Alias i InstallShield
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 07-03-01 21:49

Hej

Det BDE alias man opretter i InstallShield skal det være nøjagtigt det samme
som man bruger,
som det AliasName i Tdatabase komponenten ?

Eller det samme som man bruger i Ttable / TQuery komponenten ?

Hilsen AHJ

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 08-03-01 14:48

"Anders Holm Jensen" <ahjmw@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> som man bruger,
> som det AliasName i Tdatabase komponenten ?
>
> Eller det samme som man bruger i Ttable / TQuery komponenten ?

Dit Alias du skal bruge ved en installe er jo dit ODBC alias, altså det du
bruger på din Database component.

InstallShield har jeg aldrig fået til at virke rigtigt med install af Alias,
men det kan være det er blevet bedre i nye versioner.

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 08-03-01 15:54

Jeg har fået det til at virker, med det alias jeg bruger på Tdatabase
komponenten. Og det virker fint endda.

Det er vigtigt at man bruger nøjagtigt det samme navn !!

Hilsen AHJ