Varmehåndtag på CZ 180
Fra : Buck

Dato : 30-12-02 08:55

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud af hvorfor mine
varmehåndtag ikke virkede på min CZ med et relæ.

Det viste sig at strømmen til baglyset er fuldstændig umulig (vekslende) og
kan ikke bruges til at slutte et relæ.
Jeg prøvede først at sætte en diode imellem men det var ikke nok. Så det
endte med at jeg måtte bygge en brokobling imellem, og så var strømmen god
nok til at slutte relæet.

Jeg har lavet en lille tegning af hvordan det kom til se ud og har lagt
tegningen her:
http://www.siskytte.dk/cz-bro.gif
til fri download for interesserede.

Er der nogen der vil "hoste" tegningen et sted?
Der hvor den ligger nu kan den ikke blive liggende permanent.

--
/Buck
CB 550 F1 ´75 (Med varmehåndtag med relæ)

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 30-12-02 11:49

> Jeg prøvede først at sætte en diode imellem men det var ikke nok. Så det
> endte med at jeg måtte bygge en brokobling imellem, og så var strømmen god
> nok til at slutte relæet.

Evt. et forbedringsforslag:
Sæt en 1-10uF kondensator i parallel med relæspolen, så undgår man, at
relæet begynder at klapre. Hermed kunne du evt. spare brokoblingen og
erstatte denne med en diode (altså blot din første idé, men nu med en
kondensator over relæspolen).

Hilsen
Lars

Fra : Kim Olsen

Dato : 30-12-02 20:18

Hallo Hallo

Min fingre fryser af ...

Så Buch hvor har du købt varmehåndtag, og hvor meget strøm bruger de.

Jeg har også en CZ 180, og der burde ikke være meget at give af, med et 3AH
batteri.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Buck

Dato : 01-01-03 19:42

> Så Buch hvor har du købt varmehåndtag, og hvor meget strøm bruger de.

Jeg købte de billigste Saito varmehåndtag jeg kunne finde. Jeg ka ikke lige
huske hvad jeg gav, men jeg købte dem hos Bruno´s Moto Company i Flensborg.
Og jeg vil tro at din lokale MC-Pusher kan skaffe nogen til dig.

Når jeg kører til skole med fuld knald på varmehåndtagene (godt 30 km) kan
cyklen sagtens starte når jeg skal hjem igen, men eftersom vores kære CZ
ikke har nogen startmotor den skal bruge strøm til, burde den kunne sparkes
i gang på et næsten fladt batteri. Så der er nok ikke noget at være bange
for hvad angår strøm...

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Buck

Dato : 01-01-03 19:49

fandt lige håndtagene på www.heingericke.de
søg efter bestellnummer 22001704

Selvom de hedder "Gericke" er det en kopi af Saito, og 20 Euro må da siges
at være en overkommelig pris.

se iøvrigt anmeldelse på www.dmcn.dk

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-01-03 20:39

Tak for hjælpen.

så er de bestilt.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-01-03 21:45

øv øv

Mail fra Geriche. Man skal bestille for mindst 75 Euro.
Så hvis nogen kan anvise et billigt alternativ der kan købes i Danmark, er
jeg lutter øre....

20 Euro for varmehåndtag med to styrker var da ellers billigt....

Hilsen

Kim

Fra : Michael K. S.

Dato : 02-01-03 21:54

On Thu, 2 Jan 2003 21:44:59 +0100, "Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk>
wrote:

>Mail fra Geriche. Man skal bestille for mindst 75 Euro.
>Så hvis nogen kan anvise et billigt alternativ der kan købes i Danmark, er
>jeg lutter øre....

Man bestiller da heller ikke fra HG's main-outlet nej-nej.Man ringer
eller mailer til den lokale afd. i Handewitt (Flensborg).Som regel er
der en der taler dansk eller til nød engelsk,så er der ingen
mindstekøb og de sender gratis (betaling med Visum-Landkort eller
lign.)

http://www.hein-gericke.de/shop2002/shops/flensburg.html

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-01-03 09:13

> [...]
> jeg lutter øre....
>
> 20 Euro for varmehåndtag med to styrker var da ellers billigt....

Hej Kim

Hvad med www.louis.de? De har ikke et mindstesalg, og dere porto er 45Kr
eller sådan noget.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Buck

Dato : 03-01-03 11:45

samme pris hos louis iøvrigt...

søg på artikelnummer 10032045

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-01-03 20:52

Så er de bestilt hos Louis. Paha der kunne man vist bruge mange penge....

Tak for hjælpen til alle.

Kim