Zyxel Zywall
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 01-01-03 14:51

Hej

Er der nogen som har erfaringer med sikkerheden i emne nævnte firewall ?

Jeg ved nemlig vi snart får tilbudt TDC Kabel Tv Webspeed og der følger jo
ikke automatisk router med såvidt jeg er orienteret. Jeg overvejer derfor at
anskaffe en, og har kigget på den omtalte - hvilket også giver andre
fordele.

Og nu vi er igang, så vil jeg da lige ønske got nytår til alle herinde på NG

mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 01-01-03 16:13

On Wed, 1 Jan 2003 14:50:54 +0100,
Mikkel Jørgensen <mikkel@marjNOSPAM.dk> wrote:

> Er der nogen som har erfaringer med sikkerheden i emne nævnte firewall ?

For at uddybe dit spørgsmål og ikke få en ligegyldig diskussion om igen:

Du mener om hvorvidt Zyxel Zywall lever op til de features, der er
påstået at den har. At dens stateful inspection virker korrekt. At der
ikke kan foretages DoS angreb mod den. At den reagerer fornuftigt på ARP
cache pollution osv?

Hvis ikke, så skal du uddybe hvad du forstår ved sikkerhed.

--
Jesper

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 01-01-03 21:48

Tjaa, jeg fik vist ikke lige præciseret mit spørgsmål godt nok.

Jeg mente om jer som bruger den har oplevet nogle problemer i forbindelse
med opsætningen, brugen, og ja så om den beskytter som de lover.

Når jeg siger brugen af den mener jeg generelt

/ Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-01-03 13:22

> Jeg mente om jer som bruger den har oplevet nogle problemer i
forbindelse
> med opsætningen, brugen, og ja så om den beskytter som de lover.

Jeg er tilfreds med dem. Pt fem zywall1 og en zywall10.

Der var en test i et af de seneste numre af aod. Der er meget at vælge
imellem og zyxels er ikke nødvendigvis de bedste til prisen, men aod
kårede en zywall10w (har pccard slåt for trådløst netwærk) som den
bedste i flokken.

/A

Fra : Lars Andersen

Dato : 07-01-03 23:47

> [...]
> imellem og zyxels er ikke nødvendigvis de bedste til prisen, men aod
> kårede en zywall10w (har pccard slåt for trådløst netwærk) som den

Testen kan findes her:

http://www.zyxel.dk/Den%20sikreste%20mur_Lowres.pdf

/Lars

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 02-01-03 01:14

Jesper Louis Andersen <jlouis@ask.diku.dk> wrote in

> At der
> ikke kan foretages DoS angreb mod den. At den reagerer fornuftigt på ARP
> cache pollution osv?

nu vi taler arp og dos - CAN-2002-0438

--
Knud