Desinfektionsmiddel til frø
Fra : Lars M. Pedersen

Dato : 03-01-03 14:23

For mange år siden gik jeg ret meget op i kaktus, og i den forbindelse
såede jeg en del kaktus. Nyspirede kaktuskimplanter er ualmindelig følsomme
over for formeringssvamp. Derfor tilsatte jeg altid vandingsvandet et par
Chinisoltabletter. Chinisol kunne man købe på apoteket, og det var vist
beregnet til at desinficere mundhulen ved skylning.

Mit problem er nu, at Chinisol ikke markedsføres mere, men den flinke
apoteker har fortalt mig, at det aktive stof i Chinisol var
Hydroxychinolinsulfat.

Er der nogen her i gruppen, der kan henvise til et alternativt produkt, der
kan forebygge formeringssvamp?

--
Venligst Lars
Hovedaftalen for gravhunde:

Fra : zigge

Dato : 03-01-03 18:08

Prøv at spørge i dk.videnskab, der holder en del apotekersvende til der

//zigge

Fra : Aa. Worm

Dato : 03-01-03 18:58

Er der nogen her i gruppen, der kan henvise til et alternativt produkt, der
> kan forebygge formeringssvamp?

Jeg bruger ofte en svag atamon-opløsning til at vande omkring min
perlagonie-stiklinger indtil de er "kommet igang". Det forhindrer, at der
kommer svamp omkring rodhalsen.
Jeg har dog ingen erfaring ang. Atamon og frø.

Hilsen
Aase