Billedplacering
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-12-02 00:43

Jeg skal placere en del billeder "uden huller" - så de tilsammen
udgør et større billede. Men jeg kan ikke få dem tæt nok sammen.

Margin og padding er begge sat til 0 for såvel div som img - men
det er åbenbart ikke nok.

Delsiden kan ses her: <http://musikinfo.dk/nytsite/hojre.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-12-02 00:51

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Margin og padding er begge sat til 0 for såvel div som img - men
> det er åbenbart ikke nok.

Ved at sætte float på begge billed-div'er virker det åbenbart.
Nogle kommentarer?

Fra : Michael Rosendahl An~

Dato : 02-01-03 17:26

Float?

kodeexsempel, hvis du vil hjælpe mig...

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-01-03 00:25

Michael Rosendahl Andreassen skrev:

> Float?

På det tidspunkt hvor indlægget blev skrevet var de to billed-
elementer placeret med hhv. float:left og float:right.
Hvis du læser tråden "Relativ positionering" kan du se at der er
ændret noget siden da.

> kodeexsempel, hvis du vil hjælpe mig...

Jeg fandt en ældre version - den kan ses på
<http://musikinfo.dk/nytsite/hojre_gammel.html>. Det er ikke præcis
den samme som spørgsmålet gik på, men placeringen med 2 gange float
er der endnu.

NB: Læs lige min signatur inden et eventuelt svar. Det er lettere
at følge en tråd hvis alle citerer som beskrevet på usenet.dk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-01-03 01:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> udgør et større billede. Men jeg kan ikke få dem tæt nok sammen.
>
> Margin og padding er begge sat til 0 for såvel div som img - men

Du skal fjerne alle overflødige tegn imellem koderne.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-01-03 23:20

Peter Ole Kvint skrev:

> Du skal fjerne alle overflødige tegn imellem koderne.

Virker ikke (har prøvet). Det virkede at sætte float på begge
elementer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen