Andet multimedie
anbefaling af grafikprogram
Fra : Peter T.

Dato : 01-01-03 16:52

Jeg skal bruge et grafikprogram, hvor man har _mange_ muligheder for bla.
"smagløse" effekter i tekst, skabeloner mv., så jeg kan lave effekter i
stil med 1950ernes skrækfilmplakater, tilbudsskilte i butikker mv.. Altså
effekter, som man normalt ikke lige bruger (tror jeg da). :) Jeg håber jeg
har defineret det ønskede område godt nok. Mit behov er at sætte disse
effekter ind i billeder som skal gemmes i gif/jpg. Mulighed for
import/eksport af .psd-filer, vil være et stort plus.

Hvad vil I anbefale?

Desuden ænsker jeg adresser til sider, hvor der er mulighed for gratis
download af skrifttyper. Dem jeg har fundet indtil nu, er bla. for
inficeret med popups og forsøger desværre tit at installere spyware hos mig
samt at udvalget af skrifttyper tit er temmeligt tyndt.

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : KNL DtP

Dato : 01-01-03 17:03

http://www.wantedfonts.com/

http://www.abstractfonts.com/fonts/

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Peter T.

Dato : 01-01-03 17:31

KNL DtP wrote:

> http://www.wantedfonts.com/
> http://www.abstractfonts.com/fonts/

Tak. :)

Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-01-03 17:08

Jeg vil anbefale at købe CorelDraw 11, fordi du får en masse for pengene og
prisen er lav:
Du får et - meget - omfattende vektorgrafikprogram og et ligeså omfattende
bitmapsredigeringsprogram PhotoPaint og en god tracer + et meget stort
udvalg af skrifter og clipartgrafik.
Med hensyn til fontene vil jeg anbefale at følge lidt med i
alt.binaries.fonts som et godt sted at starte. Det lyder lidt som om du
leder efter effekt-fonte, og der skal du nok have fat i noget a la
comiccraft eller letraset. Jeg har ikke den store forstand på hvor du skal
kigge efter dem gratis, desværre.
Kh
Bjørn

Fra : Peter T.

Dato : 01-01-03 17:21

Studio Smalbro wrote:

> Jeg vil anbefale at købe CorelDraw 11, fordi du får en masse for
> pengene og prisen er lav:

Tak. Det du fortæller, lyder godt i mine ører.

> alt.binaries.fonts som et godt sted at starte.

Glimrende forslag. :)

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 01-01-03 18:45

Hej Peter

Jeg kan også på det varmeste anbefale dig Corel Draw. Til orientering så får
du i samme pakke, Corel's svar (Photopaint) på Adobes Photoshop, en del
andre hjælpe programmer såsom OCR Trace (vektorisering af scanning), Corel
Capture (til kopi af skærmbilleder) o.a. små gode programmer, samt ca.1000
forskellige skrifter - som ligger i TT og T1 udgave

Mvh
Anders

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-01-03 22:10

Studio Smalbro wrote:

> Jeg vil anbefale at købe CorelDraw 11, fordi du får en masse for pengene og
> prisen er lav:

pris?

5.610,00kr !

Fra : Studio Smalbro

Dato : 01-01-03 22:20

Iwantgraphics.dk har den til 5.375,00 DKK incl moms
Kh
Bjørn

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 01-01-03 23:44

Måske skulle du starte med Corel Draw Essential til kun 1786,- som du kan
købe hos Ravenholm. Hvad forskellen er på Draw 11 og Essential som er
baseret på Draw 9 har jeg ikke helt styr på (udover de seneste
opgraderinger) - men det kan du få af vide hvis du ringer til Ravenholm 44
88 99 00 og taler med Frank Larsen.

Mvh
Anders

Fra : Jens Christian Hille~

Dato : 01-01-03 17:54

> Jeg skal bruge et grafikprogram, hvor man har _mange_ muligheder
Jeg bruger Photoshop 7 meget.

www.acidfonts.com

>Dem jeg har fundet indtil nu, er bla. for inficeret med popups
Denne her har nogle få popups, men det er _virkelig_ en god side. Jeg synes
at du skulle prøve den, og tilgive den for dens popups - webmasteren prøver
jo bare at tjene nogle penge.
Ingen spyware.

- Jens Christian Hillerup

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 02-01-03 09:34

Peter T. skrev:

> Desuden ænsker jeg adresser til sider, hvor der er mulighed for gratis
> download af skrifttyper.

Her er det sted, som du kommer til at bruge:

http://home.no.net/fonter/text/fontliste.htm

Her er der masser af fonts - også med Æ, Ø og Å.

--
Venlig hilsen
Svend Erik