Radeon 8500 - Ny blæser ?
Fra : JRS

Dato : 31-12-02 00:05

Hej !

Er ved at ha min comp rimelig støjsvag , men mit grafikkort larmer jo stadig

PowerColor Radeon 8500 64MB ..

Kan man skifte selve blæseren ud med en bedre ? Kan se det er en lille 4x4cm
fætter på 5V ..
Kortet har ikke huller rundt om VPU'en så jeg kan ikke smide en
heatpipe-fætter på, og vil helst heller ikke miste garantien .. Hvis man
bare lige kunne finde en smart lille 40mm blæser at putte på ..
Har overvejet at placere en 80mm i stedet for, men er lidt bange for om
heatsink'en ikke er for lille til at det er nok med god luft
"gennemstrømning" ..

Hvis der er nogen der har prøvet noget i den dur, skriv endeligt

Godt Nytår

JRS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-03 17:00

"JRS" <jrs@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> heatpipe-fætter på, og vil helst heller ikke miste garantien .. Hvis man
> bare lige kunne finde en smart lille 40mm blæser at putte på ..

Jeg ville da købe en sådan heatpipe "fætter" du kan jo bare sætte den på med
kølelim istedet

Fra : JRS

Dato : 01-01-03 17:23

> Jeg ville da købe en sådan heatpipe "fætter" du kan jo bare sætte den på
med
> kølelim istedet

Sikker på at det kan lade sig gøre ?

MVH
JRS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-03 17:43

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> med
>
> Sikker på at det kan lade sig gøre ?

Ja, de 2 skruehuller, holder jo bare klodsen på plads...

Ved så at bruger Kølelim, koldes klodsen jo også bare på plads..

Men du er nok nød til at købe noget Arctic Silver Thermal Adhesive det
koster godtnok 155,- lidt dyrt. Men det holder garanteret den store profil
fast på kortet.. Du skal bare sørge for at montere det rigtigt, når limen
skal tører, ville det være godt med noget tungt der kan holde profilen på
plads...

Men der skal selvfølgelig ikke være nogen komponenter i vejen, men sådan
noget skal man jo også tjekke med andre kort, inden man montere køleren.

Jeg har selv brugt Arctic Silver Thermal Adhesive til at montere den gamle
pasiveprofil fra Zalman på mit ATI Radeon 64DDRvivo Den er tilgengæld ikke
til at få af igen.. Så din garanti bliver naturligvis værdiløs.

Men

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-03 17:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "JRS" <jrs@hotmail.com> wrote in message
> meddelelse

> Ja, de 2 skruehuller, holder jo bare klodsen på plads...

Hmm, nu kommer jeg jo til kort.. Nu sad jeg jo lige og spekulerede over
det... Der er jo også en klods på den anden side der skal holdes fast... Så
jeg trækker mit svar tilbage, og siger at det ikke kan lade sig gøre :-/

Men jeg tror nu godt du kan bruge den gamle Pasivkøler
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1 fra zalman til dit
kort.. Det skal nok bare lige køles med en kortkøler e.l som så sættes til
7v, så den ikke larmer...

Jeg har moddet på en kortkøler
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=106&page=1 og sat dem som jeg
ville have i kabinetten, så den ene blæser hjælper med luftgennemstrømningen
i kabinettet, så den giver nede fra den store 12cm køler i fronten, blæser
forbi graffikkortet op mod cpu.. Og den anden blæser direkte ind på profilen
på graffikkortet...

Disse er sat til at køre 5V, nu er dit 8500 nok lidt mere
varmeafledningskrævende. Men jeg tror da ikke man vil få problemer med
varmen, bare profilen er monteret perfekt med sølvkølelim og der er god luft
i kabinettet.

Jeg tror ikke du kan gøre noget ved den blæser der sidder på graffikkortet,
da den blæser kun for 5V fra grafikkortet...

Fra : JRS

Dato : 01-01-03 21:20

> [...]
> kort.. Det skal nok bare lige køles med en kortkøler e.l som så sættes til

Har osse kigget på den ... Tror jeg da jeg vil prøve .. Se om jeg ikke selv
kan få bygget en cardcooler .. Tror ikke ligefrem det er de beste blæsere
der sidder på den du gav mig linket til ..

Tak for rådene

MVH
JRS

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-03 20:49

>"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
>med
>
>Sikker på at det kan lade sig gøre ?
Kig hos Zallman, jeg har lige købt en brugt til min GF4, og der medfølger 2
kølehoveder til forskellige størrelser gpu'er, men der skal dog være 2
huller i printet, svjh.
http://www.zalmanusa.com/
--
Brøndby