Palmdesktop sucks......
Fra : Jakob

Dato : 07-03-01 20:39

Jeg er desperat. Jeg har prøvet at installere palm desktop fra os 9.0
disketten, jeg har prøvet at hente palm desktop fra deres hjemmeside og
installere den. Jeg har prøvet at bytte min gamle usermappe ud med den
der bliver genereret ved installeringen. Jeg har haft cradlen i både
printer og modem port, jeg har prøvet samtlige settings i palm desktop
og lige lidt hjælper det. Når jeg trykker på sync knappen sker der
absolut ingenting. Det kan jo teoretisk set godt være noget med cradlen,
men den virkede fint indtil jeg skiftede system. Nu bliver alt sort, Jeg
har ikke flere ideer....................

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-03-01 21:37

Jakob <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> [...]
> men den virkede fint indtil jeg skiftede system. Nu bliver alt sort, Jeg
> har ikke flere ideer....................

Har du prøvet at tjekke om det er den Serial Port Monitor der ligger i
den Palm mappe du vil bruge der åbnes - eller en der ligger et andet
sted?

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Jakob

Dato : 07-03-01 22:01

> Har du prøvet at tjekke om det er den Serial Port Monitor der ligger i
> den Palm mappe du vil bruge der åbnes - eller en der ligger et andet
> sted?

Nææhhh hvordan gør man det? Jeg har faktisk haft det problem at en
seriel port monitor har spærret mit system. Jeg kunne ikke komme på
nettet før jeg havde slået den fra.

Hygge

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 07-03-01 22:18

Lige en yderligere bemærkning inden jeg smider min computer ud Nu
har jeg igen hentet palm desktop. Denne gang fra en anden kilde. Da jeg
prøvede at installere det fik jeg (igen) beskeden at installeringen var
inkomplet. Jeg kan dog godt åbne palmdesktpo, men surprise surprise det
med at synce sker der intet ved.

Kan det tænkes at dette program simpelthen ikke kan køre under
kombinationen af sys 9.1 og en pm 4400.

Hygge

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-03-01 02:40

Hej Jakob

Prøv at hente Palm Dekstop 2.6 her:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=3358/dtmac261.bin>.
Hent også updateren Palm Hotsync 2.6.1 her:
<http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&id=8034/hs261.bin>.

Kan du stadig ikke få installeren til at virke, så send en mail til mig
off-list, så kan jeg sende dem til dig som vedhæftede filer.

Og nej! Det SKAL virke - også på en 4400 med OS 9.1.

mvh. Erik richard

Jakob wrote:

> [...]
> med at synce sker der intet ved.
>
> Kan det tænkes at dette program simpelthen ikke kan køre under

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Franz Berliner

Dato : 08-03-01 22:01

Jakob <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Nææhhh hvordan gør man det? Jeg har faktisk haft det problem at en
> seriel port monitor har spærret mit system. Jeg kunne ikke komme på
> nettet før jeg havde slået den fra.

Du kan se om Serial Port Monitor er vist med 'gråt' symbol, ligesom
andre programmer når de er åbne.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-03-01 02:28

Hej Jakob

Har du flg. filer i din udvidelsesmappe i systemmappen:
Help With QuickHelp™
Help With QuickHelp™.cnt
Instant Palm Desktop
QuickHelp™

Har du flg. filer i selve Palm mappen:
HotSync® Manager
Serial Port Monitor
Users
Palm Desktop Setup

Og har du i mappen Indstillinger flg. filer:
HotSync® Preferences
Palm Desktop Info
Users.cnt (tror jeg nok den hedder)

Desuden skal du have en henvisning til Serial Port Monitor i mappen
'startemner' i selve systemmappen. Hvis den ikke er der, så lav en med
COM+M og læg den i 'Startemner'. Sluk for computeren og kobl palm til den
port du ønsker - modem eller printerport. Tænd for din Palm _før_ du tænder
for computeren igen for at computeren skal kunne registrere at der nu er
yderligere en aktiv enhed tilsluttet.

Brug 'HotSync® Manager' til at konfigurere din opsætning mellem din Palm og
computeren.

Start selve Palm Desktop programmet, og i toolbaren vælger du 'User'. Vælg
den 'user' (dig selv). Vælg 'edit'. I vinduet, der nu kommer op, markerer
du din egen profil og klikker på 'Edit' kanppen øverst og så skulle du
gerne kunne se, hvordan den er sat op.

Håber det kan hjælpe dig.
mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-03-01 02:50

Hej igen Jakob

Jeg glemte at tilføje, at henvisningen til Serial Port Monitor i 'Startemner'
_skal_ slås fra, før, du får på net. Den blokerer for modems. - Eller hvis du
vil udskrive fra din printer, hvis den er koblet direkte til en seriel port.
Hvis den er i netværk via fx. ethernet, mener jeg ikke det har nogen
betydning.

mvh. Erik Richard

Fra : Jakob

Dato : 08-03-01 19:37

> [...]
> vil udskrive fra din printer, hvis den er koblet direkte til en seriel port.
> Hvis den er i netværk via fx. ethernet, mener jeg ikke det har nogen

Det har jeg opdaget.... Rimeligt irreterende

Hygge

Jakob

Fra : John Lauritzen

Dato : 08-03-01 11:44

Kære Jakob
Jeg har tidligere haft problemer fordi jeg havde mere end én "Conduit
Settings" mappe. Du kan jo tjekke, om det kan være det.
Venlig hilsen John

Fra : Jakob

Dato : 08-03-01 19:37

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Kære Jakob
> Jeg har tidligere haft problemer fordi jeg havde mere end én "Conduit
> Settings" mappe. Du kan jo tjekke, om det kan være det.
> Venlig hilsen John

tak for buddet, jeg har men der er "desværre" kun en conduit folder

Hygge

Jakob