spaghetti og røget laks
Fra : mack

Dato : 03-01-03 15:13

Hej! Jeg har lidt røget laks liggende i køleskabet og tænkte om man ikke,
istedet for at spise det på franskbrød hvilket jeg har fået nogen gange i
løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
pasta-ret. Er der nogen der kan bidrage med en opskrift? Har også både fløde
og æg stående...

/mack

Fra : torup bachmann

Dato : 03-01-03 15:32

"mack" <ottesen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
> pasta-ret. Er der nogen der kan bidrage med en opskrift? Har også både

Nogen decideret opskrift har jeg ikke, men jeg ville lave en opbagt sauce og
tilsætte laksen i mindre stykker og en masse grønt, persille, eller hvad du
nu kan lide.
Det burde ikke kunne gå helt galt
MVH Rikke

Nemme opskrifter?
Se www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 03-01-03 15:53

Der er en opskrift på PBX her
http://www.dr.dk/p3/hjemmeservice/opskrifter/henrik_qvortrup.asp#

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 03-01-03 16:37

> [...]
gange i
> løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
Hej
Prøv at blande den varme pasta med Philadelphia cream cheese med
tomat/basilikum og tilsæt den røgede laks i strimler.

M.v.h
Niels

Fra : Iggy

Dato : 03-01-03 19:10

Røget laks, frisk hakket basilikum og lidt fløde. Varm fløde tilsæt laksen,
og basilikum og bland det i pastaen. Husk Parmasan og rødvin

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 03-01-03 16:45

> [...]
> løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
> pasta-ret. Er der nogen der kan bidrage med en opskrift? Har også både

Hej Mack

Jeg plejer at snitte lidt løg og lidt hvidløg, der så svitses i olie. Her
tilsætter jeg fløde, en sjat hvidvin, frisk (eller tørret) basilikum, salt
og peber. Dette får lov til at koge lidt ind. Pastaen koges. Når pastaen er
ved at være nok hældes laksen i saucen, hvor den varmes et par minutter. Det
serveres.... (beklager, men alle mål er på slump).

Mvh.
Mette

Fra : Annika Pedersen

Dato : 03-01-03 17:35

> [...]
> koges. Når pastaen er ved at være nok hældes laksen i saucen, hvor den
> varmes et par minutter. Det serveres.... (beklager, men alle mål er på

Sjovt nok har jeg også laks liggende og tænkte hvad den skulle bruges til.
Synes dette lyder godt :)
Har bare ikke hvidin hjemme, og fløde, har jeg blot flødeskum pt :\ (kan
det mon bruges, evt. med mælk også?

Noget andet er - hvor længe kan røget laks holde sig på køl efter åbning?

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : mack

Dato : 03-01-03 18:05

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message

> [...]
> Synes dette lyder godt :)
> Har bare ikke hvidin hjemme, og fløde, har jeg blot flødeskum pt :\ (kan

Jeg forsøger mig også med denne opskrift og har heller ingen hvidvin. Jeg
forestiller mig at det går uden... Aner ikke om det dutter med flødeskum,
men mælk går vel fint, - blot skal du nok jævne saucen lidt. Har også lidt
gorgonzola ost liggende..Overvejer at smelte det i flødesovsen, men ved ikke
helt om det er en god ide...

/mack

Fra : Annika Pedersen

Dato : 03-01-03 19:27

> [...]
> lidt. Har også lidt gorgonzola ost liggende..Overvejer at smelte det i
> flødesovsen, men ved ikke helt om det er en god ide...

ja ok, minimælk og jævning kan nok gøre lidt af det.
Ingen gorgonzola hellere. Hummm - tror jeg venter til imorgen formiddag
eller senere i aften (da jeg sådan set allerede har spist)

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 03-01-03 19:07

> [...]
> løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
> pasta-ret. Er der nogen der kan bidrage med en opskrift? Har også både

Hejsa

Jeg laver gerne en alm. hvid sovs, evt. med en god klat flødeost, smagt til
med krydderurter og så med champignon eller asparges. Laksen skal først i
til sidst. Når jeg køber ind til det, køber jeg de billige lakserester. Det
ses alligevel ikke, når det skal skæres i tern, og så får jeg en lækker ret,
der ser ud og smager af mere, end den har kostet

God appetit
Mette

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 19:33

mack <ottesen@sol.dk> wrote:

> [...]
> løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
> pasta-ret. Er der nogen der kan bidrage med en opskrift? Har også både fløde

Jeg fik engang noget pasta med karry og røget laks i Göteborg - det er
noget af det bedste jeg nogensinde har smagt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-01-03 19:40

"mack" <ottesen@sol.dk> wrote in message
> [...]
> indgå i en (ikke alt for avanceret) pasta-ret. Er der nogen
> der kan bidrage med en opskrift? Har også både fløde

Karoline lavede en meget nem pastaret for år tilbage

Flødeost og mælk koges sammen og smages til med dild (rigeligt)
Grøn pasta koges
Laksen serveres as is til
flutes til og en god Lambrusco Rosé

Den er godt nok lidt sommerlig

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Helle Skoett

Dato : 04-01-03 01:04

> [...]
> løbet af julen, kunne lade den indgå i en (ikke alt for avanceret)
> pasta-ret. Er der nogen der kan bidrage med en opskrift? Har også både

en klassiker er med rigelig pesto, stegt bacon, og laks, der lige har set
oversiden af stegepanden - mikse, mikse, mikse og god appetit.
vh helle s

Fra : rasmus carlsen

Dato : 04-01-03 15:35

Nemt og godt:

Smør på en pande ...
Grønne asparges i cirka 2 cm stykker (ikke hovederne) ... riste riste i 5
minutter ...
På med en god slat balsamisk rødvinseddike ...
En god slat piskefløde og/eller mælk på panden ... en sjat kraftig fiskefond
(brug evt. den lille runde bøtte pulver, du kan købe i et supermarked - den
er ok) ...
I med laksestykkerne (i mudnrette bidder) ...
Simre i et par minutter ...

Server frisk pasta til ... mums og velbekomme ...

ras