små 0 kb filer
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 31-12-02 15:26

Først hej til alle og godt nytår - tak for god hjælp og et par hede
debatter!
Jeg har netop skiftet HD i min goe gamle G3 233 til en Barracuda 120 GB -
det køre bare gaodt.
Ved udskiftningen oprettede jeg 4 partitioner, hvor OS 9.1 og programmerne
ligger på den ene - de øvrige er dedikeret til blandt andet billedarkiv.
Det har virkelig været lækkert, alt fungerer stort set perfekt og det hele
virker betydeligt hurtigere ned tidligere.
Det eneste der undrer mig er, at når jeg har lukket maskinen ned, og
starter igen, så likker der nogle 0 kb mapper i papirkurven. Det er vel at
mærke ikke i forbindelse med en tvungen genstart. Hvad skyldes det?
Åh jo, så har jeg et par gange oplevet at makinen opfører sig underligt
ved start. Dioderne ved num- caps- og scrollloc står og blinker heftigt.
Så kommer det normale skærmbillede, men musen lystrer overhovedet ikke.
Senest måtte jeg tage strømmen for at genstarte - og det bryds jeg mig
ikke om. Nogle forslag?

Frank Løkkegaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 02-01-03 05:01

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> Først hej til alle og godt nytår - tak for god hjælp og et par hede
> debatter!

I lige måde...

> Jeg har netop skiftet HD i min goe gamle G3 233 til en Barracuda 120 GB -
> det køre bare gaodt.

En Barracuda IV? - Hvilken rev. er din Beige G3 A, B eller C?

> [...]
> Det har virkelig været lækkert, alt fungerer stort set perfekt og det hele
> virker betydeligt hurtigere ned tidligere.

Iflg. hvad teknikeren hos OfficeLine sagde til mig, da jeg fik 2x40gb
Barracuda IV i min 333AV, så er ydelsen på den disk ca. 30-35% højere end en
tilsvarende 7200rpm disk fra fx. Maxtor.

> Det eneste der undrer mig er, at når jeg har lukket maskinen ned, og
> starter igen, så likker der nogle 0 kb mapper i papirkurven. Det er vel at
> mærke ikke i forbindelse med en tvungen genstart. Hvad skyldes det?

Kører du 9.1 eller 9.2.x? - Det er højst sandsynlig alle 'temp' mapperne, der
bliver slettede, som de rent faktisk bør ved en nedlukning/genstart.

I og med du kun har et enkelt system men flere partitioner, vil der også
blive oprettet flere 'temp'-mapper - også på de partitioner, der ikke har
system. Disse mapper slettes automatisk igen ved nedlukning/genstart. OS 9.1
har dog det problem, at den ikke altid sletter de mapper, mens 9.2.x er langt
bedre til det. Du bør nok have fat i 'AutoPurge', hvis du vil være helt
sikker på, at alle 'temp'-mapper bliver slettede.

Hvis du kun kører OS 9.1, så opgrader til først 9.2.1 og derefter til 9.2.2.
Du får en langt bedre og hurtigere maskine end med 9.1.

> [...]
> Så kommer det normale skærmbillede, men musen lystrer overhovedet ikke.
> Senest måtte jeg tage strømmen for at genstarte - og det bryds jeg mig

Du mener de tre dioder øverst til højre på keyboardet? - hm... jeg er lige
ved at sige 'én mere'.... Jeg har selv haft det samme problem på min 333AV
for nylig. Svjh. betyder de dioder, at der er korrekt forbindelse mellem
skærm, tastatur og mus og så selve computeren. Så du bør checke, at alle
kabler sidder helt korrekt og for skærmkablets vedkommende, at det er skruet
helt til. For mit vedkommende viste det sig, at det var en defekt starttast,
så da jeg havde skiftet tastatur forsvandt problemet igen.

Har du checket, at dit IDE kabel sidder som det skal, og at disken er sat op
til at være 'Master', - at den kun kører DMA og ikke UDMA osv..

mvh. Erik Richard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-01-03 07:34

kml.ers@mail1.stofanet.dk writes:
>Hvilken rev. er din Beige G3 A, B eller C?
Hmm, aner det faktisk ikke - hvor ser jeg det henne?

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 02-01-03 07:36

> [...]
>starttast,
>så da jeg havde skiftet tastatur forsvandt problemet igen.
Hmm... det er rigtigt at et glimt i dioderne er udtryk for at der er "hul
igennem", men denne heftige blinken tyder jo netop på at der er noget der
ikke fungerer. Alle kabler sidder korrekt, så jeg prøver lige med et anden
tastatur.

>Har du checket, at dit IDE kabel sidder som det skal, og at disken er sat
>op
>til at være 'Master', - at den kun kører DMA og ikke UDMA osv..
Jeps

Frank Løkkegaard