Nyt musiksted i Herning
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-03 23:13

NYE MUSIKSTEDER MED DANSKTOP SKYDER OP OVERALT - VILD FREMGANG

Efter at vi har været vidne til at danserestauranter med med levende
dansktopmusik lukkede på stribe gennem de sidste årtier, ser vi dem nu skyde
op igen overalt.

Efter at "Restaurant Landsbyen" i Herning og "Hotel Phønix" i Thisted
drejede nøglen om for få år siden, har Vestjylland kun haft "Vinderup
Hotel-Mor Karen" med levende dansktopmusik tilbage.
Men nu er dansktopmusikken / slagermusikken på sådan en kollosal
fremmarch overalt i Danmark at man næsten mister pusten og ikke kan følge
med til udviklingen længere.
Der hvor de gode gamle danserestauranter lukkede skyder der nye op som
paddehatte overalt i disse år.

Først startede "Dancing Palace" i Thisted, så var det nordlige Vestjylland
med igen. Så startede "Lind Hotel-Uldjydekroen" i Herning, så var det
sydligste Vestjylland også med igen. Men det er åbenbart ikke nok. Nu er der
startet endnu en dansktop-danserestaurant i Herning. Det er det genopstandne
"Landsbykroen-Uldjydekroen"

Alle 4 steder svælger sig hver weekend i levende dansktopmusik med landets
populæreste orkestre såsom Kandis - Bjørn Og Okay - Kim Og Hallo - Bllue
Hawai - Klaus Og Servants - Jan Og Sunny Boys

Ja flere dansktopmusiksteder, Tyske slagerfester over hele Jylland, Opstart
af det omrejsende "Dansk slagerparade 2003" og Dansktoppen-fremgang til en
halv million lyttere. Det kører bare.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-01-03 01:45

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:
> Efter at vi har været vidne til at danserestauranter med med levende
> dansktopmusik lukkede på stribe gennem de sidste årtier, ser vi dem
> nu skyde op igen overalt.

Der er da andre steder, som har kørt fint i årevis, og som stadig kører.
Pigernes kro, Onsild
Nørre Snede Kro
Kauslunde Kro, Kauslunde
og ikke mindst de kroer landet over der tilbyder weekendophold.
Mange af dem tilbyder Dansktop med levende musikere, som
Devito www.devito.dk
Blue Heaven www.blue-heaven.dk,
To fra Mols www.toframols.dk
og 2be1, Duerne, Country Ekpressen og mange andre.

Så....den levende dansktop musik lever og har det fint ,
- derude i virkeligheden, ligesom den har haft i årevis.
Ikke de store forandringer der...
selvom der da også er steder der har fået øjnene og ørerne op for
rock'n'roll )

/ Søren og Anette
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-03 02:39

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e138ba3$0$47052$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

> Så....den levende dansktop musik lever og har det fint ,
> - derude i virkeligheden, ligesom den har haft i årevis.
___________

Selvfølgelig har musikken det godt, det er rigtigt. Det er slet ikke det jeg
mener, men der er jo trods alt gennem de sidste årtier lukket mange
danserestauranter. Ikke fordi folk ikke længere kan lide musikken, man gider
nok bare ikke rende så meget rundt for at høre det. Man hører det derhjemme.
Hvis vi f.eks. går rigtig knaldhamrende mange år tilbage var det lige
før hver kro med respekt for sik selv kørte med lørdagsbal. Nå ja ok. Men
der var i hvert fald flere end idag. Nu er tilbagegangen derimod stoppet og
der er igen begyndt at komme flere.

Nu focuserede jeg så bare på de 3 nye dansktop-musiksteder alene i
Vestjylland.

Du nævner 3 andre musiksteder, men der er selvfølgelig mange flere. Der er
også:

Linå Kro - Låsby Kro - Hotel Gadbjerg - Vester Hassing Kro - Hotel Arnbjerg

Og hvad med det nok allerstørste dansktop-musiksted: Hotel Pejsegården med
de populære Pejserevyer m. Østjydsk Musikforsyning

Der er sikkert endnu flere.

Hilsen Åge

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 02-01-03 03:30

> [...]
> mange danserestauranter. Ikke fordi folk ikke længere kan lide
> musikken, man gider nok bare ikke rende så meget rundt for at høre

Ja.....de fleste bliver jo ældre )
Nej, spøg til side.

Mange danserestauranter lukker.....og genopstår i en anden form, med anden
musik.

I Odense var "Palmehaven" et yndet dansested med flere dansktop orkestre,
men det kunne ikke løbe rundt
sammen med de andre dansktopsteder her på øen. Kauslunde Kro, rest. Sprogø
og sikkert flere.

Palmehaven lukkede, men er nu genopstået som "Tony's"- med rock'n'roll på
spilleplanen. Og det er så vidt vi kan se, tilfældet flere steder i landet,
at dansesteder byder på lidt mere alsidig musik for at tiltrække et lidt
yngre og mere købelysten publikum..

Det er dyrt at have livemusik, så det skal trække de folk der køber meget i
baren.......
Også der kommer den ældre generation til kort.
De er jo ikke så gode kunder ( betalere) som de lidt yngre er....de
ældre/modne drikker ikke hjernen ud.

/ Søren og Anette
Flying Hotdogs

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-03 13:43

Flying Hotdogs <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e13a433$0$47045$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

> Og det er så vidt vi kan se, tilfældet flere steder i landet,
> at dansesteder byder på lidt mere alsidig musik for at tiltrække et lidt
_______

........... hvilket under ingen omstændigheder er tilfældet for de 3 nye
musiksteder i Vestjylland. Det er den rene dansktopvare alle 3 steder.

ULDJYDEKROEN, Herning (Program for et par vinmtermåneder: Kim og Hallo -
Birthe Kjær og Gemalerne - Jan og Sunny boys - Santa - Richard Ragnvald -
Santa - Country Lise - Askepot - Askepot - 2 danes - Keld og Hilda - 2
danes - Keld og Hilda)

DANCING PALACE, Thisted (Program for et par måneder i vinter: Blue Hawai -
Bjørn og Okay - Jan og Sunny Boys - Bounty - Kim og Hallo - Blue Hawai -
Tonight - Bounty - Bounty - Kjeld Mervins - Kjeld Mervins)

CASSIOPAYA, Herning (Program: Samme grupper som ovenstående)

Hilsen Åge

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-01-03 20:20

Åge Halldorsson skrev bl.a.:

> Der er sikkert endnu flere.
Hvad med Fur Færgekro holder de aldrig krobal for den brede
befolkning? lol

Lars Raaby

Don´t feed the TROLL

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-01-03 22:06

Lars Raaby <No_Antivirus@raaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1490b1$0$47050$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad med Fur Færgekro holder de aldrig krobal for den brede
> befolkning? lol
______

haha ha haaahhh. Din charmetrold lars. Nej, deeetttt. Men jo, der var
faktisk noget for den brede befolkning for et par måneder siden. Der var
"Nattergale-show", med Carsten Knudsen, hvortil 20 % af sognet indbyggere
ville have været til. Men der var kun plads til ca. 2/3 af dem.
Nå men kromanden sagde da, at de måske ville prøve igen. JOW-JOW. Så får
jeg det måske også at se. Det er faktisk denne nyhedsgruppes skyld at jeg
ikke fik det at se. Jeg havde fået det indtryk her, at han ikke er spor
sjov, men kroen var ved at blive løbet over ende og jeg måtte gå forgæves.
SÅ DEEETTTTT.....

Ærbødigst Åge

Fra : Lars Raaby

Dato : 02-01-03 22:14

Åge Halldorsson skrev bl.a.:
> [...]
> han ikke er spor sjov, men kroen var ved at blive løbet over
> ende og jeg måtte gå forgæves. SÅ DEEETTTTT.....

Han var sikkert meget sjov at se og høre på. Men du må snakke med
kromanden om han ikke ville holde krobal.

Lars Raaby