Espresso
Fra : Henrik

Dato : 03-01-03 22:39

Nu er der ved at komme mange kaffebarer rundt omkring i byen (KBh)
Havd synes I andre derude om espresso, hvor laver de den bedste kop (hvordan
kan I bestemme dette ?), bedste betjening, bedste barista, hvilke byen kunne
godt bruge en bedre espresso osv.
Lad os starte en debat omkring emnet !

Henrik

Fra : Anders

Dato : 04-01-03 12:21

"Henrik" <hewj@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(hvordan
> kan I bestemme dette ?), bedste betjening, bedste barista, hvilke byen

Tjah, indtil for nylig synes jeg ikke det var til at opdrive en ordentlig
espresso nogle steder, men nu dukker
der da efterhånden ordentlige kaffesteder op. Mine bedste espressoer i KBH
har jeg fået i Gothersgade,
der er to steder. Den ene hedder "Christina's" (tror jeg nok), den anden kan
jeg ikke huske, men den ligger lige overfor,
på hjørnet af Gothersgade og Borgergade.

Det skal siges til caféernes forsvar, at jeg er superduperespressonørd, jeg
både rister og maler min kaffe selv,
så mine succes-kriterier er måske lidt højere end gennemsnittet.

Anders

Fra : Henrik

Dato : 04-01-03 15:58

Ja Christina´s er meget hyggelig. de anvender nogle gode kopper, der både
præsentere espresso og cappucino flot.
Jeg kan ikke huske deres espresso, men jeg mener det er fra Estate
(chokoladekompagniet) de får deres kaffe fra.
Deres genbo derimod er et svensk megakoncept. På trods af de har investeret
i en La Marzocca espressomaskine, mangler deres barista at fuldende deres
færdigheder. Espresso er ofte kold og nogle gange har den været uden fylde.
Jeg kan godt lide en espresso, som har en lang eftersmag.
Espressonørd er jeg også, idet jeg har investeret i en formue i
espressoudstyr, men jeg køber mine bønner færdige. For tiden fra Norge.

Henrik