Tyveri af mobiltlf.
Fra : Ole

Dato : 01-01-03 21:11

Hej.

Hvis forsikring dækker hvis man får sin mobil stjålet under en privat fest?
Ens egen eller husets ejer? Hvor meget gør politiet ud af at finde en
stjålen mobil?

Godt nytår til alle.

/ole

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 01-01-03 21:23

On 01/01/03 21:10, in article 3e134b3b$0$174$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Ole" <ole.bakxxx@wanadoo.dk> wrote:

> Hvis forsikring dækker hvis man får sin mobil stjålet under en privat fest?
> Ens egen eller husets ejer?

Din egen.

> Hvor meget gør politiet ud af at finde en
> stjålen mobil?

Nok ikke særlig meget...

/kristian

Fra : Henning

Dato : 02-01-03 00:51

On Wed, 1 Jan 2003 21:10:33 +0100, "Ole" <ole.bakxxx@wanadoo.dk>
wrote:

>Hej.
>
>Hvis forsikring dækker hvis man får sin mobil stjålet under en privat fest?
>Ens egen eller husets ejer? Hvor meget gør politiet ud af at finde en
>stjålen mobil?

Du melder den stjålet, når du oplyser serienummeret (er det ikke det
der kaldes IEN-koden?) spærres den svjv. i hele Europa og tilstødende
lande. Telefonen dukker nok ikke op igen, men den vil være stort set
værdiløs i tyvens hænder.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 02-01-03 01:15

On Thu, 02 Jan 2003 00:51:26 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk> wrote:

> [...]
>der kaldes IEN-koden?) spærres den svjv. i hele Europa og tilstødende
>lande. Telefonen dukker nok ikke op igen, men den vil være stort set

E-MAI nummer hedder det. Det findes ved at skirve *#06#, eller ved at afmonterer batteriet. Så vidt
jeg ved virker denne tastekombination på alle mobil telefoner.
Flemming Jacobsen
Der har overvejet at tage en tur til USA.
For derefter at tage en tur tværs over.

Fra : Reino Andersen

Dato : 02-01-03 11:19

Thunderbird @ 7100 skrev:

> E-MAI nummer hedder det.

Det hedder nu IMEI og står for: International Mobile Equipment Identifier.

--
Reino

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 02-01-03 12:35

On Thu, 2 Jan 2003 11:18:32 +0100, "Reino Andersen" <reino@gettwonet.dk> wrote:

>Det hedder nu IMEI og står for: International Mobile Equipment Identifier.

Min fewjl, vidste godt at det hed Imei men stavede bare forkert .

Fra : Karsten Krambs

Dato : 02-01-03 13:53

>E-MAI nummer hedder det. Det findes ved at skirve *#06#, eller ved at afmonterer batteriet. Så vidt
>jeg ved virker denne tastekombination på alle mobil telefoner.
Ja - så er det jo bare at få fat i tyven og låne telefonen, taste
*#06# og notere nummeret, alternativt - spørger tyven om man lige må
afmontere batteriet og notere nummeret. Herefter kan man så melde den
stjålet......

Karsten

Fra : Thunderbird @ 7100

Dato : 02-01-03 16:19

On Thu, 02 Jan 2003 13:53:00 +0100, Karsten Krambs <karsten_krambs@hotmail.com> wrote:

> [...]
>*#06# og notere nummeret, alternativt - spørger tyven om man lige må
>afmontere batteriet og notere nummeret. Herefter kan man så melde den

Nu er det lidt meningen at man skal gøre det før tyveriet.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 06-01-03 17:55

Karsten Krambs wrote:
> [...]
> *#06# og notere nummeret, alternativt - spørger tyven om man lige må
> afmontere batteriet og notere nummeret. Herefter kan man så melde den

IMEI står både på kvitteringen, samt den originale emballage.

\Mandal

Fra : Henning Makholm

Dato : 02-01-03 12:57

Scripsit Henning <newsmail@mailme.dk>

> Du melder den stjålet, når du oplyser serienummeret (er det ikke det
> der kaldes IEN-koden?) spærres den svjv. i hele Europa og tilstødende
> lande.

Da jeg fik stjålet en mobiltelefon og anmeldte tyveriet, fortalte
politiet mig at den *ikke* kunne (eller ville blive) spærres teknisk
på grundlag af IMEI-koden. Det eneste de gjorde med den var at indføre
telefonen i kosterregisteret, så de senere kan finde frem til at den
er stjålet hvis de falder over en masse mobiltelefoner hos en formodet
tyv eller hæler.

--
Henning Makholm "Joyce! May! Wayne! Carol! Majored!"

Fra : David T. Metz

Dato : 02-01-03 14:50

Henning Makholm skriblede:
> Scripsit Henning <newsmail@mailme.dk>

> Da jeg fik stjålet en mobiltelefon og anmeldte tyveriet, fortalte
> politiet mig at den *ikke* kunne (eller ville blive) spærres teknisk
> på grundlag af IMEI-koden.

Det er vel fordi det ikke er politiet der gør det. Det skal en mobiludbyder
gøre - det kan sagtens lade sig gøre (jvf. anden post bortset fra i
mellemøsten).

David

Fra : Claus P.

Dato : 03-01-03 00:25

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel fordi det ikke er politiet der gør det. Det skal en
mobiludbyder
> gøre - det kan sagtens lade sig gøre (jvf. anden post bortset fra i
> mellemøsten).

Ja, det er nok et ? om vilje til at løse problemet. I Holland bliver
stjålne
mobiltelefoner bombarderet med SMS'er af politiet med besked om at
man har en "varm" telefon i hånden.
Om det så virker ved jeg ikke.

MVH CP

Fra : Søren Melgaard