/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
CBR600 Vs Hornet 600
Fra : Martin Jensen


Dato : 02-01-03 17:38

Hej

Er den nogen der vil være sød at fortælle mig, hvad forskeller er på disse
to´s motor?

Mvh
Martin



 
 
Michael K. S. (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 02-01-03 18:32

On Thu, 2 Jan 2003 17:38:07 +0100, "Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk>
wrote:

>Hej
>Er den nogen der vil være sød at fortælle mig, hvad forskeller er på disse
>to´s motor?

Det kommer lidt an på hvor detaljeret du vil ha' det.I princippet er
det samme motor men Hornet's er svagt detunet for bedre
lav-/mellemområde v.h.a. af bl.a. andre knaster,mindre karbs. osv. -
præcis hvilke dele der er nøjagtig ens og "interchangeable" afhænger
af modelårgang...Der er en del "små" forskelle.

Topend - nominelt ca. 95 hk/12.000 rpm for hornet, 105-106 hk/12.000
rpm for CBR600F (variabelt opgivet).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

Jakob D (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 02-01-03 18:36


"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
news:8at81vk3h0oiqch6citu4d67thbjea4bf5@4ax.com...
> On Thu, 2 Jan 2003 17:38:07 +0100, "Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk>
> wrote:

> Det kommer lidt an på hvor detaljeret du vil ha' det.I princippet er
> det samme motor men Hornet's er svagt detunet for bedre
> lav-/mellemområde v.h.a. af bl.a. andre knaster,mindre karbs. osv. -

Mht. karbs så er det 34mm på Hornets mod cbr`s 36mm.....

Mvh Jakob
(Horny Hornet, bla.)
www.supermotard.dk


Martin Jensen (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jensen


Dato : 02-01-03 18:59

Hej igen

Det er fordi, min CBR600f3 1998 har gået 50.000 km, og der er en Hornet 2001
som har kørt 2000 km som er skadet til salg i
dk.marked.privat.motorcykel, tænkte på at købe den, og sætte motoren over på
CBRén.
Men vil ikke midste motor kræft, på det.

Er der nogen der syntes det er en god ide?

Mvh
Martin
"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse
news:8at81vk3h0oiqch6citu4d67thbjea4bf5@4ax.com...
> On Thu, 2 Jan 2003 17:38:07 +0100, "Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk>
> wrote:
>
> >Hej
> >Er den nogen der vil være sød at fortælle mig, hvad forskeller er på
disse
> >to´s motor?
>
> Det kommer lidt an på hvor detaljeret du vil ha' det.I princippet er
> det samme motor men Hornet's er svagt detunet for bedre
> lav-/mellemområde v.h.a. af bl.a. andre knaster,mindre karbs. osv. -
> præcis hvilke dele der er nøjagtig ens og "interchangeable" afhænger
> af modelårgang...Der er en del "små" forskelle.
>
> Topend - nominelt ca. 95 hk/12.000 rpm for hornet, 105-106 hk/12.000
> rpm for CBR600F (variabelt opgivet).
>
> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
> http://213.237.66.161/



Michael K. S. (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 02-01-03 19:04

On Thu, 2 Jan 2003 18:59:10 +0100, "Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk>
wrote:

>Er der nogen der syntes det er en god ide?

Det er der muligvis,jeg er ikke en af dem....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

armand (03-01-2003)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 03-01-03 00:00


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:hmv81vcnqd2g6p8o6q03ntq3noinmabpq5@4ax.com...
> On Thu, 2 Jan 2003 18:59:10 +0100, "Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk>
> wrote:
>
> >Er der nogen der syntes det er en god ide?
>
> Det er der muligvis,jeg er ikke en af dem....

Hornet har omkring 10 HK mindre end CBR'eren, og 10 manglende HK på sin egen
model lægger man mærke til i lang tid!

--
Armand.





Jakob D (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 02-01-03 19:08

> Hej igen
>
"Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk> wrote in message
news:3e147dec$0$232$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Det er fordi, min CBR600f3 1998 har gået 50.000 km, og der er en Hornet
2001
> som har kørt 2000 km som er skadet til salg i
> dk.marked.privat.motorcykel, tænkte på at købe den, og sætte motoren over

> CBRén.
> Men vil ikke midste motor kræft, på det.
>
> Er der nogen der syntes det er en god ide?

Jeg syntes det er en dårlig ide.
Hvad vil du bruge resten af cyklen til?
Det ikke lige sådan at komme af med enkeltvise stumper og stellet kan du
næppe bruge til noget.
Hvad er der sket med den cbr motor? hvis den er stor-smadret ville det
smarteste da ikke være at finde en motor i Tyskland?

Mvh Jakob

Desuden vil


Jonas Holt (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 02-01-03 19:24

> Det er fordi, min CBR600f3 1998 har gået 50.000 km, og der er en Hornet 2001
> som har kørt 2000 km som er skadet til salg i
> dk.marked.privat.motorcykel, tænkte på at købe den, og sætte motoren over på CBRén.

> Er der nogen der syntes det er en god ide?

Jeg synes ikke umiddlbart det er nogen god ide. 50 Mm for en CBR600 svarer til at den lige er kørt til. Min
har rundet 60 Mm og der skal fx stadig ikke efterfyldes med olie ml. olieskiftene (10.000 km) og motoren kører
upåklageligt.
Hvis du har problemer med din motor kan det være tændrør. Jeg har erfaret at det er en god ide at skifte dem
en gang for hver sæson. Slidte tændrør giver svær start, dårlig motorgang (især ved høje omdrejninger) og
dårlig benzinøkonomi.

Hvorfor vil du skifte motor?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Fer (02-01-2003)
Kommentar
Fra : Fer


Dato : 02-01-03 23:39


"Martin Jensen" <Fisdan@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e147dec$0$232$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej igen
>
> Det er fordi, min CBR600f3 1998 har gået 50.000 km, og der er en Hornet
2001
> som har kørt 2000 km som er skadet til salg i
> dk.marked.privat.motorcykel, tænkte på at købe den, og sætte motoren over

> CBRén.
> Men vil ikke midste motor kræft, på det.

Syntes det lyder lidt spild af penge... CBR600 motoren har ry for at holde
nærmest uendeligt. Bager her fra gruppen har en F2er der har gået knap
100.000km den spinder som en mis. Derudover, nu da CBR600 ikke smadre motore
så tit, så er reserve motorene billige, da efterspørgelsen er lille. Du har
altså mange km tilbage i din cykel, så kør du blot gald de næste par år!

mvh Tommy Fer

mvh Tommy Fer


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.427 / Virus Database: 240 - Release Date: 06-12-2002



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste