Skjule mainform uden at skjule visse kompo~
Fra : Thomas P

Dato : 07-03-01 21:48

Hej

Jeg har en mainform + et andet komponent, som jeg kalder en toolbar. Denne
toolbar har den vidunderlige egenskab at den simpelthen kan flyde frit på
skærmen uafhængigt af 'form1' (mainformen), dog ikke mere end at den også
bliver skjult når jeg sætter form1.visible:=false;. Det jeg gerne vil er
simpelthen, at gøre toolbar1 helt uafhængig af formen den tid formen er
skjult... hvis det i det hele taget kan lade sig gøre !

Taksker

--
- Thomas [blomme@post.com] [http://www.FlowCode.f2s.com]

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 07-03-01 23:02

Just as I expected, Thomas P came up with this:

> [...]
>simpelthen, at gøre toolbar1 helt uafhængig af formen den tid formen er
>skjult... hvis det i det hele taget kan lade sig gøre !

Gør det på den "dumme" måde: Når din mainform bliver skjult, så lav/vis
en ny form og dock toolbaren på den form! Så når mainformen igen bliver
vist så afdokker du bare toolbaren igen og skjuler den midlegtidige
docking-form. (Jeg regner med at du bruger Toolbar97 komponenterne.)

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://www.niller.f2s.com/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 08-03-01 10:47

"Niels (niLLer)" <nmartin@ispam.com> wrote in message
> [...]
> vist så afdokker du bare toolbaren igen og skjuler den midlegtidige
> docking-form. (Jeg regner med at du bruger Toolbar97 komponenterne.)

Det gav mig en ide, hvad med at sørge for at din form var så lille som mulig
og så hele tiden lå bag ved din toolbar??

MVH
Thomas

Fra : Jesper

Dato : 08-03-01 16:07

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

mulig
> og så hele tiden lå bag ved din toolbar??

Hvad med at lave formen transparent?

Jesper