banana split....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-02 11:01

jeg har lovet ungerne at vi skal have banana split til nytårsaften, men jeg
ville lige høre ad om der er nogen herinde der har nogle geniale ideer til
hvordan man kan gøre det ekstra lækket ?

indtil nu står den på vanilleis, bananer, flødeskum og chokosauce og evt
lidt nødder.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 30-12-02 13:30

> [...]
> hvordan man kan gøre det ekstra lækket ?
>
> indtil nu står den på vanilleis, bananer, flødeskum og chokosauce og evt

Hej Sabina

Du kunne eventuelt lave banana spillten med forskellige slags is - måske der
er forskel på de voksne og børnenes favorit is.

Mvh.
Mette, der ønsker godt nytår til alle

Fra : Svend Emil

Dato : 30-12-02 13:36

"Mette Nylander Sørup" <mette@countryfan.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Sabina
>
> Du kunne eventuelt lave banana spillten med forskellige slags is - måske
der
> er forskel på de voksne og børnenes favorit is.

Man kunne også peppe den op ved at tilføje forskellig frugt.
Æbler, vindruer, pære, blommer (jordbær, dog ikke lige årstid)

Dette var mit bud... (godt nok er det så mere frugtdessert end banansplit)
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Anders

Dato : 30-12-02 14:23

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvordan man kan gøre det ekstra lækket ?
>
> indtil nu står den på vanilleis, bananer, flødeskum og chokosauce og evt

Du kan putte bananerne med skræl på under grillen, til skrællen er helt
sort.
Derefter skærer du et snit på langs af bananen og kommer alle herlighederne
i.
Så graver man selv den bagte banan ud af skrællen.

Til de voksne kan du eventuelt hælde lidt cognac i først, og flambere, inden
du kommer resten i.

God fornøjelse

Anders

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-12-02 22:56

> [...]
> geniale ideer til hvordan man kan gøre det ekstra lækket ?
> indtil nu står den på vanilleis, bananer, flødeskum og chokosauce og

Personligt er jeg voldsomt imod at "forbedre" de klassiske
suveræniteter. Bananasplit er jo forrygende som den er - hvorfor ændre
(ødelægge?) på det?

Kim Jensen
R2DVD.com - find de billigste DVD'er i Danmark

Fra : rené Jensen

Dato : 30-12-02 23:04

Du kan også prøve at afslutte med lidt sirup, enten den almindelige eller en
af de nye spændende man kan købe i de fleste supermarkeder. Når siruppen
"rammer" isen bliver den helt hård, så det ligner "glas strimler", og så
smager det helt fantastisk.'

Sandie

Fra : Gjøl

Dato : 30-12-02 23:22

> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Ikke nødder, men mandelsplitter

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-01-03 15:19

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> indtil nu står den på vanilleis, bananer, flødeskum og chokosauce og evt
> lidt nødder.....

resultatet endte med:
en flækket banan, med en række vanille is kugler( fra Gelato Classico, kan
KLART anbefales..... den bedste købe vanilleis jeg nogensinde har smagt)
midt i og så kom tilbehøret på bordet til fri afbenyttelse.... der var
flødeskum, ristede flækkede hasselnødder, karamelsauce fra topit, og sidst
men ikke mindst revet lys marabou chokolade.... pyntet behørligt med
drinkspinde med glimmerværk, paraplyer og diverse andre underholdende
elementer ( som en stjernekaster i ungernes*G*)

og jeg må ærligt indrømme at jeg synes det blev kanont ;) ungerne og manden
elskede det, og min gæst var imponeret ;)
jeg forsøgte mig med at flambere bananerne aftenen før, for at se om det
kunne bruges, men jeg må indrømme at jeg er nok mere til den klassiske
bananasplit.....