Historien om én Mac og de 3 OS'er
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 31-12-02 12:51

Den var engang en sort bærbar computer fra firmaet Apple. Den har mange
navne - Batman modellen, G3 PowerBook, men den holder mest af navnet
Wall Street. Her er der tale om en 300 mhz model, så her er tale om en
af de hurtige Wall Streets.

Da den originale 4.32 GB Travelstar disk var blevet træt, skulle den
have ny disk og belønningen var en 40 GB lydløs disk, som endda kunne
køre 5400 rpm og når vi nu alligevel var i gang med opdateringerne så
ville 512 MB RAM jo heller ikke skade.

Wall Street'en havde længe plaget om at få lov at køre OS X for det gør
alle de andre jo. Jo, men nu har OS 9 jo været en fast følgesvend i lang
tid og kørt upåklageligt, så hvorfor kaste sig ud i alverdens problemer
med et helt andet type OS ?

Og så var der jo også problematikken omkring det fantastisk spændende
X-Files spil med hele 7 CD'ere, som ikke havde været i brug siden de
gode gamle OS 8.6 dage.

Jeg stillede den kære Wall Street et ultimatum. Hvis du kan håndtere 3
forskellige OS'er uden at lave ged i det, så kommer der OS X på dig. Vi
slog håndslag og den lynhurtige nye 40 GB disk blev partitioneret i 4 -
3 på 7 GB og en på resten.

På den første partition lagde jeg OS X, på nummer 2 OS 9.1 og på 3.
partition det hedengangne Mac OS 8.6

Se nu har Wall Street'en fungeret et par dage og alt er som det skal
være. Man kan boote i 3 forskellige systemer og man kan spille X-Files,
da 8.6 benytter QT 3 filer, hvilket passer til spillet.

Se det var et rigtigt eventyr.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 31-12-02 13:20

[snip]

> Se det var et rigtigt eventyr.

Og den levede lykkeligt til sine dages ende... uden at skulle genstarte
OS X

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-01-03 03:40

"René Frej Nielsen" <spam02@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og den levede lykkeligt til sine dages ende... uden at skulle genstarte
> OS X

Øv ! Det minder mig om at jeg solgte min første og forhåbentlig ikke eneste
mac (ibook) for snart et år siden, og at jeg stadig savner den ...

Venligst
Henry lerche Madsen

Fra : Per Madsen

Dato : 01-01-03 04:39