Andet multimedie
bentjuul 3670
Hide guide i Illustrator
Fra : Storm

Dato : 03-01-03 10:45

Et lille meget irriterende problem i Illustrator.

I de sidste versioner (ihvertfald 9 og 10) har jeg aldrig fået f.eks
Hide og Show Guides til at fungere, eller show grid for den sags skyld -
medmindre jeg går over i amerikansk tastatur, og ser i key caps.

Er der nogen der kender en løsning, så man ikke skal museklikke i menuen
hver gang?

Mac - Illustrator 10.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 12:42

Storm skrev:

> [...]
> f.eks Hide og Show Guides til at fungere, eller show grid for den
> sags skyld - medmindre jeg går over i amerikansk tastatur, og ser

Nu er det jo så Illustrator 10(.03) på PC her og Hide/show guides
virker heller ikke hos mig med standardindstillingen. Show/hide
grid gør, men kan du ikke selv definere en ny shortcut til hide/
show guides med Edit > Keyboard Shortcuts?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/illustrator/genveje.png>

Jeg har også genvejsproblemer i Photoshop 7. I Photoshop 6 kunne man
ændre størrelsen på markøren med komma og punktum-tasten med dansk
tastaturlayout. Den funktion er af en eller anden underlig årsag
forsvundet i version 7, hvilket resulterer i at jeg oftest bruger
6'eren i stedet. Desuden har jeg problemer med at Ctrl + Alt i
kombination med plus og minus-tasterne på det numeriske tastatur,
ikke altid fungerer i version 7. Desværre har man ingen mulighed
for at definere sine egne genveje i Photoshop.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 03-01-03 13:04

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> grid gør, men kan du ikke selv definere en ny shortcut til hide/
> show guides med Edit > Keyboard Shortcuts?

Den har jeg aldrig brugt før.
Det har jeg nu, og det virker - dejligt - tak skal du ha'.

> [...]
> ikke altid fungerer i version 7. Desværre har man ingen mulighed
> for at definere sine egne genveje i Photoshop.

Øv, det vil jeg kigge nærmere på ved lejlighed.
Mon de flytter rundt på genvejene med vilje - ligesom supermarkedet
flytter rundt på varerne, så vi tvinges rundt i alle hjørner

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 13:13

Storm skrev:

> Mon de flytter rundt på genvejene med vilje - ligesom supermarkedet
> flytter rundt på varerne, så vi tvinges rundt i alle hjørner

Det skulle ikke undre mig, men det irriterer mig og specielt når man
ikke har mulighed for at definere en anden genvej, som i eksemplet
med Photoshop.

Er der egentlig nogen der ved om Adobe har en adresse hvor man kan
stille forbedringsforslag til deres programmer, eller er det blot
Adobe support man skal henvende sig til?

Madsen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-01-03 13:27

> Er der egentlig nogen der ved om Adobe har en adresse hvor man kan
> stille forbedringsforslag til deres programmer, eller er det blot
> Adobe support man skal henvende sig til?

http://www.adobe.com/support/feature.html

/Per.

Fra : Storm

Dato : 03-01-03 13:30

> [...]

> stille forbedringsforslag til deres programmer, eller er det blot
> Adobe support man skal henvende sig til?

Jeg tjekkede også lige Adobe Support, og kunne umiddelbart ikke finde
andet end en masse link-henvisninger.

Dog kan man stille et spøgsmål her:

<https://feedback.studio.adobe.com/feedback/form.html>

De sidste par dage har jeg forsøgt at maile Microsoft om nogle skrifter,
det kan man heller ikke sådan bare. De har pillet deres mail adresser
af, og fjernet den fri download af deres skrifter, som de før havde på:

<http://www.microsoft.com/typography/fontpack/default.htm>

contact us giver dette:
<http://www.microsoft.com/typography/about.htm>

Det er da lidt irriterende, at man ikke kan komme i kontakt med dem.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 13:41

Storm skrev:

> Dog kan man stille et spøgsmål her:
>
> <https://feedback.studio.adobe.com/feedback/form.html>

Som jeg ser det så handler det om feedback til Adobe Studio mm.

[MS]

> Det er da lidt irriterende, at man ikke kan komme i kontakt med
> dem.

Enig, men det bliver mere og mere populært. Enten gør de alt for
at skjule adressen, eller også svarer de bare ikke når man retter
henvendelse til dem. Jeg har ventet i lidt over to måneder på et
svar fra Adaptec angående et driverproblem, men det tyder på at
de ikke gider at svare. For dårligt IMO.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 13:41

Per Christoffersen skrev:

> http://www.adobe.com/support/feature.html

Tak.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 14:11

Per Christoffersen skrev:

> http://www.adobe.com/support/feature.html

Ja og det er typisk. Når man klikker på Submit, efter at have brugt
adskillige minutter på at forklare problemet, ender man op med
dette:

| We're sorry! The page you were trying to view is no longer here.
| If you reached this page from another part of Adobe.com, please
| let us know so we can fix the problem.

Flot.

Madsen.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-01-03 14:22

> Ja og det er typisk. Når man klikker på Submit, efter at have brugt
> adskillige minutter på at forklare problemet, ender man op med
> dette:

> Flot.

Ikke så overbevisende...

/Per

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-01-03 15:04

> Ja og det er typisk. Når man klikker på Submit, efter at have brugt
> adskillige minutter på at forklare problemet, ender man op med
> dette:

Hmm. Jeg fik:

Thank you!

Thank you for your product feature request. This is the only acknowledgement
you will receive about your request.

Jeg foreslog at give mulighed for at ændre sine shortcuts i hele den
grafiske pakke, og ikke kun i AI.
Måske var midt forslag bare bedre end dit?

/Per

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 14:29

Per Christoffersen skrev:

> Ikke så overbevisende...

Ikke just. Et klik på tilbage-knappen i browseren og alt i formularen
er forsvundet. Jeg er for doven til at skrive det igen, så det må blive
en anden gang.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 03-01-03 14:49

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ikke just. Et klik på tilbage-knappen i browseren og alt i formularen
> er forsvundet. Jeg er for doven til at skrive det igen, så det må blive
> en anden gang.

Det var også der jeg endte med Microsoft.
Og så har de måske opnået deres formål. De gider ikke alle de
henvendelser. Du kan dog sagtens få lov at bruge order og buy

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 14:57

Storm skrev:

> Du kan dog sagtens få lov at bruge order og buy

Ja, det er smart fundet på. ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-01-03 15:20

Per Christoffersen skrev:

> Jeg foreslog at give mulighed for at ændre sine shortcuts i hele den
> grafiske pakke, og ikke kun i AI.

Nå, men så behøver jeg jo ikke at nævne det også.

> Måske var midt forslag bare bedre end dit?

Eller også kunne de bare ikke afkode mit engelsk, som vel ca. svarer
til folkeskolens 6. klasse niveau. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 02:06

Madsen skrev:

> Desuden har jeg problemer med at Ctrl + Alt i kombination med plus
> og minus-tasterne på det numeriske tastatur, ikke altid fungerer i
> version 7.

Nå, det var heldigvis et problem med grafikkortet, tyder det på.
Det er i hvert tilfælde ikke sket siden at jeg opdaterede driveren
til mit grafikkort her lige i starten af det nye år. Matrox nævner
følgende i driveropdateringen fra d. 20/12-02:

Madsen.