Må ikke blive skrevet op hos udlejer.
Fra : N I E L S

Dato : 01-01-03 14:49

Jeg bor på 18. år i en lejlighed, som er ejet af et firma, som kræver at man
skal være ansat i dette firma, for at få lov til at blive skrevet op til en
større af deres boliger.

Kan de det? Har jeg krav på noget som helst i denne forbindelse?

Godt nytår!

N I E L S

Fra : torup bachmann

Dato : 01-01-03 16:20

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> større af deres boliger.
>
> Kan de det? Har jeg krav på noget som helst i denne forbindelse?

Ja, det er der ikke noget problem i. Jeg formoder, at du flyttede ind inden
det pågældende firma købte ejendommen?
Et eksempel er jo pensionskasserne som ejer mange ejendomme. To af dem
(lægerne og juristerne) har lige købt Jeudans beboelsesejendomme. De
nuværende lejere får lov at blive boende (dem kan de ikke smide ud), men de
har ret til kun at opskrive og udleje til den pågældende pensionskasses
medlemmer.
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : N I E L S

Dato : 02-01-03 00:35

"torup bachmann" <vagntorupSLET@get2net.dk> skrev

> Ja, det er der ikke noget problem i. Jeg formoder, at du flyttede ind
inden
> det pågældende firma købte ejendommen?

Nej. Samme ejer hele tiden. Har det nogen betydning?

Tak for svaret.
N I E L S

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-01-03 00:52

N I E L S wrote:

> "torup bachmann" <vagntorupSLET@get2net.dk> skrev

> inden
>
> Nej. Samme ejer hele tiden. Har det nogen betydning?

Hvordan kom du så ind i lejligheden?

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : N I E L S

Dato : 02-01-03 21:31

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev

> Hvordan kom du så ind i lejligheden?
>

> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis

Ændrede regler kom senere.
N I E L S

Fra : torup bachmann

Dato : 02-01-03 09:53

> "torup bachmann" <vagntorupSLET@get2net.dk> skrev

> inden
>
> Nej. Samme ejer hele tiden. Har det nogen betydning?

> [...]
Nej da, men så må du være tidligere ansat i firmaet, ellers kan jeg undre
mig over, hvordan du kom ind i lejligheden.
Når jeg nævnte det skyldes det den aktuelle historie med Jeudan og din
ligner bare, andet var der ikke i det.
Uden at have set reglerne for lejlighederne på papir, altså hvordan det er
formuleret, så er de i deres gode ret til at eje et hus, som de kun vil give
ansatte lov til at bo i.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-01-03 19:00

> [...]
> formuleret, så er de i deres gode ret til at eje et hus, som de kun vil

Men pointen er jo, at uanset hvem der ejer ejendommen, så er en privat
udlejer i sin gode ret til at nægte at skrive folk på venteliste (uagtet at
det er nuværende beboere i ejendommen) og kan i princippet udleje sine
lejligheder til hvem udlejeren måtte ønske at udleje til! (dog undtaget
reglerne om tilbudspligt).
Hvis en lejer vil have en større lejlighed, og ikke kan få det gennem sin
nuværende udlejer, så må vedkommende benytte sig af sin bytteret, hvor
byttepartneren så skal opfylde de krav udlejer stiller, hvis udlejer fx er
en pensionskasse el.lign.

Mvh. Camilla

Fra : N I E L S

Dato : 02-01-03 21:35