message news:av54vr$kq2$1@sunsite.dk...
> Billigt skal det være og service er derefter


Hmm ok billigt var det nu ikke gav 6995 dkr for tv`et uden bord/fod lign..

Tror jeg sender et anbefalet brev til værlstedet først og beder om en
konkret dato for reparationen. deri skriver jeg at såfremt der ikke svares
inden 7 dage fra modtagelsen vil jeg gå videre med sagen..Kan da så igenem
retshjælpen og evt videre fri proces føre sagen her..Mest af alt er det
blevet principielt..

Er pt på SU, og har studeret de sidste 2 år så ovenstående skulle være
muligt..??

O.p



Thomas Smedebøl (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Smedebøl


Dato : 04-01-03 00:25

>Mest af alt er det blevet principielt..

Pr. erfaring synes jeg du skulle bede dem dokumentere hvilken del de har
ventet på, og hvornår de har modtaget den fra leverandøren, samt at den er
benyttet i reperationen. Det lyder som smøl i mine ører.

Mvh Thomas



Ole Geisler (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Ole Geisler


Dato : 04-01-03 01:17

On Sat, 4 Jan 2003 00:25:20 +0100, "Thomas Smedebøl"
<whisdow@hotmail.com> wrote:

>Pr. erfaring synes jeg du skulle bede dem dokumentere hvilken del de har
>ventet på

Glimrende forslag.

> og hvornår de har modtaget den fra leverandøren, samt at den er
>benyttet i reperationen. Det lyder som smøl i mine ører.

Næppe. Det er desværre helt "normalt" at selv de store kendte
fabrikater ikke evner at levere reservedele til egne produkter.
Værkstedet har ingen interesse i at trække sagen i langdrag.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Aut. baatnakke, flueknepper og alvidende limsten
Mit motto: Let`s fix it!

Bertel Lund Hansen (04-01-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-01-03 01:19

O.p skrev:

>Tror jeg sender et anbefalet brev til værlstedet først og beder om en
>konkret dato for reparationen. deri skriver jeg at såfremt der ikke svares
>inden 7 dage fra modtagelsen vil jeg gå videre med sagen.

Det er ikke nødvendigt. Giv dem en frist, f.eks. en uge som du
selv foreslår, og kræv at du vil have et helt nyt tv hvis de ikke
har repareret det første til den tid. Det kan du ifølge
købeloven, for en reparation skal ske uden væsentlig ulempe for
køber, og det er ikke sket her.

§ 78 [om mangler ved forbrugerkøb]

Stk. 4.   Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning
   eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og
   uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette
   ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen,
   ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette
   kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen
   afhjælpe for sælgerens regning.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste