Netbank til OS X
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-01-03 16:15

Artikel på Jyske Netbank, hvor jeg er tilfreds kunde:
(måske velkendt, men til almen info om effekten af, at vi reagerer)

Nu kan Mac OS X brugerne også gå i netbank
11.10.2002

Nu kan mac-brugerne også gå i netbanken med deres nyeste operativsystem.
Som den første netbank i Danmark kan Jyske Bank nu tilbyde Mac OS X
brugerne at klare deres bankforretninger på nettet.

- Vi synes, at mac-brugerne er en attraktiv kundegruppe, og derfor har
vi altid gjort meget for at have en netbank, der også fungerer for dem.
Gennem tiden har vi faktisk fået mange mac-brugere som nye kunder på den
konto, siger Peter Helle Nielsen, der er funktionsleder for Jyske
Netbank.

Jyske Netbank har ind til nu fungeret i "Classic mode" i Mac OS X. I
praksis har det betydet, at mac-folket både skulle have Mac OS 9.x og
Mac OS X installeret for at "gå i banken".

- Men fra fredag den 11. oktober kan vi tilbyde mac-brugerne adgang til
Jyske Netbank i ægte Mac OS X. Teknisk er det løst ved at vores
mac-brugere får et logon, hvor der bruges JavaScript i stedet for Java
Applets, som gav problemer.

Lige siden lanceringen af Jyske Netbank i 1998 har det været
målsætningen, at den skulle være uafhængig af, hvor brugerne befandt
sig, og hvilken computer de sad ved. De skal blot være i nærheden af en
computer, som er koblet på internettet. Jyske Netbank virker derfor på
både pc'er og mac'er, ligesom man kan bruge både Explorer, Netscape og
mange andre browsere.

- Vi er glade for, at vi nu kan tilbyde alle de omkring 100.000
mac-brugerne i Danmark mulighed for at køre netbank. Vi ved fra debatten
på hjemmesider om mac, og de reaktioner vi får, at mac-brugerne har et
stort ønske om også at kunne bruge netbank, fortæller Peter Helle
Nielsen.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-01-03 16:47

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:
> - Vi er glade for, at vi nu kan tilbyde alle de omkring 100.000
> mac-brugerne i Danmark.....

Den lader vi lige stå et øjeblik - det er da liflige ord for enhver
dansk mac-ejer/bruger! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Lind

Dato : 02-01-03 17:13

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Den lader vi lige stå et øjeblik - det er da liflige ord for enhver
> dansk mac-ejer/bruger! :)

Nåh ja - hvis de nu tror det, så lad dem da blive i troen Måske var
det det magiske tal, der skulle overbevise tegnebogen om, at den skulle
udvikle til Mac?

Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-01-03 17:49

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Nåh ja - hvis de nu tror det, så lad dem da blive i troen Måske var
> det det magiske tal, der skulle overbevise tegnebogen om, at den skulle
> [...]

Hvis man tæller skabs-Macbrugerne med, er vi 100.000.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 02-01-03 21:11

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
> Nåh ja - hvis de nu tror det, så lad dem da blive i troen Måske var
> det det magiske tal, der skulle overbevise tegnebogen om, at den skulle
> udvikle til Mac?
Det er da helt fint, hvis de begynder at lefle lidt for os *G*

Se fx. svaret nedenfor vedr. lyd på pol.dk, hvor de tæller os i
promiller...

vh Jens
---
hej jens
jeg sender dit problem videre til vores programmør, der sidder og
tilpasser
styresystemer og browsere til vores lyde (noget af en opgave kan jeg
love
dig.) Han tager denne med ind...

Quicktime? Nej, vi har valgt at køre et system, for at slanke vores
processer og øge overskueligheden for brugerne. (generelt betragtet -
ikke
kun mht lyde)

Den skulle være klar inden for en uges tid max. Ellers så skriv til mig
igen...

Venlig hilsen

Nikolaj Lauta
---
1. jeg har pt ikke adgang til filen, men skal sørge for at du får den
tilsendt snarest, selv om jeg tvivler på at den vil afspille overhovedet

din mac.
2. Vi understøtter ikke QuickTime længere fordi udviklingsarbejdet ikke
står mål med de 0,43% macbrugere der forsøger sig på video.
98% bruger Windows Media Player på en MS-platform.
3. Men jeg er ikke i tvivl om at Adobe eller Quicktime har lavet et
konverteringsmodul

Med Venlig Hilsen
Per Høyer Stensnæs
IT System og udvikling