[Spoiler] Bond - Die Another Day
Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 02-01-03 23:34

Efter at have været i udlandet for at se filmen, har jeg undret mig over 1
(måske lidt teknisk) ting. En Porsche 911 bliver i startscenen skudt i
fronten, og det skaber en eksplosion der får den til at skyde bagud.

Det fatter jeg ikke, der er da ikke noget eksposivt som motor/tank i fronten
af en Porsche 911?

// Troels

Fra : KaiserSoze

Dato : 02-01-03 23:36

"Troels Plougmann Olsen" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fronten, og det skaber en eksplosion der får den til at skyde bagud.
>
> Det fatter jeg ikke, der er da ikke noget eksposivt som motor/tank i

Da ikke i en standart model, men det er jo James Bond så alt er muligt

....KaiserSoze

Fra : Mark Høserich

Dato : 03-01-03 00:26

> Det fatter jeg ikke, der er da ikke noget eksposivt som motor/tank i
> fronten af en Porsche 911?

Nope her er fronten af en 2001 Porsche 911 Turbo:

http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/roadt
est/01.porsche.911.turbo/01.porsche.911turbo.crg.500.jpg

M<a>RK

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 03-01-03 00:27

> Efter at have været i udlandet for at se filmen, har jeg undret mig over 1
> (måske lidt teknisk) ting. En Porsche 911 bliver i startscenen skudt i
> fronten, og det skaber en eksplosion der får den til at skyde bagud.

Udover det. synes jeg at Bond's Vanquish kører usædvanligt godt og stabilt
på is. Lige til et 13-tal, med fuldt kontrollerede udskridninger. Det gad
jeg godt ku'!

Bond fægter også godt. Han går fra 0 til 6 (sex) på en aften (med Halle
Berry), i det hele taget er Bond da en supermand.

Måske vil skulle tilbage til den klassiske Bond - biljagter i "rigtige"
biler der ikke kunne forsvinde, slåskampe hvor Bonds hår IKKE sidder perfekt
bagefter - osv.

// Troels

Fra : Per

Dato : 03-01-03 09:20

> Bond fægter også godt. Han går fra 0 til 6 (sex) på en aften (med Halle
> Berry), i det hele taget er Bond da en supermand.

Ja selvom han skal kunne meget, så er det for latterligt, at han kan klare
ham som skal forestille at være en af verdens bedste.

Fra : Zeki

Dato : 03-01-03 09:42

> Måske vil skulle tilbage til den klassiske Bond - biljagter i "rigtige"
> biler der ikke kunne forsvinde, slåskampe hvor Bonds hår IKKE sidder
perfekt bagefter - osv.

Nåe, du mener de dage, hvor man kunne blive ninja efter få ugers træning?

Jeg synes klart at de første 70 minutter af DAD er noget af det mest
klassiske Bond der længe er set. Og fægtescenen er da fremragende. Godt
filmet og i et hurtigt tempo...og ja, Brosnans hår sidder bestemt ikke
perfekt i denne scene. Og at Bond scorer Jinx efter en af aften er da netop
"klassisk Bond" og har intet at gøre med at være supermand. Går du aldrig i
byen?

Zeki

Fra : John Sahl

Dato : 03-01-03 18:45

Zeki wrote:
> [...]
> bestemt ikke perfekt i denne scene. Og at Bond scorer Jinx efter en
> af aften er da netop "klassisk Bond" og har intet at gøre med at være

Jeg synes ligefrem at DAD er den bedste Bond-film jeg har
set overhovedet. Jeg har dog heller ikke set dem alle da de
aldrig før har sagt mig noget, men DAD var sgu røvfed.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Max

Dato : 03-01-03 20:10

On Fri, 3 Jan 2003 18:45:11 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Jeg synes ligefrem at DAD er den bedste Bond-film jeg har
>set overhovedet. Jeg har dog heller ikke set dem alle da de
>aldrig før har sagt mig noget, men DAD var sgu røvfed.

Den er med i min 007 top 5, og jeg har set dem alle :)

mvh
Max

Fra : Heinz

Dato : 03-01-03 16:39

> [...]
> fronten, og det skaber en eksplosion der får den til at skyde bagud.
>
> Det fatter jeg ikke, der er da ikke noget eksposivt som motor/tank i

Det er heller ikke eksplotionen der får bilen til at flyve tilbage, men
impact kraften af missilet. Man ved at Bond er vild med Stinger missiler så
derfor står de altid stort i samtlige Bond film.
Når et Stinger missil rammer sit mål sker det med en hastighed på Mach2
altså en hastighed på 2400km/t.
Hvor meget tror du at der sker med en bil der bliver ramt af noget der både
er eksplosivt og har en hastighed på 2400km/t ?

Heinz

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 03-01-03 17:56

> [...]

både
> er eksplosivt og har en hastighed på 2400km/t ?

Det ville tæske igennem bilen?

// Troels

Fra : // Overby

Dato : 03-01-03 21:04

Det skulle meget gerne blive bragt til detonation, ellers forsvinder
meningen med et missil. I øvrigt kan jeg fortælle at en motorblok i hvert
fald yder tilstrækkelig modstand til at detonere missilet.

Daniel