Andet multimedie
bentjuul 3670
Kniv (coop tool) trækker skævt i Photohop7
Fra : Søren Blom

Dato : 01-01-03 18:48

hej

Når jeg prøver at bruge knive (Coop Tool) til at beskær billeder i
Photoshop, så trækker den diagonalt.
Sagt på en anden måde, køre jeg muse ned, så bliver billedet automatisk
beskåret i bredden, kan man ikke indstille Photoshop, så når man køre musen
ned, så er det kun den vandrette linie man flytte og tilsvarende når man
trækker i de lodrette linier. som det er nu, kan jeg kun trække linierne i
hjørnerne i det afmærkede felt.

Håber at det er forståeligt dette her.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-01-03 19:51

> [...]
> trækker i de lodrette linier. som det er nu, kan jeg kun trække linierne i

Nu ved jeg ikke om det er mig der har misforstået dig, men kunne funktionen
crop ikke bruges i dit tilfælde, den er øverst til venstre i værktøjs
linien.

Kim Larsen

Fra : Søren Blom

Dato : 01-01-03 20:41

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev

> Nu ved jeg ikke om det er mig der har misforstået dig, men kunne
funktionen
> crop ikke bruges i dit tilfælde, den er øverst til venstre i værktøjs
> linien.

Det er også den funktion jeg bruger/mener. Det sjove er, at i Image Ready 7,
der fungere det som jeg ønsker, men altså ikke i Photoshop. Ved ikke om det
har nogen betydning, i Image Ready der er linierne hele når man bruger Crop,
hvor de er stiplet i Photoshop.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-01-03 01:25

> [...]
det
> har nogen betydning, i Image Ready der er linierne hele når man bruger

Det tror jeg ikke har nogen betydning, jeg har ikke stødt på nogen forskel.

Kim Larsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-01-03 09:45

Søren Blom skrev:

> [...]
> og tilsvarende når man trækker i de lodrette linier. som det er nu,
> kan jeg kun trække linierne i hjørnerne i det afmærkede felt.

Som jeg forstår det, har du fået indsat nogle værdier til Crop Tool. Prøv
at fjerne dem og se om det ikke hjælper. Der skal ikke være nogen
overhovedet. Se evt. på

--
Kurt Lund

Fra : Søren Blom

Dato : 02-01-03 13:38

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> skrev

> Som jeg forstår det, har du fået indsat nogle værdier til Crop Tool. Prøv
> at fjerne dem og se om det ikke hjælper. Der skal ikke være nogen
> overhovedet. Se evt. på

Det kan godt være at du har ret, men nu prøver jeg lige at åbne Photoshop og
så virkede det som det skulle. Måske der har været en nisse på spil.

--
Søren Blom
soren@blom.dk