Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rusiske linser?
Fra : Gizwiz

Dato : 31-12-02 00:12

Jeg vil gerne have en fiskeøje til mit D30, men de er så pokkers dyre.
Derfor overvejer jeg at købe et russisk objektiv, vel videne at det ikke er
værdens bedste. Jeg skal bare lege med det, så det er OK.

Jeg har kig på et Peleng (http://www.geocities.com/belshop/content9.html)
eller lign, men leder efter en dansk forhandler.

En anden og måske bedre løsning kunne være
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4687&item=1947345979
idet mit CMOS element jo er 1.6x for lille ville det være smart med en 0.24x
adapter. Jeg ved godt kvaliteten er latterlig, men det er sikkert fint til
at lege med.

Er der andre muligheder? - Gerne til omkring 500-800 kr.

Kender nogen andre add-on linser som den på ebay?

Mange tak.

Michael

Fra : Lars

Dato : 31-12-02 00:26

"Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
> [...]
> at lege med.
> Er der andre muligheder? - Gerne til omkring 500-800 kr.
> Kender nogen andre add-on linser som den på ebay?

---
Hej
Du kan se mere om Zenitar objektivet her:

http://www.zenit-foto.ru/english/production/lenses/mc_zenitar_n.htm

( http://www.zenit-foto.ru/english/index.htm ) for Zenits hoved-side.

Der er en e-mail adr. som sikker kan oplyse dig om nærmeste forhandler.

Mvh

Lars
Fotohjemmeside: http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Fra : pan2

Dato : 31-12-02 09:19

"Lars" skrev d. 31-12-02 00:26 dette indlæg :
> "Gizwiz" <junk@gizwiz.dk> wrote in message
> [...]

add-on linser ved jeg ikke så meget om men russiske linser skal man ikke
sige sku til de kan være lige så gode som fra andre lande
per

http://www.kandu.dk/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-12-02 09:47

In article <3e10d2ac$0$219$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Gizwiz wrote:
> [...]
>
> Jeg har kig på et Peleng (http://www.geocities.com/belshop/content9.html)
> eller lign, men leder efter en dansk forhandler.

Der er god russisk optik. De laver nogle ret gode (men tunge)
stjernekikkerter.

Fra : Rune Bernth

Dato : 02-01-03 17:19

Jeg ville gå for den Zenitar der er lige ovenover, medmindre du VIL have en
8mm - Har ikke selv prøvet den - men den går for at være ok til prisen. Den
kan også fås på ebay.de

mvh
Rune

Fra : Gizwiz

Dato : 02-01-03 21:39

Problemet er, at CMOS elementet (den digitale film) i mit D30 er 1.6x mindre
end en 35mm film. Derfor bliver alle objektiver på et D30 1.6 gange længere,
så derfor vil jeg gerne haven et meget kort objektiv.

Og så kan jeg godt lide at billedet forvrænger

--Michael