dfm på WWW
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-03 19:05

Hej

Som udspringer af diskussionen om dfm som webforum har jeg sat en
webbaseret newsreader op på <http://dfm.flof.dk/>, og jeg har nu også
åbnet for at man kan poste.

Lige nu kan man læse og skrive i news:dk.fritid.motorcykel og
news:dk.test (så man kan teste om det virker som man forventer).

Der står et par betingelser for brugen på forsiden. Der minder en del
om dem SunSITE.dk også har for brugen af deres newsserver, så der
burde ikke være nogle store overraskelser.

Jeg ved godt at den ikke er så fin grafisk, men jeg har også testet en
dims der så lidt smartere ud, men den var altså alt for langsom.

For dem som ikke gider at se på indlæg fra min webdims, så står
dfm.flof.dk i Organization-headeren og news.bunk.cc er i path på alle
indlæg fra mig og webdimsen, så skulle der være noget at filtrere på.

Et eksempel på et indlæg postet fra min webdimmer (i news:dk.test) kan
ses i <news:av1sqe$bp9$1@abbeden.bunk.cc>.

God fornøjelse!

--
Jacob - www.bunk.cc
Of course there's no reason for it, it's just our policy.

Fra : Jonas Holt

Dato : 02-01-03 19:28

> [...]
>
> Lige nu kan man læse og skrive i news:dk.fritid.motorcykel og
> news:dk.test (så man kan teste om det virker som man forventer).

Jeg har kun læst fra siden og den kører fint hurtigt. Det eneste der lige springer i øjnene er, at den
sommetider laver nogle sjove linieskift. Kan det laves om?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-03 19:36

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> writes:

> Det eneste der lige springer i øjnene er, at den sommetider laver
> nogle sjove linieskift. Kan det laves om?

Dem har jeg ikke set - jeg har selv testet med Mozilla 1.2.1 under
Linux. Hvad bruger du, og kan du give et eksempel på hvor det går
galt. Så skal jeg gerne se om jeg lige kan rette fejlen.

--
Jacob - www.bunk.cc
May your camel be as swift as the wind.

Fra : Jonas Holt

Dato : 02-01-03 20:30

> Dem har jeg ikke set - jeg har selv testet med Mozilla 1.2.1 under
> Linux. Hvad bruger du, og kan du give et eksempel på hvor det går
> galt. Så skal jeg gerne se om jeg lige kan rette fejlen.

Browser: IE
Newsreader: OE
Jeg har læst flere af indlæg, men det eneste jeg lige kan komme på er mit eget i tråden 'CBR600 Vs Hornet
600'.

Er det muligt selv at bestemme antallet af indlæg i stedet for standarsværdien 50 - nogle af de gamle/lange
tråde mister lidt overskuelighed i at blive delt sådan op.

Ellers er det thumbs up herfra

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-03 20:57

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> writes:

> Jeg har læst flere af indlæg, men det eneste jeg lige kan komme på er mit eget i tråden 'CBR600 Vs Hornet
> 600'.

Ahhh, det er fordi du, lige som her, bruger nogle meget lange
linjer. Jeg har nu sat den således op at den først wrapper ved 100
tegn (i stedet for 80), men den rigtige løsning er naturligvis at folk
holder sig til de 72 tegn netiketten foreskriver. Min newsreader
brokker sig fx når jeg sender indlæg med så lange linjer.

> Er det muligt selv at bestemme antallet af indlæg i stedet for standarsværdien 50 - nogle af de gamle/lange
> tråde mister lidt overskuelighed i at blive delt sådan op.

Nej, desværre - det er noget jeg sætter i en konfigurationsfil. Jeg
har prøvet at sætte den til 100 indlæg pr. side, men så fylder hver
side ca. 50 KB, og det er lige vel i overkanten synes jeg.

> Ellers er det thumbs up herfra

OK

--
Jacob - www.bunk.cc
Those who can, do; those who can't, simulate.

Fra : Bjørn S

Dato : 02-01-03 20:26

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> [...]
> om dem SunSITE.dk også har for brugen af deres newsserver, så der
> burde ikke være nogle store overraskelser.

Den kører da også udmærket - og jeg har savnet muligheten for at læse friske
nyhedsmeldinger fra Web.
Dog er jeg ikke så glad for at man SKAL indtaste en gyldig e-mail adresse
for at poste - ja, det er spamfaren jeg tænker på her - for mit eget
vedkommende, jeg har ikke forsøgt, men vet ikke om ens fulde emailadresse
også vises når man poster til gruppen her, derifra.

/Bjørn

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-01-03 21:03

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> writes:

> [...]
> vedkommende, jeg har ikke forsøgt, men vet ikke om ens fulde emailadresse
> også vises når man poster til gruppen her, derifra.

At du bruger en gyldig emailadresse er min måde at være bare en lille
smule sikker på at du er hvem du siger du er. Jeg synes ikke kravet er
urimeligt eftersom RFC 1036 (mener jeg det er) også klart siger at du
skal poste med en gyldig emailadresse.

Der er ingen forskel på hvor synlig din adresse er når du poster via
webdimsen eller når du poster ved hjælp af din normale newsreader.

SunSITE.dk har i øvrigt et lignende krav.

Du kan evt. oprette en midlertidig adresse til formålet hos en af de
mange udbydere af gratis mailadresser, se fx på
<http://sneakemail.com/>.

--
Jacob - www.bunk.cc
If you put it off long enough, it might go away.

Fra : wheeler

Dato : 03-01-03 13:45

Takker for det gode initiativ....(kan ikke selv poste fra outlook, når jeg
er på job)...opdateringen synes at være meget hurtig

Wheeler