Opløsninger og design
Fra : Amtrup.com

Dato : 07-12-00 00:38

Hejsa

Jeg vil gerne spørge gruppen om opløsninger, når man nu designer i FP.
Efterhånden integrerer min makker og jeg både ASP, Java og Flash i FP, og
det går alt sammen fint.

Omkring opløsningen , så har jeg den hovedregel, at man designer i 800 x
600, så gør det ikke noget , hvis folk har en højere opløsning. Modsat er
det ikke så godt at designe i en højere opløsning, hvis folk så kun bruger
800 x 600.

Men, kan man nogen steder i FP2000 indstille sin designopløsning, eller
følger den blot den opløsning, som man bruger på sin skærm, når man designer
?

Måske ville jeg have 1024 X 768 på skærmen, men gerne have , at designet
fremstod som 800 x 600 ved udgivelsen. Hvilke forhold bestemmer dette i FP,
eller i almindelighed ?

Jan
Amtrup.com

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 07-12-00 02:43

Amtrup.com wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Måske ville jeg have 1024 X 768 på skærmen, men gerne have
> at designet fremstod som 800 x 600 ved udgivelsen.
> Hvilke forhold bestemmer dette i FP,eller i almindelighed ?

Hej Jan

Jeg kan anbefale dig et lille gratis program, der hedder Browsersizer. Det gør
at du med et enkelt klik kan resize dit browservindue så det simulerer
skærmopløsningerne 640*480, 800*600 og 1024*768

Du finder programmet her:
http://www.html.dk/download/software/00001/

Så er du helt fri for at ændre på din egen skærm opløsning hver gang du skal
tjekke det du laver i andre opløsninger.

Sagen er nemlig den at der ikke findes nogen smart eller nem måde at få
Frontpage til at tage hensyn til skærmopløsninger. Du må simpelthen prøve dig
frem.

Generelt kan du vælge mellem at designe med en låst bredde på f.eks. 640px -
eller du kan lade bredden af dine sider variere med brugerens browservindue ved
at bruge en bredde på 100%.

Hvis du benytter tabeller til dine sider, sætter du blot bredden på tabellerne
til et antal pixels, eller du kan sætte bredden til 100%.

Håber det hjalp dig lidt?

Mvh
Jonas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-12-00 21:15

Denne funktion findes allerede i FP. File | Preview in Browser.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-12-00 21:22

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev
> Denne funktion findes allerede i FP. File | Preview in Browser.

Den åbenr vel bare i standardopløsningen, browserresize programmet kan jo
tilpasse vinduet til f.eks. 800 x 600 på en 1600 x 1200 skærm det er det der
er det fikse

--
Venlig hilsen
Jakob Andersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-12-00 06:03

Du glemte at se efter. Vælg den ønskede størrelse.