anonym på internettet
Fra : noname

Dato : 30-12-02 19:06

Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
anonym på internettet?

jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig noget.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-02 19:49

In article <3e108ae7$0$152$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, noname wrote:
> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?
>
> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig noget.

Ja. Du kan finde et åbent access punkt, og sidde nede på gaden med
din blærbare og surfe alt det børneporno du vil uden at politiet
umiddelbart kan finde dig.

Ellers må du se om du kan finde nogle åbne proxy servere.

Der er desværre ikke noget maskeforbud på Internet..

Fra : Martin Christensen

Dato : 30-12-02 20:08

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-02 21:22

In article <87fzsfxr44.fsf@gvdnet.dk>, Martin Christensen wrote:

> Nogle gange kunne man da også ærge sig over, at der er nogle, der
> gemmer sig bag Internettets relative anonymitet, som de bruger til at
> opføre sig generelt uansvarligt med, men hvad i alverden er der galt
> i, at man fx ikke vil have, at etisk uansvarlige firmaer indsamler
> data om ens vaner, præferencer osv., og at man i det hele taget
> forhindrer uvedkommende i at overvåge og blande sig i, hvad man
> foretager sig?

Jeg tror ikke der er mange firmaer der registrerer dig på IP.
De tracker dig i stedet på anden info, eksempelvis cookies, hvis
disse ikke er slået fra.

Din ISP har som regel en proxy server du kan anvende såfremt
du ikke ønsker din IP adresse direkte eksponeret. Den vil
selvfølgelig blive eksponeret indirekte, men en sådan header kan
du også selv indsætte med en falsk IP.

Der er en masse kommercielle udbydere af anonyme services,
som typisk går via HTTP tuneller. Dette er den måde man
bedst kan være anonym på, uanset protokol. Dog er der den
ulempe, at udbyderen af anonymizer servicen indsamler betydeligt
flere informationer om dig end nogen af de sites du besøger
kan gøre alene.

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-12-02 22:41

Martin Christensen <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote:

>Det var da et ualmindeligt tåbeligt svar!

Hvorfor? Du har lige faaet anvist to brugbare loesninger.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-12-02 22:47

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

>Hvorfor? Du har lige faaet anvist to brugbare loesninger.

s/Du/noname/

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Christensen

Dato : 30-12-02 23:27

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-12-02 23:35

Martin Christensen <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote:

>Jeg vil ikke gå så vidt som til at
>sige, at hvis ikke man kan give et direkte og fornuftig svar,

Svaret indeholdt som sagt to brugbare loesningsforslag. Det er
vist mere end noget andet indlaeg i traaden.

>skal man
>holde sin mund, men det mindste krav, vi bør stille, er da, at man
>ikke blot sviner en til, der ikke først har opført sig ubehøvlet.

Blev manden svinet til? Jeg saa to brugbare loesningsforslag,
suppleret med et eksempel paa, hvad anonymiteten ville kunne
bruges til.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-01-03 16:28

> Blev manden svinet til? Jeg saa to brugbare loesningsforslag,
> suppleret med et eksempel paa, hvad anonymiteten ville kunne
> bruges til.

Shit! er I blinde. Folk er sgu da arrogante? Se lige:

"Ja. Du kan finde et åbent access punkt, og sidde nede på gaden med
din blærbare og surfe alt det børneporno du vil uden at politiet
umiddelbart kan finde dig."

Enhver der skrev det til mig, ville da have en speciel særlig
interesse i at gemme sig bag en falsk IP!

Pshhh...

--
Palle Jensen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-01-03 17:13

Palle Jensen wrote:

> [...]
> umiddelbart kan finde dig."
>
> Enhver der skrev det til mig, ville da have en speciel særlig
> interesse i at gemme sig bag en falsk IP!

Kan du da komme med et eneste bedre råd til, hvordan man kan
skjule sin identitet så godt, at politiet ikke kan finde dig?

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 05-01-03 20:03

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Kan du da komme med et eneste bedre råd til, hvordan man kan
> skjule sin identitet så godt, at politiet ikke kan finde dig?

Ja. Det var tilstrækkeligt at sige at man kan bruge et åbent
access-punkt. Da det var kortere og lige så fyldestgørende, så er det
et bedre råd. Det ville også være passende at advare om lovligheden af
det. Og høfligt ikke at insinuere at spørgeren var interesseret i
at skujle børneporno for politiet. Hvordan skjuler du din børneporno?

/L

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-01-03 23:04

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Ja. Det var tilstrækkeligt at sige at man kan bruge et åbent
> access-punkt.

Ja, det ville det.

> Da det var kortere og lige så fyldestgørende, så er det
> et bedre råd.

OK, jeg kan se, du har en pointe. Jeg mener godt nok det
ville være det samme råd, om end serveret på en lidt mere
høflig måde.

> Det ville også være passende at advare om lovligheden af
> det.

Eller manglen på samme. Jeg tro i øvrigt det er udbredt
at gøre brug af åbne access points, ikke for at skjule
sin identitet men blot fordi det er en nem måde at komme
på nettet, hvis man tilfældigvis har et trådløst netkort,
og der er et åbent accesspoint i nærheden.

> Og høfligt ikke at insinuere at spørgeren var interesseret i
> at skujle børneporno for politiet.

Nej, det var nu heller ikke mig, der gjorde det. Og jeg
er nok også mere tilbeøjelig til at tro, at mange af de
personer, der ønsker den grad af anonymitet primært vil
bruge den til distribution af piratkopier.

Om personen så rent faktisk ønsker at være fuldkommen
anonym, eller om det blot var en uheldig formulering skal
jeg ikke gøre mig klog på.

Hvis man ikke foretager sig noget ulovligt har man nok
ikke grund til at være så bekymret om, hvad ens udbyder
kan aflytte. I det øjeblik udbyderen begynder at aflytte
er det nok i højere grad udbyderen, der er på kant med
loven. Og i øvrigt har jeg selv den formennelse, at man
ville kedde sig ihjel, hvis man begyndte at overvåge min
surfing.

> Hvordan skjuler du din børneporno?

Nu ved jeg ikke, om jeg skal begynde at fortælle, hvordan
jeg ville skjule det, hvis jeg havde noget, eller om jeg
blot skal nævne det faktum, at jeg naturligvis ikke har
noget.

De gange jeg har hørt om sager om børneporno har det
undret mig, at de skyldige efterlader sig så mange spor.
Men de har jo nok ikke den tekniske indsigt, der skal til,
for at indse hvilke spor de efterlader.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : N/A

Dato : 05-01-03 22:45

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 22:45

In article <Q8PHOVLF37626.8072337963@anonymous.remailer.cyberjunkiez.de>, Sleeping Vayu - Vayu Anonymous Remailer wrote:

> Med multiproxy, anonyme remailere, mail2news gateways og nym
> servere!

Alle disse har muligvis en log, eller også har FBI en passende
log fra mange af dem. Jeg vurderer IKKE at man kan skjule sig bag
dem såfremt man ønsker at være virkelig anonym på en sådan måde
at myndigheder heller ikke ville kunne finde dig.

Her er netcafeer og åbne access points nok nogenlunde de
bedste bud, med den ulempe at der kan være nogle i netcafeen
der husker dig.

Fra : N/A

Dato : 06-01-03 11:12

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-01-03 11:12

Sleeping Vayu - Vayu Anonymous Remailer <noreply@cyberjunkiez.de> writes:

> Hvad angår remailere og nymservere er jeg helt overbevist om
> at de er fuldstændigt sikre. Hvad enten det er MixMaster, eller
> CypherPunk remailere, så er de hvad jeg vil betegne som 100%
> anonyme så længe at du har mere end to remailere i din chain
> eller din reply-block i nymservernes tilfælde.

Prøv at læse
http://www.eff.org/Privacy/Anonymity/1999_09_DoS_remail_vuln.html

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-01-03 20:13

Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>"Ja. Du kan finde et åbent access punkt, og sidde nede på gaden med
>din blærbare og surfe alt det børneporno du vil uden at politiet

Ja, som sagt:

Fra : Martin Christensen

Dato : 05-01-03 21:11

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-01-03 22:50

In article <87znqffjcr.fsf@gvdnet.dk>, Martin Christensen wrote:
> Denne gruppe beskæftiger sig med computersikkerhed i bred forstand.
> Under det falder hemmeligholdelse af data. Hvorfor skal resten af os
> så ikke sættes i forbindelse med al mulig kriminalitet, da man jo ikke
> ville være interesseret i hemmeligholdelse, hvis ikke man havde noget
> at skjule?
>
> Det er jo totalt absurd!

Nej. Der er en forskel i at holde sine oplysninger hemmelige,
og så holde sin identitet hemmelig for ikke at kunne stilles
til regnskab for sine handlinger.

Og jeg vil gerne igen sige, at anonymizers på Internet vel
er den mest usikre måde at skjule sig på, da der vel er tilstrækkeligt
med kriminelle der bruger disse services til at der er en sandsynlighed
for at de er overvåget. Alternativt sælger ejeren af en sådan service
måske dine privacy informationer for at få smør på brødet.

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-03 05:30

Martin Christensen <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote:

>uden blot en antydning af humor?

Jeg aner ikke, hvor du har den opfattelse fra.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Christensen

Dato : 05-01-03 23:23

Fra : Martin Christensen

Dato : 06-01-03 13:11

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-03 17:50

Martin Christensen <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote:

>Når man læser hele det oprindelige svar i sammenhæng, har jeg i hvert
>fald meget svært ved at få øje på humoren. Hvis den er der, hvor er
>den da gemt?

Beklager. Humor kan ikke forklares. Enten forstaar man den, eller
ogsaa maa man bare acceptere, at man er bagud.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Christensen

Dato : 06-01-03 19:26

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-01-03 02:01

Martin Christensen <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote:

>bør man tænke sig rigtigt godt om, om joken nu bliver
>opfattet.

Paa usenet er de bedste jokes dem, der ikke bliver opfattet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Per Nielsen

Dato : 07-01-03 09:06

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Paa usenet er de bedste jokes dem, der ikke bliver opfattet.

Jeg tror nu ikke du finder særligt mange som synes børneporno falder ind
under den kategori. Men så vælger du vel bare at kalde alle os andre
humorforladte, so be it. Det er så dit valg.

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 30-12-02 20:13

"noname" <fake@mail.com> wrote in

> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?
>
> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig
> noget.

Hvorfor? Vil du begå ulovligheder?

--
Knud

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-02 20:33

Arne Schwerdtfegger wrote:

> Hvorfor? Vil du begå ulovligheder?

Kunde i bank: Dav, jeg vil gerne hæve 1000 kroner fra min konto.
Kasserer: Hvorfor? Skal du bruge kontanter til at betale for narko
eller sort arbejde??

Fuck hvor er niveauet lavt..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 30-12-02 21:31

Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote in

> Kunde i bank: Dav, jeg vil gerne hæve 1000 kroner fra min konto.
> Kasserer: Hvorfor? Skal du bruge kontanter til at betale for narko
> eller sort arbejde??
>
> Fuck hvor er niveauet lavt..

Analogier kan ikke bruges til en skid, skån os.

-
Knud

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-02 22:17

Arne Schwerdtfegger wrote:

> Analogier kan ikke bruges til en skid, skån os.

At dit abstraktionsniveau ikke rækker er naturligvis trist, men
derfra til at bruge laveste fællesnævner for gruppen som helhed er
der noget af et spring.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 30-12-02 22:35

"Thomas" == Thomas Strandtoft <thomas.strandtoft@anderledes.dk> writes:

> At dit abstraktionsniveau ikke rækker er naturligvis trist, men
> derfra til at bruge laveste fællesnævner for gruppen som helhed er
> der noget af et spring.

Din analogi holder ikke vand. Det gør de aldrig. Det bedste man kan
håbe på er at de afspejler en bestemt opfattelse af situation X vad at
transformere den til situation Y.

Da antallet af kombinationsmuligheder i rummet "opfattelse af X" *
"opfattelse af Y" bevisligt er >= "opfattelse af X", er analogier med
til at udvande og forvirre debatten endnu mere!

Q.E.D.

--
/Wegge

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-02 23:03

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Din analogi holder ikke vand. Det gør de aldrig. Det bedste man kan
> håbe på er at de afspejler en bestemt opfattelse af situation X vad at
> transformere den til situation Y.

Det er ikke en analogi. En analogi er når man bruger et billede
til at illustrere et andet, det gør jeg ikke her, jeg er blot
flabet..

Jeg overvejede at svare med en analogi for at provokere, men da
Arne/Knud ofte ynder at bruge svar af "er du dum"-skuffen, valgte
jeg at give tilbage med samme mønt..

Fra : Socketd

Dato : 31-12-02 01:57

On Mon, 30 Dec 2002 23:03:02 +0100, Thomas Strandtoft wrote:

> Jeg overvejede at svare med en analogi for at provokere, men da
> Arne/Knud ofte ynder at bruge svar af "er du dum"-skuffen, valgte jeg at
> give tilbage med samme mønt..

Jeg vil give dig ret, men du vil desværre ikke vinde. Jeg har forsøgt at
bekæmpe flaming på denne nyhedsgruppe, men der sidder en kerne af
ubehagelige folk, der ikke kan tåle at nybegyndere stiller "dumme"
spørgsmål.
Nu ryger mit internet d 31/12 (idag) og nu hvor jeg tænker over det, ja
så vil jeg benytte lejligheden til at unsubscribe dk.edb.sikkerhed. Og nu
hvor jeg jo "kender" folk herinde, kan jeg sige "Nej, du skal ikke skrive
igen på dette indlæg og beskrive din gælde over at jeg forsvinder herfra,
bare hold det for dig selv og se det som en forsinket julegave".

br
socketd

Fra : Alex Holst

Dato : 31-12-02 02:34

Socketd <db@traceroute.dk> wrote:
> [...]
> bekæmpe flaming på denne nyhedsgruppe, men der sidder en kerne af
> ubehagelige folk, der ikke kan tåle at nybegyndere stiller "dumme"

Du tager fejl. Men det kan jo ikke overraske nogen.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-12-02 02:40

Alex Holst <a@mongers.org> writes:

> Du tager fejl. Men det kan jo ikke overraske nogen.

Uafhængigt af om han tager fejl eller ej, er det svar stadig mest
relevant i dk.snak.mudderkastning.

/L

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-02 20:42

Arne Schwerdtfegger wrote :

> "noname" <fake@mail.com> wrote in

> Hvorfor? Vil du begå ulovligheder?

hvorfor bliver ønsker om anonymitet ofte tolket som forsøg på at skjule
ulovlige handlinger ?

Hvordan ville du have det, hvis du skulle opgive navn og adresse, når du
handler i supermarkedet, når du køber en Mars nede ved grønthandleren,
når du sætter dig ind i din bil og kører ud på vejene, når du tænder for
TV2, når du køber en billet til toget eller biografen ? Synes du, at det
er i orden at PBS har mulighed for at se, hvor du bruger dit Dankort
henne (og dermed stort set alle voksne danskere) ?

Vi er efterhånden blevet så vante til, at vi registreres i alle
situationer, at vi glemmer, at krav om anonymitet egentlig burde være
noget man altid tænkte på - og ikke kun når Politiet får adgang til
lister over samtlige personer, der på et specifikt tidspunkt har haft sin
mobiltelefon tændt i nærheden af en sendemast ved Kastrup Lufthavn.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
Skriv venligst under det du svarer på og skær det overflødige væk.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-12-02 21:31

Jesper Stocholm wrote:

> hvorfor bliver ønsker om anonymitet ofte tolket som forsøg på at skjule
> ulovlige handlinger ?

Jep, det er fx. totalt utænkeligt at der findes folk som min mor,
der har hørt et eller andet i radioen om hackere og at disse kan
gå ind på vores computere bare de får opsnuset et ipnummer. Et
ønske om at være anonym kan sagtens skyldes nervøsitet over at få
virus, blive hacket, spammet og hvad folk ellers mener de kan
blive udsat for af "internetpirater", om frygten er begrundet
eller ej er for så vidt underordnet..

> [...]
> lister over samtlige personer, der på et specifikt tidspunkt har haft sin
> mobiltelefon tændt i nærheden af en sendemast ved Kastrup Lufthavn.

Enig, det er pænt skummelt at det er blevet acceptabelt - dengang
Orwell skrev 1984 i tresserne (var det vist) var det en syg
fantasi, idag er det hverdag..

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 02-01-03 12:39

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en
meddelelse news:3E10AD1D.740A5A5F@anderledes.dk
> - dengang Orwell skrev 1984 i tresserne (var det vist) var det en syg
> fantasi, idag er det hverdag..

Han skrev den faktisk i 1948.
84 er bare 48 bagvendt. Så det er nemt at huske.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove MAIL from my email-address when replying.
Enlevez MAIL de mon adresse email pour me contacter.

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-12-02 01:01

On Mon, 30 Dec 2002 19:42:09 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<jespers@stocholm.invalid> wrote:

>Hvordan ville du have det, hvis du skulle opgive navn og adresse, når du
>handler i supermarkedet [... flere eksempler]

Du har meget ret.

Jeg kommer nu ganske langt med

Anders And
Paradisaeblevej 111
Andeby
Andorra

Anders@and.net

eller tidvarende,

og er bestemt ikke alene.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-12-02 02:17

Peter Loumann wrote:

> Anders@and.net

Har du nogensinde overvejet, om det kunne være en gyldig
email addresse?

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-12-02 10:04

Peter Loumann wrote :

> Du har meget ret.
>
> Jeg kommer nu ganske langt med
>
> Anders And
> Paradisaeblevej 111
> Andeby
> Andorra
>
> Anders@and.net
>
> eller tidvarende,
>
> og er bestemt ikke alene.

nej ... jeg er af og til også på vognen, men der findes desværre
tilfælde, hvor de ikke alene kræver en valid adresse - men også checker
den :( Tænk også over - som Kasper siger det - om dit valg af
emailadresse kunne tænkes at genere nogen.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk - http://asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-12-02 11:55

On Tue, 31 Dec 2002 09:04:08 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<jespers@stocholm.invalid> wrote:

>der findes desværre
>tilfælde, hvor de ikke alene kræver en valid adresse - men også checker
>den :(

Hvordan det? Men, selvfølgelig, hvis man skal have noget tilsendt, så
dur det jo ikke.

>Tænk også over - som Kasper siger det - om dit valg af
>emailadresse kunne tænkes at genere nogen.

Det har Kasper og du godtnok ret i. Så langt havde jeg ikke tænkt. Nu
holder jeg nytår tynget af skyldfølelse :o/

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-12-02 14:02

Jesper skrev:

> hvorfor bliver ønsker om anonymitet ofte tolket som forsøg på at
> skjule ulovlige handlinger ?

Jeg gør det på grund af at jeg ofte ser "anonyme" skrive til diverse
nyhedsgrupper og opføre sig fuldstændigt uanstændigt, det er sjældent
jeg ser samme opførsel fra folk som ikke er "anonyme" (hvis man ser
bort fra de åbenlyse og velkendte trolle).

Hvis du vil se gode eksempler på dette, kan du kigge lidt i
at handle med disse personer.

> Hvordan ville du have det, hvis du skulle opgive navn og adresse,
> når du handler i supermarkedet,

Når jeg køber ind i Føtex eller Salling Super, i Århus, bliver jeg ofte
spurgt om postnummeret. Det har jeg ikke noget imod at oplyse. Jeg for-
moder at spørgsmålet om postnummer bruges til at effektivisere markeds-
føringen overfor deres kunder.

Kan du have et knaldhamrende godt nytår.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-01-03 23:46

Den Mon, 30 Dec 2002 19:42:09 +0000 (UTC) skrev Jesper Stocholm:

>hvorfor bliver ønsker om anonymitet ofte tolket som forsøg på at skjule
>ulovlige handlinger ?

Af samme grund som at gå ind i banken med en hætte over hovedet ofte
bliver tolket som forsøg på at skjule ulovlige handlinger.

>Hvordan ville du have det, hvis du skulle opgive navn og adresse, når du
>handler i supermarkedet,

Står på dankortet, plus dit ansigt på videoovervågningen.

>når du køber en Mars nede ved grønthandleren,

dankortet igen.

>når du sætter dig ind i din bil og kører ud på vejene,

Nummerplade.

>når du tænder for TV2,

Du betaler ikke licens? Ellers kan du være ret sikker på at de allerede
har din adresse, for at kunne sende indbetalingskortet.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-01-03 19:57

Kent Friis wrote :

> Af samme grund som at gå ind i banken med en hætte over hovedet ofte
> bliver tolket som forsøg på at skjule ulovlige handlinger.

Men nu taler vi jo ikke om en bank - men om internettet. Sammenligningen
burde derfor hellere dreje sig om at gå med tørklæde for næse og mund på
åben gade. I hvert fald i disse dage tvivler jeg på, at mange vil være
utrygge ved den enorme mængde mennesker der pt går rundt med
halstørklædet trukket godt op over begge ører. Min pointe er, at
sammenhængen er vigtig. En mand med styrthjelm på hovedet i en bank er
måske lidt utryghedsvækkende, men jeg tvivler på, at du får samme
fornemmelse hver gang du møder en person på motorcykel.

> Står på dankortet, plus dit ansigt på videoovervågningen.

Adressen står ikke på dankortet, og det er kun nummeret på
kortet/kontoen, der registreres i kasseapperaterne. Navnet kommer ikke
med. Ville du acceptere at skulle opgive navn og adresse, hvis du betalte
kontant ?

> dankortet igen.

igen ... se ovenfor. [1]

> Nummerplade.

men det registreres ikke, at bilen med nummerplade NN 99 999 kører imod
Silkeborg fra Herning og senere drejer fra imod Bording, hvor motorvejen
ender. Det står naturligvis i motorregistret, at du er indehaver af en
bil - men din færden med den er stadig anonym.

> Du betaler ikke licens? Ellers kan du være ret sikker på at de
> allerede har din adresse, for at kunne sende indbetalingskortet.

Nu var det med vilje jeg skrev TV2, da jeg er ret sikker på, at de ikke
modtager en liste med alle licensbetalere sammen med checken på deres del
af licenspengene.

[1] I øvrigt mener jeg, at det er grænsende til det urimelige at min
bank/PBS kan se en detaljeret liste over alle de indkøb jeg foretager med
med mit Dankort.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-01-03 21:49

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> ender. Det står naturligvis i motorregistret, at du er indehaver af en
> bil - men din færden med den er stadig anonym.

Så længe det varer....

> [1] I øvrigt mener jeg, at det er grænsende til det urimelige at min
> bank/PBS kan se en detaljeret liste over alle de indkøb jeg foretager med
> med mit Dankort.

Interesant nok kan det lade sig gøre at lave elektronisk betalings
protokoler, hvor dine betalinger ikke kan spores på den måde. Det
er indrettet så snedigt, at din anonymitet er sikret med mindre du
prøver på at snyde. I samme øjeblik man prøver på at snyde, vil man
afsløre sine transaktioner overfor banken.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Kent Friis

Dato : 02-01-03 22:08

Den Thu, 2 Jan 2003 18:57:09 +0000 (UTC) skrev Jesper Stocholm:

> [...]
>utrygge ved den enorme mængde mennesker der pt går rundt med
>halstørklædet trukket godt op over begge ører.

Jeg troede lige du snakkede om muslimske kvinder, og undrede mig over
om der var en negation for meget, i disse anti-terror tider

> [...]
>måske lidt utryghedsvækkende, men jeg tvivler på, at du får samme
>fornemmelse hver gang du møder en person på motorcykel.

Har de rygmærke på?

>Adressen står ikke på dankortet, og det er kun nummeret på
>kortet/kontoen, der registreres i kasseapperaterne.

Der står heller ikke navn på IP-pakkerne, det er kun IP-nummeret der
registreres.

Kasse-apparatets log kan samkøres med bankens database lige så let som
webserverens log kan samkøres med ISP'ens kunde-database.

>Navnet kommer ikke
>med. Ville du acceptere at skulle opgive navn og adresse, hvis du betalte
>kontant ?

Nu har jeg ikke været udsat for den situation, i hvert fald ikke hvor
jeg har fundet det unaturligt.

> [...]
>ender. Det står naturligvis i motorregistret, at du er indehaver af en
>bil - men din færden med den er stadig anonym.

Hvis sammenligningen skal være helt korrekt, svarer vejene og krydsene
til kabler og routere. Disse registrerer typisk ikke hvilke ip-numre
der kommer forbi.

webservere kan bedre sammenlignes med der hvor man nu kører hen, og
jeg ved tilfældigvis at den lokale genbrugsplads har et videokamera
der registrerer nummerpladen på de biler der kører ind.

(for at bommen kan åbne automatisk når nummerpladen allerede er
godkendt, og kun nye kunder behøver at have sygesikringsbeviset frem
for at bevise at de bor i kommunen).

>Nu var det med vilje jeg skrev TV2, da jeg er ret sikker på, at de ikke
>modtager en liste med alle licensbetalere sammen med checken på deres del
>af licenspengene.

Men det er stadig registreret, uanset om det er TV2 selv eller deres
moderselskab (staten) der har listen.

>[1] I øvrigt mener jeg, at det er grænsende til det urimelige at min
>bank/PBS kan se en detaljeret liste over alle de indkøb jeg foretager med
>med mit Dankort.

Man kan (endnu) klare sig uden dankort.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : noname

Dato : 30-12-02 21:19

Jeg er bare pisse træt af feks icq.
det har åbenbart samlet en masse oplysninger om mig, så nu får jeg alt
muligt porno lort ind på min mail.
Sådanne situationer vil jeg gerne undgå.
Og så kommer det forøvrigt heller ikke nogen ved, at jeg feks lige kiggede
på deres hjemmeside igår.
Vil du bryde dig om at din nabo lige går ind i dit hus og ser hvad du har i
dine skuffer og skabe???

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 30-12-02 21:34

> Jeg er bare pisse træt af feks icq.
> det har åbenbart samlet en masse oplysninger om mig, så nu får jeg alt
> muligt porno lort ind på min mail.

brok dig til AOL.

> Sådanne situationer vil jeg gerne undgå.

Det kan nemt klares - ud med stik, opsig internetabonnement, sælg
computer.

> Og så kommer det forøvrigt heller ikke nogen ved, at jeg feks lige
> kiggede på deres hjemmeside igår.

Aha? Hvorfor så ikke det? Det er _deres_ side, og de har al ret til at se
hvem der besøger den.

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-01-03 16:58

> Analogier kan ikke bruges til en skid, skån os.

Hedder du Arne eller knud?

Og hvorfor har du en særlig interesse i at skjule din identitet?

--
Palle Jensen

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 06-01-03 18:50

Palle Jensen <usenetmail@tiscali.dk> wrote in

> Hedder du Arne eller knud?

Jeg hedder Knud

> Og hvorfor har du en særlig interesse i at skjule din identitet?

Det er et levn fra en tid hos en fascistisk arbejdsgiver der ikke troede på
ytringsfrihed uden for arbejdstiden.

--
Knud

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-12-02 00:04

In article <3e10aa29$0$232$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, noname wrote:
> Jeg er bare pisse træt af feks icq.
> det har åbenbart samlet en masse oplysninger om mig, så nu får jeg alt
> muligt porno lort ind på min mail.

Næh, det får du fordi du bruger din rigtige e-mail, og ikke gratis
hotmail / yahoo mail etc til at tilmelde dig alt muligt skrammel.

> [...]
> på deres hjemmeside igår.
> Vil du bryde dig om at din nabo lige går ind i dit hus og ser hvad du har i

Problemet med anonymizers er, at de ikke kun har bidder af dit surfing
som almindelige sites, de har dit komplette spor, og jeg anser dem for
en langt større trussel mod privacy end almindelige websites.

Hvordan forbliver du anonym overfor en anonymizer ?

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-12-02 00:18

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local>
wrote:

>Hvordan forbliver du anonym overfor en anonymizer ?

I forbindelse med afsendelse af emails og newsindlaeg findes der
faktisk organiserede metoder til det. Man sender mailen gennem
flere anonymizere med et separat lag kryptering for hver
anonymizer. Kun den foerste anonymizer i kaeden kender afsender,
og kun den sidste kender indholdet. Og da klientprogrammerne
vaelger anonymizerne tilfaeldigt fra gang til gang, er det ogsaa
svaert at registrere et moenster.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-12-02 00:31

Allan Olesen wrote:

> [...]
> og kun den sidste kender indholdet. Og da klientprogrammerne
> vaelger anonymizerne tilfaeldigt fra gang til gang, er det ogsaa

Det kunne være interesant at gøre noget tilsvarende med pakker
helt nede på IP laget. Det ville dog kræve et totalt redesign
af IP, så idéen er mere interesant end den er realistisk.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Allan Olesen

Dato : 31-12-02 12:51

> [...]

>helt nede på IP laget. Det ville dog kræve et totalt redesign
>af IP, så idéen er mere interesant end den er realistisk.

Man kunne vel klare det ved en form for tunnelling uden at aendre
i IP-protokollen. I princippet kunne du jo oprette helt
almindelige SSH-forbindelser i flere lag og goere det ad den vej.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-12-02 00:44

noname wrote:

> Jeg er bare pisse træt af feks icq.
> det har åbenbart samlet en masse oplysninger om mig, så nu får jeg alt
> muligt porno lort ind på min mail.

Det har intet at gøre med at indsamle en masse oplysninger. Den eneste
oplysning de behøver for at sende spam er din emailaddresse. Dem kan
man få fat i på mange måder, f.eks. på usenet eller ved at kigge på
websider. Det har tilgengæld intet at gøre med din IP addresse. Faktisk
er din IP addresse meget uinteresant for sapmmerne.

> Og så kommer det forøvrigt heller ikke nogen ved, at jeg feks lige kiggede
> på deres hjemmeside igår.

Hvorfor ikke? Det er jo netop DERES hjemmeside du kigger på. Du kan
aldrig skjule, at deres hjemmeside er blevet besøgt. Du kan jo først
se den, når deres server har sendt den til dig. Og serveren ved hvor
den sender siden hen. Den eneste mulighed for dig er så at bruge en
proxy. Nu er spørgsmålet så, om du helst vil have at mange servere
hver ved meget lidt om din surfing, eller en enkelt proxy ved alt
om din surfing.

> Vil du bryde dig om at din nabo lige går ind i dit hus og ser hvad du har i
> dine skuffer og skabe???

Ubrugelig analogi.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-12-02 14:07

noname skrev:

> Jeg er bare pisse træt af feks icq. det har åbenbart samlet en masse
> oplysninger om mig,

Det er vel blot de informationer du selv har indtastet i programmet?

> så nu får jeg alt muligt porno lort ind på min mail.

Det er godt nok længe siden jeg sidst har benyttet ICQ, men kan man ikke
indstille programmet til at skjule din mailadresse og informationer over-
for alle som ikke specifikt er på din kontaktliste? (det mindes jeg at
man kunne da jeg anvendte ICQ, det kan selvfølgelig være blevet lavet om
siden da)

> Og så kommer det forøvrigt heller ikke nogen ved, at jeg feks lige
> kiggede på deres hjemmeside igår.

Så bliver du nok nødt til at anvende en anden pc/ internetforbindelse end
din egen, f.eks. på et bibliotek.

Kan du have et knaldhamrende godt nytår.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 05-01-03 01:54

noname <fake@mail.com> writes:
> Jeg er bare pisse træt af feks icq.
> det har åbenbart samlet en masse oplysninger om mig, så nu får jeg alt
> muligt porno lort ind på min mail.

Et fornuftigt spamfilter som spamassasin bruges til at tage sådanne
kommercielle indlæg.

--
Mvh. Bo Simonsen
"Linux! The choice of a GNU generation"      http://bo.geekworld.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 30-12-02 21:26

noname wrote:
> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?

Hvad skal du fortage dig? Skal du bare surfe eller skal du lave noget FTP?
Der findes nemlig anonyme http proxy servere på nettet, men du kan ikke lave
alt igennem disse.
Der findes måske også mere "advanceret" anonyme servere på nettet, hvor man
kan mere, men dem kender jeg ikke lige til.

> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig
> noget.

Dette er desværre ikke muligt, med mindre du går igennem en 3. part. Den
server du laver forbindelse til, skal jo kende en eller anden IP adresse,
som den kan sende svar tilbage til. (Du kan jo heller ikke forvente svar på
et brev, hvis modtageren ikke har din adresse

Denne liste skulle være en liste over anonyme proxy servere - jeg har dog
ikke selv testet nogen af dem af:
http://www.multiproxy.org/anon_proxy.htm

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-12-02 21:09

noname skrev:

> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en
> fuldkommen anonym på internettet?

Det er for nemt, du skal bare tage netværkskablet ud af dit netkort, al-
ternativt tage telefonstikket ud af modemet.

> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager
> mig noget.

Nemt nok, bare gør som jeg skriver.

Whee, har jeg nu vundet en præmie på kandu.dk når jeg besvarer et spørgs-
mål?

Hvad er det egentlig du vil på Indernæd, som kræver absolut anonymitet?
(hvis du fortæller om hvilke programmer/protokoller du vil anvende, er
det meget nemmere at hjælpe dig)

Kan du have et knaldhamrende godt nytår, husk at smide skytset fra dig
førend det smider dine lemmer væk.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-12-02 21:57

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> writes:

> Det er for nemt, du skal bare tage netværkskablet ud af dit netkort, al-
> ternativt tage telefonstikket ud af modemet.

Nu skrev han/hun jo rent faktisk _på_ Internettet

- Jacob Atzen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 31-12-02 14:19

Jacob skrev:

> Nu skrev han/hun jo rent faktisk _på_ Internettet

Ja, han/ hun kan blot bruge CPIP (carrier pigeon internet protocol:

Hvis de så vil overvåge ham/ hende, bliver de nødt til at drage i felten
og undersøge hvor duen flyver hen.

Der er dog den hage ved CPIP, at den vistnok kun er implementeret på
Linux (jeg synes ikke lige jeg kan google mig frem til en Windows imple-
mentation).

Kan du have et knaldhamrende godt nytår.

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-12-02 22:08

"noname" <fake@mail.com> writes:

> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?
>
> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig noget.
Prøv: http://anon.inf.tu-dresden.de/

Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-12-02 00:06

In article <rdnk7hr6wr6.fsf@brok.diku.dk>, Martin Schultz wrote:

> Prøv: http://anon.inf.tu-dresden.de/

Men så kender de ALT til hvad du laver, i modsætning til almindelig
surf hvor hver website kun kender til en brøkdel.

Anonymizers er den virkelige trussel mod anonymitet.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 31-12-02 00:34

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Men så kender de ALT til hvad du laver, i modsætning til almindelig
> surf hvor hver website kun kender til en brøkdel.
>
> Anonymizers er den virkelige trussel mod anonymitet.

Det er faktisk en vigig pointe. Burde der ikke tilføjes et afsnit
omkring anonymizers til OSS?

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-12-02 12:33

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> writes:

> Men så kender de ALT til hvad du laver, i modsætning til almindelig
> surf hvor hver website kun kender til en brøkdel.
>
> Anonymizers er den virkelige trussel mod anonymitet.

Det er jo et spørgsmål om tillid som så meget andet.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 30-12-02 22:57

On Mon, 30 Dec 2002 19:05:34 +0100, noname <fake@mail.com> wrote:
> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?
>
> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig noget.

Du skal igennem en 3. part der ikke laver logging af nogen art. Et eller
andet sted i verden må du forbinde dig til, og din IP skal da bruges til
at sende data tilbage til dig. Om denne 3. part så logger dine data
eller ej ved du ikke. Du kan stole på deres påstande eller ej.

Om jeg finder det nødvendigt? Nej. Hvad jeg derimod finder nødvendigt er
kryptering af de data jeg sender. På den måde kan jeg også garantere at
jeg er den jeg er (digitale signaturer). Når folk diskuterer frihed
synes jeg ikke at anonymisering af IP adresser er godt. Jeg synes at det
er udmærket som redskab til at sende pakker rundt i netværk (unik
identifikation), men til frihedsdiskussionen vil jeg henlede
opmærksomheden på:

freenet.sf.net

samt

freehaven.net

--
Jesper

Fra : Kjeld Flarup

Dato : 31-12-02 11:23

noname wrote:
> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?
>
> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig noget.

Hvis du bruger en dial up linie eller ADSL med synamisk IP så er du reelt annomym.
Din ISP vil kun afsløre din identitet mod en dommerkendelse.
Men du kan selvfølgelig ikke lave noget ulovligt!

--
------------------------- Med Liberalistiske Hilsner --------------------------
Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 31-12-02 12:20

Hej

Du kan prøve anonymizer.com samt freedom.net

Fra : Larz

Dato : 31-12-02 14:40

> Er der nogen der ved om der findes et prog, der kan gøre en fuldkommen
> anonym på internettet?
>
> jeg vil gerne have således at min ip er skjult når jeg foretager mig
noget.

Hvis du vil være 100% anonym på mail eller usenet kan du benytte alskens
remailere sammen med en eller flere nym servere.
Du kan evt kigge lidt i alt.privacy - og i alt.privacy.anon-server kan du
finde
programmer og vejledninger til mange gode ting.

-
Lars
http://coder.dk/sohofaq.php - Uofficiel WOL SOHO 77 FAQ
To mail me remove your pants.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-01-03 08:46

> [...]
> anonyme så længe at du har mere end to remailere i din chain
> eller din reply-block i nymservernes tilfælde.

Det er nok ikke praktisk muligt for modtageren at spore en
sådan email tilbage til afsenderen. Men din ISP kunne stadig
aflytte alt din kommunikation med kendte remailere. Med mindre
du sender krypterede beskeder til remailerne, og de har hver
sin dekrypteringsnøgle.

Er sådanne remailere en gratis service, eller skal man betale.
Og såfremt man skal betale, hvordan opkræver de så betalingen,
når nu de ikke kan spore afsenderen?

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-03 17:55

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

> Med mindre
>du sender krypterede beskeder til remailerne, og de har hver
>sin dekrypteringsnøgle.

Hvilket praecis er tilfaeldet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : N/A

Dato : 06-01-03 23:25

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-03 23:25

In article <3PYURXQI37627.4831365741@anonymous.remailer.cyberjunkiez.de>, Sleeping Vayu - Vayu Anonymous Remailer wrote:

> Det er i sagens natur krypterede beskeder du sender til
> remailerne. Du krypterer en besked til en remailer med dens
> public key - den kan så afkryptere beskeden. Typisk indeholder
> den endnu en krypteret besked som den får at vide skal sendes
> til endnu en remailer. Og så fremdeles. Remailerne har pools med
> de beskeder de skal sende og kan opsættes til at sende "dummy"
> beskeder til andre remailere for at gøre det sværere for
> medlyttende at regne stier ud. Du kan endog fortælle en remailer
> at beskeden først skal vente X minutter (eller timer eller dage)
> [...]

Men hvis du laver kriminelle handlinger, eksempelvis sender
børneporno, så vil der nok komme en række dommerkendelser, en
maskine ad gangen, indtil du er fanget. Spørgsmålet er hvor mange
servere de p.t. holder øje med.

Jeg går ud fra, at envelope stadig er i klartekst ? Hvordan
foregår det ? Pakker du 3 krypterede beskeder ind i hinanden,
som den anonyme remailer så pakker ud 1 gang og sender på ny
til en ny server der pakker næste lag ud etc ???

Jeg går også ud fra, at størrelsen på mails kan hjælpe en
FBI mand. Og FBI har nu dom for, at de godt må hacke maskiner
i udlandet (ihvertfald i Rusland).

> Remailere er gratis, ligesom nymservere er gratis. De bliver
> typisk drevet af universiteter, eller individer med en stærk
> interesse i privatlivets fred.

Det er nok individer på universiteter ?

> Desværre kan disse services også bruges til mailbombing og
> andre ubehagelige ting.

Problemet er når de anvendes til ulovligheder, eller af
folk der ikke vil stå til ansvar for deres handlinger.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 07-01-03 00:16

"Povl H. Pedersen" wrote:

> [...]
> børneporno, så vil der nok komme en række dommerkendelser, en
> maskine ad gangen, indtil du er fanget. Spørgsmålet er hvor mange

Er der egentlig lovkrav til hvor længe man skal gemme logfiler
eller om det overhovedet er et krav at man logger??

> To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
> Writing to the above address will blacklist your mailserver.
> Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Hvad er pointen egentlig med det? At lokke spammere til at høste
adressen og blokere sig selv??

Fra : Allan Olesen

Dato : 07-01-03 02:00

wrote:

>Men hvis du laver kriminelle handlinger, eksempelvis sender
>børneporno, så vil der nok komme en række dommerkendelser, en
>maskine ad gangen, indtil du er fanget.

Det forudsaetter, at maskinerne logger, eller man koerer gennem
de samme maskiner naeste gang. Der findes software, som vaelger
kaeden af maskiner tilfaeldigt hver gang.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-01-03 07:36

"Povl H. Pedersen" wrote:

> Jeg går også ud fra, at størrelsen på mails kan hjælpe en
> FBI mand.

Det kommer i høj grad an på, om der anvendes base64 indkodning
eller lignende i hvert lag. Med indkodning på hvert lag vil
beskederne vokse eksponentielt. Uden indkodning på hvert lag
vil beskederne kun vokse lineært, nok knap 1KB på hvert lag,
da der formodentlig skal en ny RFC822 header til.

Hvordan man så undgår base64 indkodning på hvert lag er et
mere interesant spørgsmål. Men hvis man komprimerer før hver
kryptering, så vil man nok alligevel slippe af med det meste
af overheadet ved den foregående base64 indkodning. (Mine
forsøg med uuencode og gzip viser i hvert fald et overhead på
kun 4.4%)

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-01-03 23:28

> Remailere er gratis, ligesom nymservere er gratis. De bliver
> typisk drevet af universiteter, eller individer med en stærk
> interesse i privatlivets fred.

jeg kom lige i tanke om anon.penet.fi eller noget i den retning.
Et fremragende eksempel på hvor anonym man er :)

Havde en konto på den, som dog ikke blev brugt ret meget.

Fra : N/A

Dato : 07-01-03 11:57

Fra : Kasper Dupont

Dato : 07-01-03 11:57

"A.Melon" wrote:

[...]

Jeg synes jeg så det indlæg allerede I går klokken 11:35.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-01-03 19:21

Sleeping Vayu - Vayu Anonymous Remailer wrote:

> Remailere er gratis, ligesom nymservere er gratis. De bliver
> typisk drevet af universiteter, eller individer med en stærk
> interesse i privatlivets fred.

Hvis man forestiller sig, at nogen ønsker at lave en remailer med
betaling, kan det så lade sig gøre uden at svække anonymiteten?
Udbyderen ville nødvendigvis kunne se, hvor mange emails den
enkelte bruger har sendt, men kan det gøres så udbyderen ikke kan
finde sammenhængen mellem kunder og sendte beskeder?

> :) Håber det gav lidt klarhed!

Jo, det hjalp.