opdele éen lang musik-fil i spor -
Fra : Peter Theglev

Dato : 01-01-03 21:48

Jeg har digitaliseret diverse koncerter fra radioen, bl.a. Suede og
Robbie Williams vha. et DV kamera.

Jeg har haft det gennem iMovie og udskilt lyden i Quicktime Pro, men jeg
har så éen lang .aif-fil til at brænde ned.

Hvordan laver jeg "spor", så jeg kan skippe i cd-afspilleren? Gerne uden
2 sek. pauser, da det jo er livekoncerter ...

Peter

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-01-03 23:09

In article <3E135416.5050601@tiscali.dk>,
Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvordan laver jeg "spor", så jeg kan skippe i cd-afspilleren? Gerne uden
> 2 sek. pauser, da det jo er livekoncerter ...

Finder en lyd-editor (SoundEdit, Audacity eller lignende), åbner dit
lydspor og splitter det op i stumper. CD Spin Doctor som følger med
Toast har en funktion hvor man aktivere lydstump og vælger Tracks/Define
Track.
Stumperne smider du på Toast og sørger for at der er 0 sek. pause i
mellem.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-03 05:45

Hej Steen

- Der kan bare lige være et enkelt problem.... Det er ikke alle CD brændere,
der kan skippe de 2 sek. pause. Fx. kan den bedste musikbrænder - Panasonic
CW-7502 ikke gøre det. Derimod kan en Generic Labs/Teac godt...

Normalt vil Toast give besked om, hvilken brænder, der kan eller ikke kan
skippe de 2 sek..

Man kunne istedet vælge et program som Amadeus II - ligner lidt SoundEdit i
opbygningen. Amadeus II har mulighed for at indsætte 'Index Marks', så man
selv i én lang musikfil kan bruge indexknappen til at gå fra ét nummer til et
andet. Seneste ver. af Amadeus - 3.5.4 er også fuldt ud X-kompatibelt.

mvh. Eirk Richard

Fra : Morten Stjernholm

Dato : 02-01-03 13:13

Hej steen

Brug et program som Waveburner Pro fra Emagic ( www.emagic.de) . Her tager
du din lange aif fil og smider "index markers " eller "flag" direkte på din
fil/waveform de steder hvor du vil have index markers med simpel drag`n
`drop teknik.

Samtidig er dette software et helt forrygende mastering software med alle
muligheder.

Stjernholm

in article 3E13C3C0.39B4E84A@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at

Fra : Kell Christensen

Dato : 01-01-03 23:15

> [...]

> Hvordan laver jeg "spor", så jeg kan skippe i cd-afspilleren? Gerne uden
> 2 sek. pauser, da det jo er livekoncerter ...

F.eks i SoundStudio.
Marker stederne (cmd+M) hvor du vil splitte og gå i Edit menu/Split by
markers - så laver den x-antal dokumenter autom.
mvh kell