flødekartofler til 35-40
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-01-03 13:26

Godt nytår

Kan det lade sig gøre at lave flødekartofler til 35-40 personer, eller er
det måske bedre at bestille dem udefra?

Bolette

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-01-03 13:42

Bolette Nielsen <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

> Godt nytår
>
> Kan det lade sig gøre at lave flødekartofler til 35-40 personer, eller er
> det måske bedre at bestille dem udefra?

Det kommer vel an på hvormange I skal have hver ? 8-D

Man kan vel med lidt snilde lave et passende antal bræddepander som så
kører i rotation for at holde dem varme ved serveringen ?

Skal alle 40 have maden på samme tid eller er det en buffet, hvor man
selv tager det man har lyst til ?

Jeg ville nok lave et overslag på hvad det koster at lav
flødekartoflerne selv og så sammenligne det med prisen ude i byen.

Der er imidlertid også den hage at det slet ikke er sikkert, at du kan
få dem som du gerne vil have ud i byen ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : torup bachmann

Dato : 01-01-03 14:15

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Godt nytår
>
> Kan det lade sig gøre at lave flødekartofler til 35-40 personer, eller er
> [...]
Jeg ville klart lave dem selv! Lån nogle bradepander udefra og sæt dem så i
varmeskuffe efterhånden, som de bliver klar.
Du finder alletiders opskrift på Festlige Flødekartofler på min hjemmeside.
Klik på kogebogen og derefter tilbehør. Jeg har netop testet opskriften på
nogle gæster og de var meget tilfredse.
MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-01-03 14:18

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> Godt nytår
>
> Kan det lade sig gøre at lave flødekartofler til 35-40 personer,

HVIS
- I har en god, stor varmluftovn og
- ovnen ikke skal bruges til andet (steg, tærter, eller hvad der nu skal
serveres) samtidig -
Så skulle det kunne lade sig gøre.
Skal fadene sendes rundt ved bordet, gælder det så om at finde ovnfade, der
udnytter pladsen i ovnen godt.
Hvis det er en uhøjtidelig komsammen med tag-selv-bord, kan I bare bruge et
par gode, dybe bradepander.

Har I mulighed for at stille det koldt, kan flødekartoflerne evt. laves
dagen før og varmes med varmluft.

Hilsen Inger

Fra : Nette

Dato : 01-01-03 15:12

"Inger Pedersen" wrote in message
> [...]
et
> par gode, dybe bradepander.
>
> Har I mulighed for at stille det koldt, kan flødekartoflerne evt. laves

Ja, nøjagtig det samme ville jeg gøre og samtidig have i baghovedet, at dem
der kommer udefra ofte lige skal genopvarmes alligevel ( ikke fordi de ikke
kan holde sig lune i varmeboksene, men mere pga. kondensvand), og at de ikke
altid serveres i pæne skåle, men i foliebakker på størrelse med en
lørdagskyllings, og derfor nok alligevel skal fyldes i serveringsskåle.

Nette