Forward med header
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 08:50

Kan man få OE til at dumpe hele originale header i beskeden ved fx.
forward?

Hvis nej, som jeg nu regner med, er der andre programmer der kan?

--
Bjarke Andersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-03 11:25

Hej Bjarke Andersen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan man få OE til at dumpe hele originale header i beskeden ved fx.
> forward?

Ja, man kan selvfølgelig via en lille klippebordsomvej. (Stå på
indlægget/mailen, du ønsker headeren fra, tast Ctrl+F3, så markerer du
heeaderen etc.)

Det lyder omstændeligt men tager faktisk max 5 sekunder.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 12:52

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> heeaderen etc.)
>
> Det lyder omstændeligt men tager faktisk max 5 sekunder.

Det er den vej jeg anvender idag, for at netop rapportere det til SpamCop,
men jeg vil gerne kunne forwarde det som mail istedet og derfor gerne bare
kunne nøjes med en forward hvor headeren så er med.

--
Bjarke Andersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-01-03 13:27

Hej Bjarke Andersen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> men jeg vil gerne kunne forwarde det som mail istedet og derfor
> gerne bare kunne nøjes med en forward hvor headeren så er med.

Åben mailen, så "Fil, gem som". Så kan du hægte hele den gemte mail,
hvor både header og brødtekst er, på som bilag.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 13:40

> Åben mailen, så "Fil, gem som". Så kan du hægte hele den gemte mail,
> hvor både header og brødtekst er, på som bilag.

Igen alt for mange kliks :) Så er CTRL+F3 lige så "nemt".

--
Bjarke Andersen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 03-01-03 17:20

I indlæg <Xns92F88B0026D7Bbjoegdk@130.225.247.90>,
skrev usenet@*spammer*bjoeg.dk følgende:

> Igen alt for mange kliks :) Så er CTRL+F3 lige så "nemt".

Du kan da bare højreklikke på brevet du vil videresende, klik på "Videresend
som vedhæftet fil" og vupti, så har du originalheader og hele pivetøjet med i
forwarden, idet originalbrevet ligger uberørt som vedhæftet fil.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-03 02:50

Elmo Jensen <news5@ddibbsystem.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> "Videresend som vedhæftet fil" og vupti, så har du originalheader og
> hele pivetøjet med i forwarden, idet originalbrevet ligger uberørt som

Tja, SpamCop og abuse afd. tager ikke imod attachments, derfor header som
ren tekst i mail tak :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Bau

Dato : 03-01-03 23:22

> [...]
bare
> kunne nøjes med en forward hvor headeren så er med.

Hvis det er til SpamCorp så brug følgende.

alt+m, d, skriv adressen, alt+s og så er den afsted. Spamcorp forstår
fint vedhætede filer.

/Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-01-03 02:51

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> crashed Echelon writing

> alt+m, d, skriv adressen, alt+s og så er den afsted. Spamcorp forstår
> fint vedhætede filer.

K, de gange jeg har prøvet har det ikke fungeret. Men skal så stadig bruge
header som ren tekst i forward til andre ting også.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-01-03 03:50

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> writes:

> Tja, SpamCop og abuse afd. tager ikke imod attachments, derfor header som
> ren tekst i mail tak :)

Sludder. SpamCop foretrækker naturligvis at få videresendt mail på den
korrekte måde:

,----[ http://spamcop.net/fom-serve/cache/166.html ]

| To use the email submission system, just forward as an attachment your
| spam to the personal reporting address shown on your front page. You
| will get back a reply with already-authorized URLs for reporting the
| spam at the address you used to register for SpamCop with.
|
| MIME format is best, although normal text/plain format will work fine
| too. Avoid uuencoding.
`----

Læs RFC 2046 og se at MIME-typen 'message/rfc822' er den anbefalede måde
at videresende emails. Der findes ganske givet amatør-abuseafdelinger,
som ikke fatter det -- men det siger så mere om deres kompetence.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-03 14:55

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> writes:

> Læs RFC 2046 og se at MIME-typen 'message/rfc822' er den anbefalede måde
> at videresende emails. Der findes ganske givet amatør-abuseafdelinger,
> som ikke fatter det -- men det siger så mere om deres kompetence.

Her kan jeg så fortælle at TDC's abuseafdeling (abuse hos post.tele.dk)
er en af den slags amatørafdelinger.

--
Jacob - www.bunk.cc
Flee at once, all is discovered.

Fra : Jesper Harder

Dato : 04-01-03 17:32

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Her kan jeg så fortælle at TDC's abuseafdeling (abuse hos post.tele.dk)
> er en af den slags amatørafdelinger.

Jeg ved det. TDC-medarbejdere benægter hårdnakket, at afdelingen er
bemandet af tilfældige erhvervspraktikanter udstyret med Outlook
Express -- jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-01-03 17:56

> [...]
> bemandet af tilfældige erhvervspraktikanter udstyret med Outlook
> Express -- jeg ved ikke rigtig om jeg tror på det

Ud fra headeren i den mail jeg fik tilbage om at de altså ikke åbnede
vedhæftede filer på grund af virusfaren kunne jeg se at det var
Outlook (uden Express) de brugte - men det bliver det vel ikke bedre
af.

Umiddelbart virkede det bare som om de ikke rigtig vidste specielt
meget om email og den slags tekniske ting, så det kunne sagtens have
været en tilfældig praktikant jeg havde fat i.

Da jeg så senere forwardede selvsamme mail (som ikke var spam, men en
anden der havde misbrugt min mailadresse og mit domæne i den
mailserver han havde sat op) uden indpakning fik jeg bare at vide at
det da ikke var specielt alvorligt, og det gad de ikke at gøre noget
ved. Amatører det er hvad de er, hvis du spørger mig.

--
Jacob - www.bunk.cc
Your fault -- core dumped

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-01-03 11:36

Den 03 jan 2003 skrev Bjarke Andersen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> dk.edb.internet.software.mail+news:5979 Path:
> sunsite.dk!not-for-mail From: Bjarke Andersen
> <usenet@*spammer*bjoeg.dk> Newsgroups:
> dk.edb.internet.software.mail+news Subject: Forward med header
> Date: Fri, 3 Jan 2003 07:49:50 +0000 (UTC)
> Sender: bjarke.andersen@212.130.197.162
>
> Kan man få OE til at dumpe hele originale header i beskeden ved
> fx. forward?
>
> Hvis nej, som jeg nu regner med, er der andre programmer der kan?
>
> --
> Bjarke Andersen

I det program du bruger lige nu (Xnews):
H (show headers)
Ctrl+A (marker det hele)
F (follow up)

LarsK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 12:53

Lars Klintholm <nospam2003@klintholm.com> crashed Echelon writing

> I det program du bruger lige nu (Xnews):
> H (show headers)
> Ctrl+A (marker det hele)
> F (follow up)

Sorry, glemte at skrive det er for maildelen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-01-03 13:16

Den 03 jan 2003 skrev Bjarke Andersen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Sorry, glemte at skrive det er for maildelen.

Gør det nogen forskel?

H (show headers)
Ctrl+A (marker det hele)
M (reply by mail)

H (show headers)
Ctrl+A (marker det hele)
Ctrl+M (forward by mail)

LarsK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 13:17

> Gør det nogen forskel?

Ja, da mit oprindelige indlæg handler om OE og ikke Xnews ;)

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-01-03 14:04

Den 03 jan 2003 skrev Bjarke Andersen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ja, da mit oprindelige indlæg handler om OE og ikke Xnews ;)

Mit svar var nu mest til: "er der andre programmer der kan?"
idet Rudi svarede på OE-delen.

LarsK

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-01-03 14:14

> Mit svar var nu mest til: "er der andre programmer der kan?"
> idet Rudi svarede på OE-delen.

K sorry, betragtede så bare ikke lige Xnews som et mailprogram.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 03-01-03 11:41

On Fri, 3 Jan 2003 07:49:50 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> [...]
>
>--
>Bjarke Andersen
>Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Agent måske?

For en god ordens skyld skal nævnes at jeg var nødt til at vise dit indlæg i
"raw" format, samt markere hele meddelelsen før jeg trykkede "reply". Jeg er
heller ikke kyndig nok til at afgøre om du her har fået alle header fields.

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Bjarke Andersen