Matrox G450 / 3DMark2001SE
Fra : Peter M

Dato : 02-01-03 18:37

Hej
Jeg har et Matrox G450 Dual Head grafikkort som jeg har prøvet at køre en
3DMark på.
Jeg har fået et resultat på 1104
Jeg synes det lyder af meget lidt, men hvad har i andre af erfaring med det
?
Maskinen det sidder på er en 2.0 Ghz P4 (overclocket til 2.28), jeg har 512
Mb DDR ram og det er et Soltek 85DRV5 bundkort.
Så efter min mening kan det ikke være min hardware der er galt med
Jeg har forøvrigt, når jeg har kørt testen slået alle unødvendige programmer
fra.

Mvh
Peter M

Fra : Peter M

Dato : 02-01-03 18:42

Ps.
Min driverversion på grafikkortet er 5.86.032

Mvh
Peter M

Fra : Peter M

Dato : 02-01-03 18:46

Ps.
Min driverversion på grafikkortet er 5.86.032
og jeg kører XP pro

Mvh
Peter M

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 02-01-03 19:08

3dMark er en 3d-test!

Matrox er ikke beregnet til 3d, men derimod til 2d - 3d tester jo ikke hvor
god billedkvalitet, der er!

Men hvis du er tilfreds med kortet kan det vel være lige meget hvor mange
point den får...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 02-01-03 21:52

Jens Gregersen [9670] wrote:

> Men hvis du er tilfreds med kortet kan det vel være lige meget hvor mange
> point den får...

Nej er du tosset mand!!! Hvis du ikke får over 10000 point, så er du en
n00b, en lamer og det der er værre og din computer stinker værre end en
gyldespreder!!!

Hvis du ikke kan hive en milliard million point i land, så dur din PC ikke,
basta. (og så betyder det iøvrigt ikke en hat at du måske kører Linux og
ikke har et eneste spil installeret)

(læs venligst ironien 100%)

--
Martin L. Johansen (som heller ikke forstår den hype der er omkring 3DMark)

Fra : Peter Christiansen

Dato : 02-01-03 22:25

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

>[en masse ironi]
> --
> Martin L. Johansen (som heller ikke forstår den hype der er omkring
3DMark)

Helt enig. Der er mange der ligger ALT i denne ene test og begynder at gærde
snot hvis de ligger et par point under hvad andre kan score. Men det skulle
være et godt progeam til at teste stabiliteten computeren/grafikkortet.

Peter (der aldrig har kørt 3DMark på egen comp.)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 02-01-03 22:36

Peter Christiansen wrote:

> Helt enig. Der er mange der ligger ALT i denne ene test og begynder at
> gærde snot hvis de ligger et par point under hvad andre kan score. Men det

Helt enig. Det er helt hen i vejret. Der _er_ altså andet i livet (fx 2D
kvalitet så man kan holde ud at surfe/arbejde i timevis uden hovedpine og
derfor må i undvære den nyeste Detonator).

> skulle være et godt progeam til at teste stabiliteten
> computeren/grafikkortet.

Både og. Der er de programmer som er bedre, og som virkelig gør det
ordentlig (stresser PC'en)

3DMark er ikke andet end noget showoff.

> Peter (der aldrig har kørt 3DMark på egen comp.)

--
Martin L. Johansen (Som har kørt det nogle få gange dengang Winblows styrede
min verden)

Fra : LA2

Dato : 02-01-03 22:28

> Martin L. Johansen (som heller ikke forstår den hype der er omkring
3DMark)

3dmark er god når man som jeg gerne vil sætte Pc'en op til at yde mest
muligt i 3d spil. Endvidere er det temmelig godt når der skal konkurreres
lidt indbyrdes om hvem der har den hurtigste maskine hvad 3d angår...
LA2

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 02-01-03 22:33

LA2 wrote:

> 3dmark er god når man som jeg gerne vil sætte Pc'en op til at yde mest
> muligt i 3d spil. Endvidere er det temmelig godt når der skal konkurreres
> lidt indbyrdes om hvem der har den hurtigste maskine hvad 3d angår...

3DMark er langt fra en du kan regne med.. Men okay, kan det holde folk
beskæftiget til LAN parties, så fred være med dem

--
Martin L. Johansen

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 02-01-03 23:33

[snip ironi]

> (læs venligst ironien 100%)

got it

Og kunne ikke være mere enig

Jens (der har kørt 3Dmark én gang men ikke kunne se ideen i det bagefter
)

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-01-03 02:06

Jens Gregersen [9670] wrote:

> got it

Godt så

> Og kunne ikke være mere enig

Rart jeg ikke er den eneste.

> Jens (der har kørt 3Dmark én gang men ikke kunne se ideen i det bagefter
> )

Lidt ala det samme her.

--
Martin L. Johansen

Fra : Cronos

Dato : 02-01-03 23:49

"Peter M" <lpm@it.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har et Matrox G450 Dual Head grafikkort som jeg har prøvet at køre en
> 3DMark på.

> Så efter min mening kan det ikke være min hardware der er galt med.

Det er din hardware det er galt med, et grafikkort et den mest afgørende
komponent når det gælder 3D og her er et Matrox kort et af de ringeste valg
man kan foretage. Hvis du vil spille så er selv de billigste grafikkort
bedre end et G450.

Her bliver et G550 knust i 3D selv af de mest patetiske og forældede
grafikkort. Du kan ikke bruge et Matrox kort hvis du vil noget i 3D.
http://www.tech-report.com/reviews/2001q4/matrox-g550/index.x?pg=1