GeForce2 GTS - skal have ny blæseren
Fra : Lars Wiberg

Dato : 30-12-02 23:41

Mit efterhånden gamle GeForce2 GTS har stadig den blæser kortet blev
født med, og den er så småt ved at give op. Det mærker jeg tydeligt
idet spillene begynder at fryse fast eller helt genstarter maskinen.
Og så er der jo også lige den tydelige klagesang fra en blæser der er
parat til at stille træskoene.

Hvilken blæser kan anbefales og hvor kan den købes?

Edbpriser har valgt ikke at fungere lige nu, men jeg kan forestille
mig sådan en blæser ikke kan koste ret meget mere end en
hundredekroneseddel?

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : Louby

Dato : 31-12-02 00:00

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Edbpriser har valgt ikke at fungere lige nu, men jeg kan forestille
> mig sådan en blæser ikke kan koste ret meget mere end en

Jeg har brugt Thermaltake Blue Orb i 1½ år (26db) uden problemer på mit ASUS
7700 Geforce2 GTS og den kan købes til 99 plus porto hos bl.a. SHG.dk Den
støjer noget mindre en den std. blæser der var monteret på mit kort. Du kan
evt også vælge den der hedder Crystal Orb (26db) den koster ca 130,- +pp

Idag kører jeg med den lydløse Zalman ZM80A-HP som er en passiv køler til
ca. 265,- og den virker perfekt, har lige spillet i 3 timer og ingen
problemer med grafikken. Den kan også bruges senere hvis man skifter
grafikkortet ud til f.eks et Geforce4 TI 4400

Mvh Louby

Fra : Villy Jensen

Dato : 31-12-02 08:55

> [...]
kan
> evt også vælge den der hedder Crystal Orb (26db) den koster ca 130,- +pp

Jeg vil absolut fraråde Blue Orb!
- Køleprofilen er en elendigt konstrueret varme-afleder; varmen skal passere
ud gennem flere elendige samlinger, og det er et tyndt, blødt skodlag, der
sidder og skal tage varmen fra GPU!!!
- men den ser meget godt, blå og teknisk ud (selv om den ikke er effektiv
(andet
end til støjkilde))

Se en anden beskrivelse med kommentarer på
http://www.overclockers.com/tips465/

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Lars Wiberg

Dato : 31-12-02 15:25

On Tue, 31 Dec 2002 08:55:22 +0100, "Villy Jensen" <vje@e-mail.dk>
wrote:

> [...]
> ud gennem flere elendige samlinger, og det er et tyndt, blødt skodlag, der

Hvad kan du så anbefale?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 31-12-02 15:30

On Tue, 31 Dec 2002 15:25:17 +0100, Lars Wiberg <lw@#nospam#c.dk>
wrote:

>Hvad kan du så anbefale?

Pil køleren fra

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-01-03 09:45

> Hvad kan du så anbefale?

(jeg har ikke nogen anbefaliger - men hold dig fra 'blue skod'

Jeg har selv monteret en gammel Socket-7 profil med fan på mit
GeForce MX-kort.

Se beskrivelse på http://hjem.get2net.dk/villy/cool/

Jeg har prøvet at slukke for fan'en, men så bliver selve profilen
så varm at man IKKE KAN HOLDE FINGRENE PÅ DEN (dvs.
over 50°C)

Du kan jo allerførst se om profilen bliver uhyggelig varm, hvis du
frakobler fan'en

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 31-12-02 11:02

On Mon, 30 Dec 2002 23:59:39 +0100, "Louby" <louby@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>problemer med grafikken. Den kan også bruges senere hvis man skifter
>grafikkortet ud til f.eks et Geforce4 TI 4400

Jeg pillede bare min køler af og det kører uden problemer

Morten
morten@bowman.dk