Simpel billede-manipulering
Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-03 12:48

Jeg vil gerne læse og skrive billeder (png og jpeg).

Jeg skal kunne læse og skrive de enkelte pixels (altså én byte pr. pixel pr.
kanal), og lave noget simpel matematik på disse værdier, fra 0 til 255.
Det ville også være fint, hvis jeg kunne vise billederne.

Men hvad skal jeg bruge? Jeg har læst om ImageIO, som kan læse og skrive
billeder. Men hvordan kan jeg redigere i dem?

Med "simpel matematik" tænker jeg på effekter i stil med add, difference,
solarize osv.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 02-01-03 18:35

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
> billeder. Men hvordan kan jeg redigere i dem?
>
> Med "simpel matematik" tænker jeg på effekter i stil med add, difference,

Med ImageIO kan du få et BufferedImage:

http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/awt/image/BufferedImage.html

Der kan du læse og sætte farveværdierne for hver enkelt pixel med getRGB/
SetRGB

Mvh Lasse

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-01-03 11:15