Raclette.
Fra : Kent

Dato : 02-01-03 12:32

Hej NG.
Jeg fik en Raclette i julegave og nu skal vi have gang i den..
Jeg har ik så mange ideer til den, men måske nogle der er ligt erfaren inden
for området kunne hjælpe???
Mvh.
Kent

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-01-03 14:19

"Kent" <kent@ktfk.dk> writes:

> Jeg fik en Raclette i julegave og nu skal vi have gang i den..
> Jeg har ik så mange ideer til den, men måske nogle der er ligt erfaren inden
> for området kunne hjælpe???

Prøv at søge i google groups. Emnet var oppe for nogle få uger siden.

/Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-01-03 14:53

Kent wrote:
> Hej NG.
> Jeg fik en Raclette i julegave og nu skal vi have gang i den..
> Jeg har ik så mange ideer til den, men måske nogle der er ligt
> erfaren inden for området kunne hjælpe???

vi fik raclette nytårsaften og der stod menuen på:
svinemørbrad skåret ud i små bøffer, kalkunbryst i små stykker, pølser i små
stykker med og uden bacon...

som tilbehør var der bagte kartofler, hvidløg flutes, agurk, tomat, ananas,
champignon..

og som ost havde vi en guld danbo 45+ og en almindelig flødehavarti.....

men som udgangspunkt kan man bruge al slags kød og al slags grønt på den,
bare man kan lide det stegt eller grillet...... man kan sådan set lave hvad
man har lyst til, kødet og det grønt der skal på skal blot skæres ud i
passende små stykker......
det nemmeste er at prøve sig frem.....
salat er også lækkert som tilbehør..... jeg er sikker på at hvis du sæger på
google groups så vil du finde mange andre og mere fantasifulde ting at komme
på ;D

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Kim Jensen

Dato : 02-01-03 15:27

> vi fik raclette nytårsaften og der stod menuen på:
> svinemørbrad skåret ud i små bøffer, kalkunbryst i små stykker, pølser i
små
> stykker med og uden bacon...

Damn! Var du til samme fest som mig? Vi var godt nok kun 7 og dit navn var
ikke på gæstelisten - men vi fik nøjagtig samme slags kød...

> og som ost havde vi en guld danbo 45+ og en almindelig flødehavarti.....

Her vil jeg så til gengæld anbefale frisk mozarella.

mvh
Kim Jensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-01-03 16:15

Kim Jensen wrote:

> Damn! Var du til samme fest som mig? Vi var godt nok kun 7 og dit
> navn var ikke på gæstelisten - men vi fik nøjagtig samme slags kød...

næææ det var jeg dog ikke for vi var kun 5 til festen*G* og de to af dem var
under 10 år*G*
men det var da skræmmende at to af hinanden uafhængige parter kan få det
samme kød*G*
lækkert er det nu alligevel

> Her vil jeg så til gengæld anbefale frisk mozarella.

uh, den havde jeg slet ikke tænkt på*G* det skal prøves næste gang ( siger
jeg der er inkaneret havartifan)

Fra : Niels L.

Dato : 02-01-03 17:15

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lækkert er det nu alligevel

> uh, den havde jeg slet ikke tænkt på*G* det skal prøves næste gang ( siger

Hej!
Jeg vil anbefale cheddar- eller decideret raclette-ost!

Niels

Fra : Kent

Dato : 04-01-03 04:00

OKi mange tak for alle svarene...
Vi havde en rigtig god start på aften, med vores nye gril
Hehe osten går jeg ik op i, kan ik li' det, faktisk 2 ud af 4 i huset kan ik
li' det ... men det lyder spænede..