"java.net.BindException: Address already i~
Fra : Simon...

Dato : 03-01-03 10:58

Jeg har lavet mit proggie sådan at den bliver fodret af en synchronized
metode, så det hele tiden er en ny url den får at connecte til,
men når den når op omkring 250 urls (kører med 5 tråde, de er hver oppe på
250 ca.), begynder der at komme feljen der er i subj,
lige umiddelbart troede jeg det var hvis der kom en url den allerede havde
været i, eller havde åben i forvejen, men der er ikke duplicates i den
fil den bliver fordret fra, så hvordan undgår jeg det problem der ? det
stopper mine tråde :(

koden ser ud som den jeg fik i mit tidligere indlæg:

line = GetLines.getNext();
while (line != null)
{
line = line.replaceAll(" ","%20");
URL url = new URL(line);
HttpURLConnection urlCon = (HttpURLConnection)
url.openConnection();
String userAndPassword = new
sun.misc.BASE64Encoder().encode(loginPassString.getBytes());
urlCon.setRequestProperty("Authorization","Basic
"+userAndPassword);
urlCon.connect();

BufferedReader reader = new BufferedReader(new
InputStreamReader(urlCon.getInputStream()));
String ss = reader.readLine();

while (ss != null)
{
bla bla bla

}
line = GetLines.getNext();
}

og her er min getNext metode hvis den sku ha interesse:

public static synchronized String getNext()
{
String line = new String("");
try
{
line= inFile.readLine();
}
catch(IOException e){System.err.println(e);}
return line;
}

tak

mvh.Simon

Fra : Casper Lund Thomsen

Dato : 03-01-03 19:36

Simon... wrote:
> [...]
> været i, eller havde åben i forvejen, men der er ikke duplicates i den
> fil den bliver fordret fra, så hvordan undgår jeg det problem der ? det

[SNIP]

Uden at være sikker vil jeg gætte på at du skal huske disconnecte fra
den HttpUrlConnection du har åben når du er færdig med den!

Mvh
Casper

Casper Lund Thomsen | Tlf Mobil
Paluden Mullers Vej 44, 2s., lejl. 22 | 77890330 40557274
8200 Århus N |

Fra : Simon...

Dato : 03-01-03 20:32

> Uden at være sikker vil jeg gætte på at du skal huske disconnecte fra
> den HttpUrlConnection du har åben når du er færdig med den!

ja det var jeg også lidt inde på selv da jeg sad og tænkte over det, men
når man nu trykker bla.[shift] + [space] eller noget i den retning, så
kommer ens valgmuligheder jo frem, og
der kunne jeg ikke umiddelbart se noget brugbart, er der en speciel måde man
disconnecter på ?

tak
mvh.Simon

Fra : Simon...

Dato : 04-01-03 14:25

never mind, jeg kørte programmet som en løkke (28850 gange for at være
præcis skulle den køre),
og der fik jeg ikke problemet når den bare kørtes i mainen, så det må være
et¨problem der kun kommer når
jeg bruger tråde... underligt, men nu virker det da.
mvh.Simon

Fra : Anders Biehl

Dato : 04-01-03 23:55

Hej

Du har nok bare for mange connections åbne på een gang.

http://www.pankaj-k.net/WSOverSSL/WSOverSSL-HOWTO.html
2.. When I run a program that invokes the same method on the same service
in a tight loop over HTTPS, then sometimes the client throws the following
exception: BindException: Address in use: connect. I have never encountered
this over HTTP. Also, I didn't observe this on my slower 350MHz Pentium
machine, but can reproduce very quickly on faster 900MHz Athlon machine.
VH
Anders