Newbee - hvordan laver man -
Fra : Klaus

Dato : 07-03-01 18:55

Jeg vil gerne have, at når man f. eks klikker på et "link" kommer der en
mulighed frem, for at vælge mellem flere.
Hvis for eksempel ordet "spiller" fremstår som link, skal man ved at klikke
på spiller, få mulighed for at vælge mellem de links der er lagt ind for
disse spillere.
Hvordan gøres dette? Hvad hedder funktionen?
Jeg bruger MS Frontpage til redigering af siden.

Klaus Hebsgaard

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-03-01 20:43

Klaus <hebs@esenet.dk> skrev
> Jeg vil gerne have, at når man f. eks klikker på et "link" kommer der en
> mulighed frem, for at vælge mellem flere.

Der er mange muligheder. Den simleste der nok i ren html med lidt css, som
jeg har gjort det på www.drugtest.dk - det fungerer i alle browsere.

--
Allan

Fra : Klaus

Dato : 07-03-01 23:43

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> Klaus <hebs@esenet.dk> skrev
>
> Der er mange muligheder. Den simleste der nok i ren html med lidt css, som
> jeg har gjort det på www.drugtest.dk - det fungerer i alle browsere.

Ja, det er noget i den retning jeg er ude efter. Hvordan er HTML-koden til
en sådan "link", gerne en der kommer frem når musen parkeres over linket og
forsvinder igen når musen flyttes.

Klaus

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-03-01 12:17

Klaus <hebs@esenet.dk> skrev
> [...]
> en sådan "link", gerne en der kommer frem når musen parkeres over linket

Meningen med omtalte menu er nu at det er ren html, og som sådan fungerer i
alle browsere.

Den kunne naturligvis laves om så det hedder

onmouseover="javascript:document.location.href='menu_produkt.htm'"
på dit link - og
onmouseout="javascript:document.location.href='menu.htm'">Produkter</a>

på linket i den fil der bliver åbnet,

men så er fidusen jo helt væk.

Der findes masser af den slags menuer på www.dynamicdrive.com - men
spørgsmål om dette hører til i