disk problemer
Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 30-12-02 23:13

hej,

Jeg skulle installere os 9 på et disk image men kom til at trykke på
update driver knappen i disk util under os 9 install.

derefter vil 10.2 partitionen ikke boote.

jeg har installeret på en anden partition og kan mounte den 10.2
partition.. men en fsck (disk util) giver følgende:

^Cbash-2.05a# fsck_hfs -pfd /dev/disk0s5
/dev/rdisk0s5: starting
/dev/rdisk0s5: NO WRITE ACCESS
/dev/rdisk0s5: UNEXPECTED INCONSISTENCY; RUN fsck_hfs MANUALLY.
bash-2.05a# fsck_hfs -fd /dev/disk0s5
** /dev/rdisk0s5 (NO WRITE)
** Checking HFS Plus volume.
** Checking Extents Overflow file.
** Checking Catalog file.
Missing thread record (id = 788243)
Overlapped extent allocation (file 903801d)
Overlapped extent allocation (file 903803d)
Overlapped extent allocation (file 903808d)
** Checking multi-linked files.
** Checking Catalog hierarchy.
Invalid volume file count
(It should be 306317 instead of 306318)
** Checking volume bitmap.
Volume Bit Map needs minor repair
** Checking volume information.
Invalid volume file count
(It should be 306318 instead of 306317)
Verify Status: VIStat = 0xa800, ABTStat = 0x0000 EBTStat = 0x0000
CBTStat = 0x0800 CatStat = 0x4200
** The volume bunkepul needs to be repaired.
IO Summary: 0 I/O calls, for 0 bytes

jeg har forsøgt med drive 10 men det hjælper ikke meget.

hvad pokker kan man gøre?

mvh

Ulf Holm Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-02 01:07

In article <auqge6$hoe$1@news.net.uni-c.dk>,
Ulf Holm Nielsen <doktor@dyregod.dk> wrote:

> /dev/rdisk0s5: UNEXPECTED INCONSISTENCY; RUN fsck_hfs MANUALLY.

> ** The volume bunkepul needs to be repaired.

Interssant navn.

> IO Summary: 0 I/O calls, for 0 bytes
>
> jeg har forsøgt med drive 10 men det hjælper ikke meget.
>
> hvad pokker kan man gøre?

Det står der i første linje.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Ulf Holm Nielsen

Dato : 31-12-02 09:00

Jeg har jo netop kørt fsck_hfs manuelt...

ulf holm nielsen