drag 'n drop
Fra : Stroemper

Dato : 30-12-02 22:17

når man dropper en link til browseren, vil den forsøge at vis indholdet i
browseren. Jeg har i stedet brug for at fange indholdet af linken, samt
positionen hvorpå den er droppet.
Hvordan gør jeg det??
MVH
Erik

Fra : Stroemper

Dato : 01-01-03 12:49

Jeg har arbejdet lidt videre med problemet, og fundet et eksempel, som viser
vej (se nedenfor). Det virker dog kun indenfor IE eller imellem 2 vinduer
med IE. Hvis jeg forsøger med et object fra f.eks. en folder. får jeg en
reference "null".
Nogen der kan hjælpe mig videre??
MVH
Erik

<head>
<title>Example 3</title>
#divTarget {position: absolute; left: 300px; width: 100px; height:
100px; background-color: gray; font-weight: bold}
#divDraggable {position: absolute; left: 10px; width: 100px; height:
100px; background-color: blue; color: white; font-weight: bold}
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
<!--

function cancelEvent() {
window.event.returnValue = false;
}

function drop() {
window.event.srcElement.style.backgroundColor = "gray";
alert(window.event.dataTransfer.getData("text"));
}

function handleMouseMove() {
if (window.event.button == 1) {
document.all.divDraggable.dragDrop();
}
}

function handleDragStart() {
window.event.dataTransfer.setData("text", "From the DIV")
}

function handleDragEnter() {
window.event.srcElement.style.backgroundColor = "red";
cancelEvent();
}

function handleDragLeave() {
window.event.srcElement.style.backgroundColor = "gray";
cancelEvent();
}
//-->
</SCRIPT>
</head>

Highlight some of the text in the textbox and drag it or drag the blue box
over to the square on the right.
<form method="post">
<input type="text" value="Drag me to the layer" />
</form>
ondragover="cancelEvent()" ondragleave="handleDragLeave()"
ondrop="drop()">Drop on me</div>
ondragstart="handleDragStart()">Drag me too</div>

Fra : Allan E

Dato : 01-01-03 13:10

> [...]
> med IE. Hvis jeg forsøger med et object fra f.eks. en folder. får jeg en

Jeg tror desværre du er havnet i den forkerte gruppe Men bare rolig du
er ikke den første der har troet at javascript har noget med java at gøre.
Men det er 2 ret forskellige ting. Java er et programmeringssprog man bruger
til at skrive applikationer eller applets med, og javascript er et
scriptssprog du bruger i din htmlkode, og som bliver afviklet af browseren
på klientmaskinen.
Derfor har nok bedre chancer for at få et fornuftigt svar på dit spørgsmål i
clinetside gruppen:
<dk.edb.internet.webdesign.clientside>

Mvh Allan E