En opfordring...!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-03 16:44

Hej

Hermed vil jeg komme med en opfordring til alle Mac brugere, der er
Danske Bank kunder - både private og virksomheder.

Hver gang, I skal have overført penge fra én konto til en anden, så ring
til bankens kontaknummer og få dem til at overføre penge manuelt via
deres system.

Det er især også vigtigt, at I gør det, når der skal flyttes fra Danske
Bank til et andet pengeinstitut, da det vil kræve, at det er en person,
der kender jer i jeres lokale filial af Danske Bank, - ellers vil de
ikke overføre.

Jeg bruger selv den metode, og jeg tror efterhånden, at de er ved at
være rimelig trætte af mig, da det ofte er småbeløb, der skal flyttes...
Lige så sikkert som det, så bliver jeg spurgt, hvorfor jeg ikke bruger
min E-bank til det, men såsnart jeg så siger, jeg er Mac bruger, - 'nå
ja, det kan vi jo ikke, men I er jo heller ikke så mange...', - eller -
'Nå ja, det kan I jo ikke endnu, men vi arbejder på en løsning...'.

Kim banken ned, - når der skal flyttes penge! - Lidt organiseret
'chikane' skader ikke noget her - tværtimod! - Det kan så forhåbentlig
ende op med, at de får sig taget sammen til at lave noget, der virker
til alle de gængse Mac systemer. - Lad dem virkelig få at mærke, at Mac
brugere også er bankens kunder, og at de også er nødt til at regne med
os!

mvh. Erik Richard

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-01-03 16:52

> [...]
> til alle de gængse Mac systemer. - Lad dem virkelig få at mærke, at Mac
> brugere også er bankens kunder, og at de også er nødt til at regne med

Jeg er slet ikke uenig med dig, men hvis du virkelig vil vise din
utilfredshed med deres arrogance overfor alle de Mac brugere, som er
kunder hos Danske Bank, så burde du i stedet flytte alle dine
engagementer over i Jyske Bank..............

Livet er for kort til at undres over at de fleste af de danske banker
skider på os Mac brugere, så skift i stedet bank - det er noget de
forstår på lang sigt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-03 17:21

Hej Jesper

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> [...]
> kunder hos Danske Bank, så burde du i stedet flytte alle dine
> engagementer over i Jyske Bank..............

Jeg er ikke interesseret i at skifte bank, da jeg har en rigtig god afdeling
med et godt personale og får en god service og betjeneing dér.

> Livet er for kort til at undres over at de fleste af de danske banker
> skider på os Mac brugere, så skift i stedet bank - det er noget de
> forstår på lang sigt.

Jeg er bange for, at hvis alle Mac brugere skifter til en 'Mac-venlig' bank,
så vil alle andre banker vel nærmest være endnu mere ligeglade... "De der
Mac-tosser har jo allerede en bank, så hvorfor skulle vi...".

Men det kunne jo være, man skulle gå en helt anden vej nu, efter at det er
kommet frem, at A.P.Møller koncernen sidder på en ret så stor og delvis
bestemmende aktiepost, - så at gå direkte til dem og få dem til at gøre deres
indflydelse gældende over for bankens ledelse....

mvh. Erik Richard

Fra : ct

Dato : 02-01-03 18:02

Det er en simpel kalkulation der gør at man ikke bruger de samme ressourcer
til 9% af brugerne som til resten 91%.

Hårde facts, men sådan er det altså. Når du har valgt Mac ved du også at du
kan støde på sådanne forhindringer.

Som webdesigner bliver jeg konstant mindet på denne problemstilling, idet de
3% af brugerne der bruger andet end IE råber *meget* op om at dit og dat
står skævt, ikke virker osv. Men ikke mange kunder vil betale 20-40% mere
for en hjemmeside for at de sidste brugere også kan se den.

Sorry, ikke for at pisse nogen af

Claus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-01-03 18:26

ct <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> wrote:

> Det er en simpel kalkulation der gør at man ikke bruger de samme ressourcer
> til 9% af brugerne som til resten 91%.

Hvorfor er det så kun et problem i DK ?

> Hårde facts, men sådan er det altså. Når du har valgt Mac ved du også at du
> kan støde på sådanne forhindringer.

Det er rigtigt at man kan støde ind i den slags problemer som Mac
bruger, men det skyldes jo ofte inkompetente beslutningstagere. Når fx.
et studium på et universitet tvinger deltagerne til at skulle bruge
Windows, skyldes det i 99% at materialet er lavet af en eller anden
klovn, som ikke ved at der man kan sagtens lave hybrid CD'ere uden at
det går ud over hverken PC, Linux eller Mac brugerne. Det er kun et
spørgsmål om evner og talent.

> [...]
> står skævt, ikke virker osv. Men ikke mange kunder vil betale 20-40% mere
> for en hjemmeside for at de sidste brugere også kan se den.

Jeg er uddannet webdesigner og har aldrig taget ekstra for at det også
virker på andet end PC. Er man en dygtig webdesigner, så er det slet
ikke noget problem, men er man amatør ja så er kunden ofte ilde
stillet...............

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-03 19:17

In article <1fo68at.1ow2maesf5o5cN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvorfor er det så kun et problem i DK ?

Fordi Danmark har langt mere Microsoft end andre lande, og maskinparken
og software er langt mere opdateret i andre lande.

I de fleste andre lande skal man tænke på brugere med ældre hardware,
og et sammensurium af browsere. En gammel IE kan nok heller ikke bruges.

Jeg har været en tur omkring Jyske Bank, som er rimelig smart lavet.
Men er nu tilbage i Danske Bank. Der har jeg forhold som Jyske Bank
ikke ville give.

> [...]
> virker på andet end PC. Er man en dygtig webdesigner, så er det slet
> ikke noget problem, men er man amatør ja så er kunden ofte ilde

Hvis du fakturerer timer, så kommer virksomheden til at betale.
Men det er bare et spørgsmål om at udvikle til standarden, så er
det ikke svært at lave en version der også kører i Internet Exploder

Fra : ct

Dato : 03-01-03 13:41

> [...]
> klovn, som ikke ved at der man kan sagtens lave hybrid CD'ere uden at
> det går ud over hverken PC, Linux eller Mac brugerne. Det er kun et

Nej, det er et spørgsmål om prioritering og penge! Jeg som webdesigner vil
da helst lave løsninger der fungerer på 'alt', men det lyder opgaven bare
*meget sjældent* på!

> [...]
> virker på andet end PC. Er man en dygtig webdesigner, så er det slet
> ikke noget problem, men er man amatør ja så er kunden ofte ilde

Ja, fint for dig. Men du bruger også længere tid på dette end hvis du kun
skulle koncentrere dig om 95% af målgruppen. Vi er enige om at man sagtens
kan lave en side der fungerer på alt, men problemerne komme jo altid med de
5% 'smarte' ting der ønskes implementeret af kunden.

Flash er efter min mening en god ting eftersom det virker overalt - når man
liiiiige har hentet plugin' et - men her er der jo også modstandere. Jeg
tror som sådan at den 'perfekte' hjemmeside er umulig... Hvis du har lavet
én vil jeg gerne se den

Claus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 13:51

> Nej, det er et spørgsmål om prioritering og penge! Jeg som webdesigner vil
> da helst lave løsninger der fungerer på 'alt', men det lyder opgaven bare
> *meget sjældent* på!

Jamen det er jo din opgave at vejlede kunden og forklare hvad der kan
laves. Hvis du bare overholder standarderne, så er der jo ingen
problemer ?!

> [...]
> kan lave en side der fungerer på alt, men problemerne komme jo altid med de
> 5% 'smarte' ting der ønskes implementeret af kunden.

Hvad er det for 5% smarte ting ?

> [...]
> tror som sådan at den 'perfekte' hjemmeside er umulig... Hvis du har lavet

Flash er en integreret del af browserne i dag, men det er rigtigt at
mange afholder sig fra at hente en plug in, hvis de benytter en lidt
ældre browser.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-01-03 15:29

In article <1fo7qce.mfnojknzmjgkN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> Flash er en integreret del af browserne i dag, men det er rigtigt at
> mange afholder sig fra at hente en plug in, hvis de benytter en lidt
> ældre browser.

Vrøvl, det er en medfølgende plugin, som primært har som funktion
at gøre hjemmesider mindre brugervenlige, og ofte også anvendes
til at jage folk væk inden forsideanimationen er færdig.

Det er sjældent Flash bidrager positivt til funktionalitet,
og det anvendes oftest som noget grafik-lir. Der er nok under
5% af de websites der anvender Flash der anvender det konstruktivt.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 15:40

Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

> [...]
> anvendes oftest som noget grafik-lir. Der er nok under 5% af de websites
> der anvender Flash der anvender det konstruktivt.

Enig. Vi have misforstået hinanden. Jeg synes heller ikke at rene flash
sites er godt. Der bør være en html version også.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/ ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am -
0.30 am CET

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-01-03 03:42

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Det er sjældent Flash bidrager positivt til funktionalitet, og det
> anvendes oftest som noget grafik-lir. Der er nok under 5% af de
> websites der anvender Flash der anvender det konstruktivt.

Og så virke det ikke med Lynx!

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 02-01-03 20:21

On 02/01/03 18:02, in article 3e147095$0$199$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
> [...]

> står skævt, ikke virker osv. Men ikke mange kunder vil betale 20-40% mere
> for en hjemmeside for at de sidste brugere også kan se den.

Hej Claus

Problemet med din argumentation er jo at I (webdesignere) (for nemhedens
skyld?) benytter værktøjer der indarbejder microsoft/Explorer specifikke
kode.

Hvis I fra starten valgte programmer/værktøjer der ikke gjorde det, vil
prisen jo være den samme. Den øget pris skyldes jo, at I er nødt til at
lappe på jeres løsning pga. brugen af disse MS koder.

Det er jo også tankevækkende, at bankerne i Danmark har et så stort problem
med internet bankerne på mac, hvor vores broderlande i norden ikke har samme
problemer, endda sommetider i de samme banker (Nordea f.eks.)

IBM og Microsoft har haft en meget stor trofast fanskare i DK, meget større
end i vores nabolande og EU. Dette er sandsynligvis en del af forklaringen
på bank- og webproblemerne.

MVH

Tommy

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-01-03 21:20

ct skrev:
> Men ikke mange kunder vil
> betale 20-40% mere for en hjemmeside for at de sidste brugere også
> kan se den.

Jeg leger også lidt med webdesign på semi-proffesionel basis.
Kan du ikke forklare hvorfor du tager 20-40% mere hvis du skal lave en
side der også fungerer i andet end IE...?
Jeg forstår det slet ikke.... Er kodeordet "Microsoft Frontpage".....??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : ct

Dato : 03-01-03 13:29

> Jeg leger også lidt med webdesign på semi-proffesionel basis.
> Kan du ikke forklare hvorfor du tager 20-40% mere hvis du skal lave en
> side der også fungerer i andet end IE...?

Det tager tid at teste en side i de forskellige miljøer og at rette
skønhedsfejl osv. Jeg optimerer normalt som std. til IE5 og (i mindre grad)
netscape, begge til PC. Så ser jeg det igennem på Mac og påpeger ting der
bør tilrettes til disse overfor kunden, men som regel er der ikke noget
ønske om at bruge penge på dette.

Til dette kan jeg lige nævne at budgettet på mange hjemmesider ligger på
omkring 25 timer totalt - så er der altså ikke for meget tid til
finpudsning.

> Jeg forstår det slet ikke.... Er kodeordet "Microsoft Frontpage".....??

*G* nej, jeg hader det program. Macromedia's linie gør det for mig, selvom
den endnu ikke er helt perfekt.

Claus

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-01-03 14:13

> [...]
> finpudsning.

> *G* nej, jeg hader det program. Macromedia's linie gør det for mig, selvom

Mig ikke forstå. Som Jesper siger, hvis man overholder de internationale
web standarder fra starten er der da ingen ko på isen?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : ct

Dato : 04-01-03 03:13

> Mig ikke forstå. Som Jesper siger, hvis man overholder de internationale
> web standarder fra starten er der da ingen ko på isen?

Ved at overholde standarderne kan du vel ikke lave *alt*. Du bliver nødt til
at vælge fra, eller anderledes.

Eksempel1; En dropdown menu i DHTML med transparent baggrund, ses fint i IE,
men ingen transparens i NN. (ved ikke om det er et dumt eksempel?)

Eksempel2: 'Watermark' baggrund i en tabel, virker kun i IE, ikke i NN.

Altså, en hel del ting vil se forkerte ud i andet end IE..

claus

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-01-03 09:41

> [...]
>
> Eksempel2: 'Watermark' baggrund i en tabel, virker kun i IE, ikke i NN.
>
> Altså, en hel del ting vil se forkerte ud i andet end IE..

Jeg tænker ikke på MIE's specielle specialiteter (deres selvopfundne
ting) eller NN's, men de rigtige webstandarder.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-01-03 03:53

firstname@lastname.dk (David Blangstrup) writes:

> Mig ikke forstå. Som Jesper siger, hvis man overholder de
> internationale web standarder fra starten er der da ingen ko på
> isen?

Det er i hvert fald interessant at tale om (åbne) standarder generelt
i stedet for Mac-problemer specikt. Tænk bare på Linux-folket, som
slås med lignende problemer: Webbanker, streaming af lyd/billede,
website i almindelighed.

Måske tiden er kommet til, at nogle Mac-folk blander sit på det
politiske plan og stiller krav? Eksempelvis til hvordan det offentlige
kommunikerer med borgerne og hvad der gøres for at sikre lige adgang
til information? Har foreningen "Mac-bruger" en it-politisk side?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-01-03 05:18

Hej Claus

Når du nu bruger Macromedias produkter til dine webdesigns, så _har_ du
overhovedet ingen undskyldning for ikke at lave det Mac-kompatibelt fra
starten.

Macromedias produkter bliver først testet og afprøvet på Mac, før de kommer
til PC.

Fra : ct

Dato : 04-01-03 11:34

Når du nu bruger Macromedias produkter til dine webdesigns, så _har_ du
overhovedet ingen undskyldning for ikke at lave det Mac-kompatibelt fra
starten.

Jeg prøver lige igen Problemet er at kunderne ikke ønsker at begrænse
sig til den funktionalitet der ligger indenfor webstandarderne, men
efterspørger IE-specifikke ting. Og når de bliver informeret om at det 'kun'
virker hos 90% af brugerne siger de 'skidt med det'.

Du kan sagtens lave IE6 specifikke ting i Dreamweaver ved at vælge hvilken
standard siden skal følge.

Claus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-01-03 12:22

> [...]

> virker hos 90% af brugerne siger de 'skidt med det'.
>
> Du kan sagtens lave IE6 specifikke ting i Dreamweaver ved at vælge hvilken

Gab !

Det er da utroligt, så meget dine kunder ved om webdesign og
funktionalitet.

Det er da din opgave at sige fra og til og at du påtager dig opgaver som
10% ikke kan få glæde af, siger vist alt om din moral og etik.

Du bør gøre følgende:

1. Forklare kunden at du KUN lave noget alle får glæde af.

2. Såfremt kunden vil have 90% løsningen, så må du lave en nummer 2
løsning som de sidste 10% får glæde af.

3. Hvis kunden ikke vil betale for det, så bør du måske overveje om du
så skal tage opgaven.

Det er helt utroligt hvad man kan få en kunde til at acceptere, hvis man
blot forklare tingene på den rette måde.

Nu har jeg stået på sidelinien til ca. 60 websites og her har kunden
aldrig betalt ekstra for noget. Kunden har heller aldrig kommet med
direkte krav, som blev honoreret, hvis det ikke virker 100%.

Jeg mener at du er en vatpik. Du har simpelthen ikke nosserne til at
sige, at du laver ikke halve løsninger uanset betalingen.

Laver du alt hvad du bliver bedt om ?

- ville du lave et site, som indeholder billeder som krænker dig ?

- ville du lave et site for et politisk parti, som du er inderligt imod
?

- ville du lægge navn til et site a la frisoer-finn.dk, hvis det nu var
DET kunden ville have ?

- bruger du ikke dine sites som reference liste ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-03 16:36

> - ville du lægge navn til et site a la frisoer-finn.dk, hvis det nu var
> DET kunden ville have ?

Så er der alligevel mere stil over <http://www.jenny-kaas.dk/>. I skulle
bare have set hendes første sider.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 04-01-03 16:43

> - ville du lægge navn til et site a la frisoer-finn.dk, hvis det nu var
> DET kunden ville have ?
HAHAHA *LOL*
Det var dagens morsomme oplevelse. Man må da indrømme, at det kræver et
vist talent at lave noget så tudegrimt!
Web Master Lars T 1999. <-- siger vist det hele...
Tak for indslaget,
Jens

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-01-03 22:22

> - ville du lægge navn til et site a la frisoer-finn.dk, hvis det nu var
> DET kunden ville have ?

Jamen, Jesper, har du virkelig en eller anden 'søgemoster', der kan
finde sådan nogle grimme ting på nettet. Altså ligefrem finde frem til
det værste .... ?

Den der Finn får da aldrig lov til at stikke sine små uprofessionelle
fingre i mit hår

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-01-03 10:48

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> det værste .... ?
>
> Den der Finn får da aldrig lov til at stikke sine små uprofessionelle

Det er en klassiker, som man altid hiver frem ved diskussioner om
webdesign. Den er så grim at det ligefrem kræver talent at lave sådan
noget lort.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-01-03 13:48

in article 1fob79v.19lqxilaml1iqN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

<http://www.kiil.net/> er da heller ikke uden evner
--
/peter

"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,
Superman! "
Homer Simpson.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-01-03 14:07

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fob79v.19lqxilaml1iqN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> <http://www.kiil.net/> er da heller ikke uden evner

Kors den er fed. Jeg er nu et mindre depressionsanfald over at være
blevet overgået..........

Cool.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 14:40

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fob79v.19lqxilaml1iqN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> <http://www.kiil.net/> er da heller ikke uden evner

aaaargggh!!! den slår vist rekorden!

Fra : Peter Kiil

Dato : 05-01-03 15:31

in article 1fobhi3.1v921qihv7vcwN%firstname@lastname.dk, David Blangstrup at
firstname@lastname.dk wrote on 05/01/03 14:39:

> aaaargggh!!! den slår vist rekorden!

Det tog vel også næsten en times tid at finde alle gif-animationerne.....

--
/peter

"It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it."
George W. Bush.

Fra : Mikael Kern

Dato : 06-01-03 16:13

jeg syns der er for lidt om Mette!

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Peter Kiil

Dato : 06-01-03 16:22

in article 3E199CF0.238A0267@kern.dk, Mikael Kern at "?vspampost"@kern.dk
wrote on 06/01/03 16:12:

> jeg syns der er for lidt om Mette!

Går ud fra den er til mig... Hun ville blive sur hvis der var mere

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-01-03 16:26

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 3E199CF0.238A0267@kern.dk, Mikael Kern at "?vspampost"@kern.dk

> Går ud fra den er til mig... Hun ville blive sur hvis der var mere

Hvis du lige stikker mig password og log in, så skal jeg nok lægge noget
op

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-03 23:33

In article <BA3F5DC1.1BD31%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Går ud fra den er til mig... Hun ville blive sur hvis der var mere

Jamen så tag noget mere af Mette.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-01-03 02:42

"David Blangstrup" <firstname@lastname.dk> skrev i en meddelelse

> aaaargggh!!! den slår vist rekorden!

Prøv så www.hepper.dk og læg mærke til, at firmaet tilbyder at lave grafisk
arbejde!

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 05-01-03 15:05

Peter Kiil wrote:

> <http://www.kiil.net/> er da heller ikke uden evner

Det er gonok flot peter, jaj glæjer meg til vi skal begynne i treje
klasse eftr ferin.

Hilsen H3nrik 1

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-01-03 20:41

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:
> <http://www.kiil.net/> er da heller ikke uden evner
PS. jeg er dygitg <-- nej, det kræver en del at prale på den måde!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-01-03 02:32

Hej Claus

ct wrote:

> Jeg prøver lige igen Problemet er at kunderne ikke ønsker at begrænse
> sig til den funktionalitet der ligger indenfor webstandarderne, men
> efterspørger IE-specifikke ting.

Jamen, for pokker mand! - Det er da din opgave som den, der laver sitet at gøre
dem opmærksom på, at div. standarder ikke overholdes. Det er minsandten også
din opgave som designer at sørge for, at standarderne overholdes! - Og så er
det flintrende ligegyldigt, om de så efterspørger IE specifikke dele eller ej!

Og i øvrigt er der såvidt jeg da véd de facto _ingen_ begrænsninger i
standarderne. Derimod er der temmelig ofte endda meget store begrænsninger i
div. webdesigneres viden om, hvad de egentlig skal gøre.

> Og når de bliver informeret om at det 'kun'
> virker hos 90% af brugerne siger de 'skidt med det'.

Sjovt nok har jeg aldrig hørt den udtalelse fra nogen firmaer, når jeg har
kontaktet dem og påpeget over for dem, at deres sites ikke er særlig velegnede
for Mac brugere eller med specifikke browsere. Oftest hører jeg tværtimod, at
det er "webdesigneren, der ikke har villet lave det til os" - eller... "Vi har
desværre ikke selv en webdesigner og webmaster, så vi er nødt til at få det
lavet ude, og de vil ikke lave det på den måde, så vi må nøjes med en halv
løsning" !!

> Du kan sagtens lave IE6 specifikke ting i Dreamweaver ved at vælge hvilken
> standard siden skal følge.

Du kan lave stort set alt i Dreamweaver og Flash. - Du kan endda bruge et helt
andet og bedre program, nemlig BBEdit til at lave fuldstændige korrekte
standardiserede løsninger, der kan ses af selv en gammel Netscape Navigator 2.1
- såvel som i Netscape 7 !!

Claus, for mig at se, så bruger du kun en dårlig undskyldning for at komme så
nemt om ved det som overhovedet mulig...

Du nævnte i et andet indlæg, at du bruger NN - Netscape Navigator - som
testprogram. Det er da det rene og glade vanvid, når det gælder på Mac. Den
sidste Netscape Navigator var Netscape Navigator 4.01. - Siden da har alle
versionerne heddet Netscape Communicator. På PC fronten stoppede de med
Navigator med ver. 4.04.

Hvis du derimod vælger en Netscape Communicator 4.8 til hhv. Mac og PC, så vil
du meget hurtigt finde ud af, at Communicator er en hel del anderledes end
Navigator.

Og hvis du så samtidig fulgte mere med i, hvad der er ved at ske på hele
webfronten, så vil du også bemærke, at når det gælder for udenlandske sites, så
er der langt færre, der ikke kan bruges med fx. en NC 4.7 eller nyere på Mac og
4.5 på PC. - Så jeg er bange for at måtte konkludere, at både du og andre
danske webdesignere er langt bagefter den udvikling, der er ved at ske, og at I
ganske enkelt springer over, hvor gærdet er lavest.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-01-03 22:33

ct wrote:

<snip>
> [...]
> Men ikke mange kunder vil betale 20-40% mere for en hjemmeside
> for at de sidste brugere også kan se den.

Ikke om jeg på nogen måde kan forstå, at det skal være så svært
at overholde W3Cs standarder bare nogenlunde - i øvrigt er der
da i det mindste én dansk content-management løsning[1] der
fungerer fint med alle de browsere jeg har kunnet smide efter
den, så det kan altså også lade sig gøre her i landet...

At de fleste af landets webdesignere så vælger at lave hel- og
halvdårlige løsninger er så en anden side af sagen, en hel del
af de sider disse designere spytter ud, ser ikke en gang ens ud
i forskellige udgaver af IE

[1] Synkronweb fra Synkron A/S i Århus.
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-03 02:00

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

------->
[...]
<-----

HAHAHAHAHA ***ROTFL***!!!

Årets allerbedste joke...

Claus

Fra : Christian Bech

Dato : 03-01-03 10:16

> [...]

>bestemmende aktiepost, - så at gå direkte til dem og få dem til at gøre deres
>indflydelse gældende over for bankens ledelse....

Dansk Supermarked ejer også en bid, så husk at nævne det for din
kassedame næste gang du er i Føtex.

--
Christian

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-01-03 20:23

> Kim banken ned, - når der skal flyttes penge! - Lidt organiseret
> 'chikane' skader ikke noget her - tværtimod!

Tror du det vil give dem lyst til at øge deres service over for
macbrugere hvis de bliver udsat for organiseret chikane?
(De kigger sikkert med her ...)

HerrGott, doch, om en bank vil e-banke med mac'ister er vel ikke en sag
om menneskerettigheder ...

martinP

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-03 02:06

"Martin Petersen" <martinmarius@petersen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du det vil give dem lyst til at øge deres service over for
> macbrugere hvis de bliver udsat for organiseret chikane?
> (De kigger sikkert med her ...)

Næh, måske det havde været smartere at chikanere Apple, så de kan producere
nogle systemer, der kan leve op til dagens gældende standarder....

Claus

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-01-03 08:14

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> writes:

> Næh, måske det havde været smartere at chikanere Apple, så de kan producere
> nogle systemer, der kan leve op til dagens gældende standarder....

Hedder det måske "Apple Internet Explorer"?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 03-01-03 13:53

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Hedder det måske "Apple Internet Explorer"?

Nu findes der også en del andre browsere på markedet... Jeg er selv mest
tilhænger af Chimera - Det urde da også virke der:)

--
-Lasse-

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-01-03 14:09

Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk (Lasse Leegaard) writes:

> Nu findes der også en del andre browsere på markedet... Jeg er selv mest
> tilhænger af Chimera - Det urde da også virke der:)

Jeg vil mene at det vil være direkte urimeligt at skælde Apple ud for
at Chimera ikke virker med en given netbank.

Er der nogen der ved hvilke tekniske grunde der præcis er?

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 03-01-03 14:55

> [...]

> Chimera ikke virker med en given netbank.
>
> Er der nogen der ved hvilke tekniske grunde der præcis er?

Jeg testede Chimera i går på Jyske Netbank - virker 100%

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-01-03 05:45

Hej Thorbjørn

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Jeg vil mene at det vil være direkte urimeligt at skælde Apple ud for
> at Chimera ikke virker med en given netbank.

- Eller Netscape, Opera, iCab osv...

> Er der nogen der ved hvilke tekniske grunde der præcis er?

Den begrundelse, som Danske Bank har givet mig, er, at pga."manglende sikkerhed i
alle andre browsere end i Internet Explorers Activex Engine" (MS's forkvaklede
version af Java), så vil de ikke lave en Java plug-in, der kan køre på andre Java
Engines, - hverken virtuelle eller reelle. "JVM, MRJ og Sun Java Engine er meget
ustabile og meget lette at bryde ind i" - "Kun Microsoft har formået at lave en Java
Engine, der kan overholde de krav, vi har stillet til krypteringssikkerheden" - "Kun
Microsoft er istand til 100% at udnytte 128bits teknologien i
sikkerhedskrypteringen".

- Denne sidste udt. fra Danske Banks tekniske afdeling er direkte løgn! Det er flere
gange bevist og påvist, at Internet Explorer kun udnytter 76bits af de 128bits i
deres såkaldte kryptering. Dette er påpeget af eksperter og EDB-specialister i både
presse, radio og TV. Og hver eneste gang har Microsoft kommet med den lakoniske
kommentar... "ingen kommentarer".

Da jeg forrige år havde indledt en sag mod Microsoft og som en sideeffekt deraf mod
Danske Bank, men pga. min blodprop måtte opgive videre tiltag, nåede jeg dog at få
et par kommentarer fra Microsoft. Det eneste reelle i de kommentarer var - dog sagt
med andre ord - det samme, som Danske Banks tekniske afd. havde givet mig pr
telefon.

Jeg véd også, at Konkurrencerådet / Forbrugerstyrelsen ikke har lukket sagen, men
blot henlagt den med en påtegning om, at den kan genoptages med øjeblikkelig
virkning, såfremt jeg igen vil blive istand til at fortsætte sagsforløbet. - Eller
hvis der kommer andre henvendelser, der går på lignende ting mod hhv. Danske Bank og
Microsoft.

Jeg har desværre ikke fået så mange kræfter igen, så jeg vil være istand til at køre
sagen videre. - Det beklager jeg, men det er der altså ikke noget at gøre ved.

mhv. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 04-01-03 09:01

> [...]

> presse, radio og TV.
Og hver eneste gang har Microsoft kommet med den lakoniske

Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på den slags tekniske finurligheder,
men jeg husker at der var megen opmærksomhed på kryptering,
da Netscape implementerede 128bit-kryptering i deres browserbundle,
Communicator.
Og hvis ingen andre husker det, så var det læææænge før MS gjorde det.
Det var i version 4.5x, så det har været omkring 1999.

Og sådan gentager historien sig:

Først er der nogle, der udvikler/opfinder noget godt - så ses det, at
det virker - så stjæler/køber MS det: GUI, Java, kryptering.....m.m.

Så min holdning er, at hvis MS ønsker min respekt, må de udvikle noget
selv, men de klarer sig nok uden, så det har de sikkert ikke tænkt sig
at gøre - det kræver jo både mod, fantasi, intelligens og viden at gøre
det

Måske ville det være på sin plads at fortælle de unge mennesker, at der
ikke havde været noget, der hed Windows, hvis ikke det havde været for
RankXerox & Apple, men tiden går jo så hurtigt, at hjernerne ikke kan
følge med(stakkels historieskrivere).

Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-01-03 18:19

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> [...]
> Og hvis ingen andre husker det, så var det læææænge før MS gjorde det.
> Det var i version 4.5x, så det har været omkring 1999.

Problemet med kryptering er at den amerikanske regering indtil for
nyligt har betragtet det som våben, som falder ind under den
amerikanske våbeneksportlov. Derfor har amerikanske firmaer som
Netscape og MS ikke _måtte_ levere stærk kryptering. Det er for
nyligt blevet løsnet op så man kunne eksportere noget mere.

Det er formentlig også fordi NSA's computere er blevet stærke nok tila
t kunne klare 128 bit uden at blinke.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : ct

Dato : 04-01-03 11:39

[...]

Du har lagt sag an mod Microsoft og Danske Bank fordi du ikke kan bruge din
Mac til netbank eller?

Claus

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-01-03 14:12

> [...]

> telefon.
>
> Du har lagt sag an mod Microsoft og Danske Bank fordi du ikke kan bruge din

Claus kan du ikke lige lære at quote rigtigt. man skriver rigtigt nok
nedenunder det man svarer på, men på en eller anden måde får du fjernet
tagsne, som gør at man kan se hvem der har skrevet hvad.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-01-03 17:48

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Claus kan du ikke lige lære at quote rigtigt. man skriver rigtigt nok
> nedenunder det man svarer på, men på en eller anden måde får du fjernet
> tagsne, som gør at man kan se hvem der har skrevet hvad.

Det skal du da ikke skrive til Claus, men til ham fjolset, som bruger et
tegnsæt/opsætning, som får alle andre maskiner til at gå i ged!

Skvadderhovedet er bare ligeglad, akkurat ligesom hans signatur er
vedtægtsstridig.

Claus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-01-03 03:02

Hej Claus

Nej, _jeg_ har ikke lagt sag an mod hverken Danske Bank eller Microfsoft. Det
har Forbrugerstyrelsen derimod. Jeg blev bekendt med det, og henvendte mig til
FS og blev bedt om at sammenfatte de ankepunkter, jeg havde mod firmaet.

I meget korte hovedtræk gælder det dels MSs licenspolitik over for især
firmaer, hvor de uden videre varsel har opsagt og opkrævet fuld betaling for
løbende kontrakter, dels gælder det deres såkaldte 'rettighedskrav' ved brugen
af MSN Messenger, hvor de gør gældende, at al trafik, der kører gennem denne
service er MS's ejendom, - også hvis fx. en bruger har fået en god idé til et
eller andet og bruger MSN til at videresende denne idé til fx. en kollega,
kammerat eller andre, der måtte være interesseret, og dels, at Microsoft med
deres krav over for forskellige firmaer og institutioner forlanger, at deres
produkter skal bruges nærmest som var det en 'eksklusivaftale', og at dette
medfører en monopol- / monopollignende status. Og endelig, at Microsoft direkte
lyver, når de påstår, at deres browser - Internet Explorer er en 'ægte 128bits
browser', - når alle med bare en smule kendskab til programmering og
dekompilering ved selvsyn kan se, at der kun bruges omkring 76bits ud af de
128bits i krypteringen. Og som sidste hovedpunkt var det omkring problemerne
med geninstallering af MS software, der ville kræve en omreg.- især på PC, -
hvis var uheldig - eller fx. ville skifte sin HD til en større. En sådan
reg.krav vil teoretisk set kunne medføre, at MS kunne nægte brugerne retten til
at bruge et bestemt produkt, hvis de vil bruge en MS software pakke. - Hvilket
i sidste instans vil medføre, at Gale Gates & Co også vil kunne dominere
hardwaremarkedet.

Og fra en kilde, som jeg ikke vil give yderligere oplysninger om, har jeg fået
at vide, at MS har betalt for en stor del af netop Danske Banks
netbankudvikling med krav om, at der kun må laves løsninger, der indebærer
brugen af MS produkter i disse løsninger..

Dagen før, jeg blev syg, fik jeg så en meddelelse fra FS med kopier af
brevvekslingen mellem MS og FS, hvor MS truede med at slæbe mig i retten for
bagvaskelse. Og jeg kan garantere dig for, at det svarbrev, som FS sendte til
MS ikke lagde fingrene imellem. Microsoft og Microsoft Danmark fik med rene ord
at vide, - "dersom I agter at anlægge en sådan sag mod firmaet Kristen Medie og
Lydteknik, skal jeg hermed meddele, at i påkommende tilfælde vil
Forbrugerstyrelsen stå fuldt og helt bag Erik Richard Sørensen og Kristen Medie
og Lydteknik"... Microsofts svar var en undskyldning om, at sådan skulle det
skam ikke forstås...

Dagen efter fik jeg en blodprop i hjertet, så af helbredsmæssige årsager har
jeg måttet opgive en videre forfølgning af sagen - desværre! - For jeg så endda
meget gerne, at det firma kom ned med nakken, - ikke bare pga. mit eget
mellemværende, men pga. hele deres fuldstændigt sindssyge måde at ville forsøge
at styre alt, hvad der har med styresystemer og internet at gøre. Og jeg håber
virkelig, at EU snart får sig taget sammen til at gennemføre det samme, som
Frankrig jo allerede har gjort, nemlig på de offentlige områder at forbyde
eksklusiviteten i brugen af styresystemer og al andet software på en computer.
Foreløbig har EU parlementet nu nedsat en undersøgelseskommision, så vi får se,
hvad der kommer ud af det.

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-01-03 03:44

"ct" <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> writes:

> [...]
> sideeffekt deraf mod Danske Bank, men pga. min blodprop måtte opgive
> videre tiltag, nåede jeg dog at få et par kommentarer fra

Huh? Sad mod MS?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-01-03 23:26

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

[tekst ombrudt som vanligt]

> [...]
> Explorers Activex Engine" (MS's forkvaklede version af Java), så vil
> de ikke lave en Java plug-in, der kan køre på andre Java

Microsoft har ikke lavet en forkvaklet version af Java. Det eneste
der ikke overholder Sun's regler, er deres manglende implementation af
RMI (som tillader at maskiner kalder hinanden) hvor de leverede deres
egen alternativ.

Herudover har de en del tilføjelser som egentlig er ret smarte og som
tillader bedre samarbejde med operativsystemet, herunder adgang til
ActiveX teknologi, samt at man pakker et javaprogram sammen som et
EXE-program. Det havde den fordel at man ubesværet kunne bruge al den
hukommelse der var til rådighed - det havde jeg et program der havde
stor glæde af.

Da Microsofts Java kom frem var den LYNENDE hurtig! Det er kun med
Hotspot at Sun er kommet foran igen.

Bare lige for at få det på plads - det er jo beklageligt hvis du er
forkert orienteret når du laver den slags henvendelser.

Herudover vil jeg fraråde dig at kalde folk for løgnere - det er ikke
kun her i gruppen at den slags udtalelser falder folk for brystet.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-03 04:49

Hej Martin

Martin Petersen wrote:

> Tror du det vil give dem lyst til at øge deres service over for
> macbrugere hvis de bliver udsat for organiseret chikane?

Tja, de er ihvertfald ved at være temmelig trætte af mig + nogle andre,
der konsekvent bruger deres telefonservice til pengeoverførsler.

Så sent som i dag havde jeg en ny overførsel, hvor jeg blev spurgt om,
hvorfor jeg dog ikke bruger netbank, og hvortil jeg igen svarede, at det
jo er deres egen skyld, da jeg kun har Mac maskiner...

Det udviklede sig til noget af en teknisk samtale, hvor jeg blev lidt
positivt overrasket over, at den pågældende faktisk vidste noget om
problematikken og kunne se vore problemer i det henseende. Hun spurgte
mig, om jeg havde prøvet, hvortil jeg kunne oplyse hende, at det havde
jeg, og at jeg med et bestemt program kunne komme så langt som til siden,
hvor man skulle indtaste koder. - (Emnet har været taget op her omkring
netop det bestemte program engang sidste år). Jeg var dog ikke indstillet
på at afsløre over for hende, hvilket program, det drejer sig om, da jeg
har visse planer med netop det, jeg og nogle andre har kunnet gøre.

Hun var temmelig enig med mig i, at det er rivende forkert, at Mac brugere
skal udelukkes - eller tvinges til at købe en PC eller bruge en emulator
til formålet.

> (De kigger sikkert med her ...)

Det tvivler jeg nu på, - men man kan jo aldrig vide, så hvis der er nogle
DB folk, der smugkigger, så være hermed en opfordring til at få xxxxx ud
og komme igang med at opfylde det, som er blevet lovet for flere år siden.

Og så lige en lille 'alliteration' eller hvad man nu skal kalde det...
Hvis nu verdens 24vende rigeste mand levede op til sit mellemnavn, så
ville han fluks sørge for at bruge sine 14% DB aktier til at køre sin
indflydelse gældende...

> HerrGott, doch, om en bank vil e-banke med mac'ister er vel ikke en sag
> om menneskerettigheder ...

Næ, men i sidste ende kunne det godt blive en sag om diskrimination.

mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-01-03 23:07

> [...]
> Hvis nu verdens 24vende rigeste mand levede op til sit mellemnavn, så
> ville han fluks sørge for at bruge sine 14% DB aktier til at køre sin

Den her glippede for mig. Vil du ikke være venlig at løfte sløret? Jeg
kunne forestille mig, at det er joke

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-01-03 00:16

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Den her glippede for mig. Vil du ikke være venlig at løfte sløret? Jeg
> kunne forestille mig, at det er joke

Mon ikke det er hr. Møller, der menes?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-01-03 06:16

Hej Henrik

Nemli' - Og efter den omstrukturering, der blev offentliggjort lige før jul
omkring A.P.Møller koncernen har det jo vist sig, at Mærsk McKennie Møller
er rykket op som nr. 24 blandt de rigeste i verden.

Fra : Brandur Ellingsgaard

Dato : 04-01-03 13:43

On 04/01/03 0:16, in article 1fo8jee.17ljl80dz9xkuN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> Mon ikke det er hr. Møller, der menes?

McKinney = MAC kinney. Ordspil af fineste slags. Er han så rig? AP
Møllergruppen ejer da også Dansk Supermarked, gør de ikke? Der var et
tidligere indlæg, som nævnte DS som aktionær i DB.

Mvh
'Brandur Ellingsgaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-01-03 03:41

Hej Brandur

Brandur Ellingsgaard wrote:

> McKinney = MAC kinney. Ordspil af fineste slags. Er han så rig?

Ja, det er han åbenbart... Lige før jul offentliggjorde de den
omstrukturering i koncernen, som åbenbart har været undervejs et stykke tid.
Da nævnte de i TVA, at Mærsk McKinney Møllerfra en plads omkring nr. 150 var
rykket op som verdens nr. 24 blandt de rigeste...

> AP Møllergruppen ejer da også Dansk Supermarked, gør de ikke? Der
> var et tidligere indlæg, som nævnte DS som aktionær i DB.

Jo, AP Møller ejer Dansk Supermarked A/S sammen med Salling-gruppen.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-01-03 06:01

Hej Mich

Hvad hedder Mærsk xxxxxxxx Møller til mellemnavn? - 'McKennie' - og 'Mc'
udtales på både engelsk, skotsk, irsk og gællisk som 'Mac'...

godt nytår Mich!
mvh. Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 04-01-03 22:22

> Hvad hedder Mærsk xxxxxxxx Møller til mellemnavn? - 'McKennie' - og 'Mc'
> udtales på både engelsk, skotsk, irsk og gællisk som 'Mac'...

Ja. jo, jeg var vist lidt langsom i det. Fattede ikke den subtile joke.
Undskyld.

Vil ikke korrekse din stavemåde af hr. Møllers navn ... men tænkte
faktisk (lidt historisk på) om faderen så hed Andreas Penge Møller? Der
har du da i hvert fald en forbindelse til DanskePengeBank, som ikke vil
lave en Mac-net-bank ?
(Det gjorde han ikke, altså A.P.Møller. Har været ansat under begge
d'Herrers lederskab en gang for længe siden ....)

> godt nytår Mich!

Tak, i lige måde, Erik. Og alle andre medlæsere.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-01-03 10:47

bechd@mac.com writes:

>er
>deres

Glem alt om det. Han har ikke interessere i den slags bagateller og er PC
mand over hele linien. Han betalte jeg ved ikke hvor mange millioner i
forbindelse med tjek ved årtusindeskiftet. Spildte penge, der gav godt
arbejde til en masse mennesker.

Godt nytår
Hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-01-03 17:30

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>Med venlig hilsen Jesper
>
>http://www.gylling.net/
>ftp://80.197.181.14/ - in action from 9 am - 0.30 am CET

Så kig lige på denne http://www.kiil.net/

Hilsen Hanne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-01-03 17:51

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Så kig lige på denne http://www.kiil.net/

Den så jeg for flere timer siden, da Peter offentliggjorde den.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-01-03 20:41

> Den så jeg for flere timer siden, da Peter offentliggjorde den.

Ja, men kig nu en gang til, når Hanne beder dig.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-01-03 09:20

jesper@gylling.net writes:

>Den så jeg for flere timer siden, da Peter offentliggjorde den.
>

>--
Ja undskyld, jeg havde set den et andet sted og havde ikke læst videre før
jeg sendte den. Så...
hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.