Grafikkort med Dual-Head
Fra : Kenneth Andersen

Dato : 31-12-02 13:13

Hvad er det billigste graffikkort man kan få så man kan få billede på TV og
PC-skærm samtidig.?

Fra : Esben

Dato : 01-01-03 05:42

"Kenneth Andersen" <kenneth@boxmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det billigste graffikkort man kan få så man kan få billede på
TV og
> PC-skærm samtidig.?

Et brugt Matrox G400, de går typisk for 4-500 kr.

--
Esben

Fra : danni plougmann

Dato : 01-01-03 14:45

husk på det skal være en matrox g400 max hvis du vil ha dualhead
g400 findes i 16 mb og 32 mb version med og uden dualhead.

Fra : JRS

Dato : 01-01-03 16:51

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> husk på det skal være en matrox g400 max hvis du vil ha dualhead
> g400 findes i 16 mb og 32 mb version med og uden dualhead.

Det behøver IKKE være et Max for at du har DualHead .. Begge versioner
findes med og uden DH, max har bare en smule højere clockfrekvens , hvilket
dog er ligegyldigt hvis kortet ikke skal bruges til 3D.. Desuden har max
kortene tit blæser på, hvilket den "almindelige" g400 ikke har .. (havde min
anywayz ik .)

MVH
JRS

Fra : Kenneth Andersen

Dato : 01-01-03 17:36

"JRS" <jrs@hotmail.com> wrote in message
> "danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Lige et lille ekstra spørgsmål. Har alle de nye Geforce Graffikkort
Dual-Head.?
Hvordan er kvaliteten på TV-out imellem Matrox og et GeForce.?

/Kenneth

Fra : JRS

Dato : 01-01-03 21:31

> Lige et lille ekstra spørgsmål. Har alle de nye Geforce Graffikkort
> Dual-Head.?

Yep, det vil jeg mene.. Så snart de har TV-Out har de også dualhead.
> Hvordan er kvaliteten på TV-out imellem Matrox og et GeForce.?

Skiftede fra G400 til et GF4MX440 .. gf4mx kortene har indbygget tv-chip i
GPU'en, så de har alle samme kvalitet ..
Umiddelbart synes jeg ikke jeg kunne se forskel på selve billedkvaliteten,
men nvidia kortene har det med at lave sorte bjælker rundt om billedet, så
det fylder altså ikke hele skærmen .. Dette kan dog vist ordnes med
programmet TVtool, men programmet understytter ikke mx kortene :-/ ..

Nu har jeg Radeon 8500 der fylder skærmen noget bedre

MVH
JRS