OT: Skamløst 'plug' for Lån &
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 02-01-03 20:18

Foranlediget af det seneste døgns postings om Danske Bank og Jyske Bank,
så tillader jeg mig her et lille 'plug' for Lån & Spar Bank.

Lån & Spar har en ganske fortræffelig mac-klient, som udmærker sig ved
at den ikke kører inde i en browser, men som en separat java-applikation
som man dermed kan navigere rundt i, præcis som i en vanlig
mac-applikation.

Desuden er Lån & Spar et billigt og stortset gebyrfrit bekendtskab.
Enkelte bank-ydelser kan skaffes billigere andetsteds, men dette vil for
de fleste i så rigelig grad ophæves af, at man som Lån & Spar-kunde har
adgang til nogle af de billigste forsikringer i landet via LB-koncernen
-- vi sparede 5000 årligt her i husstanden ved at skifte til LB.

/hc

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-01-03 20:35

Hans Christian Hansen <hanschr@sletmigmac.com> wrote:

> [...]
> adgang til nogle af de billigste forsikringer i landet via LB-koncernen
> -- vi sparede 5000 årligt her i husstanden ved at skifte til LB.

Men det virker såvidt jeg ved ikke i OS X...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-01-03 21:23

> [...]

> adgang til nogle af de billigste forsikringer i landet via LB-koncernen
> -- vi sparede 5000 årligt her i husstanden ved at skifte til LB.

Kan man bruge den fra sin job computer, hvor man ikke må installere
software ?

Kan man bruge de fra en net café i Indien ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 02-01-03 23:30

> Kan man bruge den fra sin job computer, hvor man ikke må installere
> software ?

De har faktisk noget, de kalder "cafe-bank", som er beregnet på at bruge
på netcaféer eller andre steder. Det kræver så til gengæld et SMS-login
som sikkerhed til erstatning for de lokale krypterede nøglefiler ... det
kan man jo ikke klage over at de gør noget ud af ... se mere her:

https://www.lsb.dk/nyt/artikler/cafebank.html

> Kan man bruge de fra en net café i Indien ?

Hvis der er SMS-dækning i Indien

Alternativt kan man tage de krypterede filer med på en diskette ...

/hc

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 03-01-03 22:20

> [...]

> som sikkerhed til erstatning for de lokale krypterede nøglefiler ... det
> kan man jo ikke klage over at de gør noget ud af ... se mere her:

Fordelen ved denne engangsnøgle er også at de spor du efterlader ved at
bruge en computer andre råder over ikke kan bruges efterfølgende. Der
lidt James Bond over det, hvis hemlige beskeder går op i røg efter han
læser dem.

Moin

--
Sebastian Loeck