Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 02-01-03 19:43

jeg fik tidligere denne mail:

From: palle.toft@provide.dk [mailto:palle.toft@provide.dk]
Sent: 2. januar 2003 16:47
To: kristian@computer-service.dk
Subject: Ny mulighed for ekstra indtjening for dig!
Er du interesseret i et af følgende punkter?
Ekstra indkomst
Økonomiske frihed
Være selvstændig
Mere fritid
Personligudvikling
Hjælpe andre
Møde nye mennesker
Pension
Efterlade en arv

KLIK LINK FOR AT SE MERE:
http://www.provide.dk/gpn/brilcomp

Venlig hilsen
Pia & Palle Toft
(+45) 56 86 11 02 eller (+45) 56 86 11 03

Da jeg mener det er spam sender jeg selvfølgelig manden en mail om jeg ikke
så gerne ser at man spammer mig og beder om en undskyldning for samme.

Hvorefter jeg får nedenstående svar tilbage:

Kære Kristian,

Dette er ordlyden i Bekendgørelse i lov om Markedsføring.

Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af
elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på
afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og
tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Da vi ikke sælger noget, men hjælper andre til at tjene penge, falder vi
ikke ind under SPAM reglen.

Jeg kan således ikke give dig en undskyldning, men opfordre dig til at vide
hvad du gør, før du retter klager over nogen til andre.

Med venlig hilsen

PAlle Toft

Mit spørgsmål er så om det virkelig kan være rigtigt at man helt lovligt må
spamme på den måde???

- Kristian

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-01-03 20:00

Kristian Ørmen Pedersen skrev:

> Mit spørgsmål er så om det virkelig kan være rigtigt at man helt
> lovligt må spamme på den måde???

Næh. Det må helt bestemt høre under tjenesteydelser.

--
Kurt Lund

Fra : Christian

Dato : 03-01-03 11:28

On Thu, 2 Jan 2003 19:59:54 +0100, "Kurt Lund" <kl@fabel.dk> wrote:

>Næh. Det må helt bestemt høre under tjenesteydelser.

Desuden er det MLM/Pyradmideselskab, så selvfølgelig sælger spammerne
noget. Ikke at det ændrer på den konklusion andetsteds i tråden. Det
er stadig ulovligt.

/Christian

Fra : Kim Jespersen

Dato : 02-01-03 22:06

Hej Kristian

[Klip]

> [...]
>
> Da vi ikke sælger noget, men hjælper andre til at tjene penge, falder vi

Dette er ikke rigtigt, læs evt paragraffen (igen)

> Jeg kan således ikke give dig en undskyldning, men opfordre dig til at vide
> hvad du gør, før du retter klager over nogen til andre.

Du kan godt komme igang, Kristian får ret

> Med venlig hilsen
>
> PAlle Toft

> Mit spørgsmål er så om det virkelig kan være rigtigt at man helt lovligt må
> spamme på den måde???

Nej det er ikke lovligt. Uanmodet henvendelse er uanmodet henvendelse
også når der er tale om en tjenesteydelse for en 3. part, det står i
paragraffen, skriv til ham Palle igen.

mvh
Kim

--
Forslag til SU reklame :
Du lærer mens du lever, men lever ikke nødvendigvis mens du lærer.

Ugens citat :
- Skader det evigheden at slå tiden ihjel? -

Fra : Carl Lorberg

Dato : 03-01-03 00:49

> Mit spørgsmål er så om det virkelig kan være rigtigt at man helt lovligt

> spamme på den måde???

Du skriver til ham igen og fortæller at får du ikke den undskyldning, agter
at henvende dig til hans host, som er:

Handle: IA1323-DK
Navn: InfoTek ApS
Adresse: Ellebjergvej 2
Postnr. & by: 2450 København SV
Land: Danmark
Telefon: +45 36 17 12 33
E-mail: plate@infotek.dk

Og beder dem om at forklare ham reglerne, da du ellers agter at gå til deres
backbone provider.

Det plejer at hjælpe, da hosten ellers bliver lukket.

m.v.h.
Carl

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 03-01-03 07:38