Hvor er det rigtige sted at placere sine m~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-12-02 23:18

Er der et korrekt sted at placere sine mp3 filer i OS X ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-02 01:08

In article <1fo120c.z6v295vcz57eN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Er der et korrekt sted at placere sine mp3 filer i OS X ?

"Musik"?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-12-02 01:17

> Er der et korrekt sted at placere sine mp3 filer i OS X ?

Ja, i ~/Jesper/musik
--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Peter Theglev

Dato : 01-01-03 21:45

Lige et tillægsspørgsmål:
Hvorfor ser iTunes ikke, at der bli'r lagt filer ind i musik-mappen? Som
det er nu, skal man jo selv trække filerne ind i iTunes-vinduet - det
ville da være federe på den anden måde?!

Peter

Fra : Steen Larsen

Dato : 01-01-03 23:00

In article <3E135366.80709@tiscali.dk>,
Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> det er nu, skal man jo selv trække filerne ind i iTunes-vinduet - det
> ville da være federe på den anden måde?!

Det ville jo kræve at der konstant kørte en proces som overvågede iTunes
mappen. Man kan jo bare lade iTunes selv organisere det importere alt
musik ved at droppe det på Library i programmet. Hvis iTunes er sat op
til selv at skulle organisere data vil den kopiere musik til iTunes
mappen og organisere det hele så nydeligt i mappe-hierarki i.h.t. tags.

> Peter

Default-placering - hvis man bruger iTunes - er svjv.
~/Music/iTunes/iTunes Music.
Her kunne man overveje at flytte iTunes mappe-lokation til et sted som
er tilgængeligt for alle brugere på maskinen.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 01-01-03 23:04

> [...]

> det er nu, skal man jo selv trække filerne ind i iTunes-vinduet - det
> ville da være federe på den anden måde?!

iTunes benytter sig af alias'er, hvilket er ganske fikst, da du så selv
bestemmer hvad du vil have adgang til.

Add to Library tager jo ikke mange sekunder.

PS. Husk at skrive under det du svarer på.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 31-12-02 01:59

> Er der et korrekt sted at placere sine mp3 filer i OS X ?

Hvis du benytter iTunes til afspilning (eller bare som katalog) er det
en ganske smart ide at bruge iTunes mappen. Den kan placeres hvor man så
har lyst til at den skal ligge, man skal så lige huske at ændre
placeringen inde i iTunes (man kan selvfølgelig også ændre navnet på
mappen). mp3'erne bliver af iTunes organiseret ganske fint af iTunes i
forskellige mapper med titel eller kunstner (ka' ik' lige huske det).

Det smarte er fx hvis man deler sin computer med en anden (eller andre)
så har man muligheden for at lægge musik mappen i en fælles tilgængelig
mappe og man slipper for at kopiere mp3'erne til de forskellige bruger
kontoer.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-12-02 06:19

> Er der et korrekt sted at placere sine mp3 filer i OS X ?

Hvis man nu og da også booter i 9 og vil spille musik dér med iTunes2,
kan man sagtens have en fælles mappe for iTunes2 og X's iTunes3 - det
kan spare HD-plads.
MartinP