Klipning af hæk
Fra : Peter

Dato : 01-01-03 19:55

Det er nok ikke lige årstiden for hækklipning - men sker der noget ved at
klippe en hæk på nuværende tidspunkt. Hækken er ikke blevet klippet i 2002
og breder sig derfor for meget udover skel.

Jeg tænker på, om der er større risiko for frostskader på hækken! Hvis det
ikke bør ske nu, hvornår er så det oplagt at gøre det?

Ser frem til et svar.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-01-03 20:08

On Wed, 1 Jan 2003 19:55:02 +0100, "Peter" <koncert1234@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg tænker på, om der er større risiko for frostskader på hækken! Hvis det
>ikke bør ske nu, hvornår er så det oplagt at gøre det?

Normalt kan man godt klippe hækken nu.
Men vejret lige nu er skummelt - så længe det er så koldt og der ikke er
noget sne til at beskytte så er risikoen for frostskader større
(udtørring af grene).

For at være mere sikker på at undgå frostskader så vent med at klippe
hækken til marts måned. Eller i hvert fald til det her kolde tørre vejr
holder op.

Lidt afhængigt af hvilken type hæk det er så tror jeg dog ikke der vil
ske noget ved at klippe den nu.

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.