Sende en SMS til en e-mail adresse?
Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 01-01-03 16:35

På Nokia 6310 kan man under beskedindstillinger vælge at SMS skal sendes som
e-mail.
Når man sender en SMS med denne indstilling valgt, bliver man bedt om at
indtaste den e-mail adresse, som den skal sendes til, og nr. på e-mail serveren.
Jeg indtaster den ønskede e-mail adresse og da jeg har Orange abb. vælger
telefonnr. til 999 og får kvittering i display "E-mail er afsendt".
Men der kommer intet frem til e-mail modtageren.
Hvad har jeg gjort forkert?

Flemming Thor Hansen
Fjern "no_spam " fra e-mail adressen ved e-mail svar

Fra : Dan Andersen

Dato : 02-01-03 09:39

Hvorfor sender du ikke til tlf. nr. 200 ?? Hvis du forøvrigt har indtastet
vedkommendes mailadresse i tlf. bogen vil denne aut. poppe op, når du skal
sende mail fra telefonen.
Håber det første løse problemet.
Du må forøvrigt gerne sende til min mail adresse for at teste:
dan@dbamott.dk
--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.damatic.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-01-03 12:44

Dan Andersen wrote:
> Hvorfor sender du ikke til tlf. nr. 200 ??

....200 er jo TDC - kan man bare sende til dem uanset abbonement?
Hans

Fra : GiWeo

Dato : 02-01-03 16:21

On Wed, 01 Jan 2003 16:35:29 +0100, Flemming Thor Hansen
<fth@nospam_post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>telefonnr. til 999 og får kvittering i display "E-mail er afsendt".
>Men der kommer intet frem til e-mail modtageren.

Kun lidt

Du skal ikke lave om i indstillingerne på telefonen - alt skal sendes
som "tekst"

Start SMS beskeden med email-adressen og så selve beskeden - hele
molevitten sendes til 999 - så skal det nok komme igennem...

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-01-03 18:16

GiWeo wrote:

> Start SMS beskeden med email-adressen og så selve beskeden

....skal der ikke et mellemrum efter mailadressen?
Hans

Fra : GiWeo

Dato : 03-01-03 10:37

Hejsa

>...skal der ikke et mellemrum efter mailadressen?

jo, undskyld - selvfølgelig

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 04-01-03 18:12

On Thu, 02 Jan 2003 16:21:02 +0100, GiWeo <giweo@hotmail.com> wrote:

> [...]

Tak for hjælpen. Det virker. Håbede blot at det kunne gøres på den anden måde,
da meddelelsen bliver forkortet med e-mail adressens længde.
Hvorfor har man eller den indstillingsmulighed?

Fra : GiWeo

Dato : 05-01-03 17:09

Hejsa

>Tak for hjælpen. Det virker. Håbede blot at det kunne gøres på den anden måde,
>da meddelelsen bliver forkortet med e-mail adressens længde.
>Hvorfor har man eller den indstillingsmulighed?

Kan måske bruges under andre netværk i andre lande - men ikke i DK