mindre bryster
Fra : Henriette80

Dato : 30-12-02 02:04

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen som kan hjælpe mig med oplysninger om
brystformindskning, da min bryster i løbet af 4 år er vokset fra en
mellem C-skål til en meget fyldig F-skål, jeg er 22 år og har endnu ikke
fået nogen børn tør simpelthen ikke, er bange for at mine bryster vokser
til en større skål. Jeg tager p-piller, men min læge mener ikke at det
er dem som gør det, han mener at det vil hjælpe hvis jeg taber mig 10
kg, jeg har så imellem tiden tabt mig og det har ikke hjulpet på det. Så
derfor vil jeg være taknemmelg hvis der var nogen som kunne hjælpe med
lidt oplysninger. Om blandt andet hvordan med amning efter
operationen...

Henriette

http://www.kandu.dk/

Fra : Chokmah

Dato : 30-12-02 03:16

On Mon, 30 Dec 2002 01:04:02 GMT, "Henriette80"
<Henriette80.news@kandu.dk> wrote:

Hej KanDy Henriette

> [...]
>mellem C-skål til en meget fyldig F-skål, jeg er 22 år og har endnu ikke
>fået nogen børn tør simpelthen ikke, er bange for at mine bryster vokser

well hvis du beviseligt for ryg smerter af byrden kan du få dem
opereret mindre

Mv
Bo MM
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-12-02 08:38

Henriette80 wrote:

> Så derfor vil jeg være taknemmelg hvis der
> var nogen som kunne hjælpe med lidt oplysninger. Om blandt andet
> hvordan med amning efter operationen...

hvad er det for oplysninger du søger??
du vil nok have lidt bedre held inde i dk.helbred ;)
og mht amning efter operation så er det afhængig af hvordan den udføres,
hvor meget der fjernes og sådanne ting.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 30-12-02 20:41

Sabina skrev:

Hej Sabina

> og mht amning efter operation så er det afhængig af hvordan den
> udføres,

Øhm, kan man ikke kun amme på een måde (læber til brystvorte, suug)?

Kan du have et knaldhamrende godt nytår.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-12-02 15:56

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
> Sabina skrev:
>
> Hej Sabina

> Øhm, kan man ikke kun amme på een måde (læber til brystvorte, suug)?

jeg talte om operationen*G* ikke amningen ;)

> Kan du have et knaldhamrende godt nytår.

uh i lige måde..... lad nu være med at gøre det for groft.....

Fra : Bente B. Riis

Dato : 30-12-02 19:57

Henriette80 wrote:

Hej Henriette

<Snip - grunde til en mulig brystformindskelse>

> Så derfor vil jeg være taknemmelg hvis der var nogen som kunne hjælpe
> med lidt oplysninger. Om blandt andet hvordan med amning efter
> operationen...

Jeg er 28 år og fik for omkring 10 år siden lavet en brystformindskende
operation. Jeg kan ikke sige noget vedr. amning da jeg endnu ikke har
børn - men min læge forklarede mig at der kan være problemer med det
efter en operation.

Jeg er glad for min operation - den har sparet mig for mange myoser i
tidernes løb. Dog skal du være klar over at der er visse ricisi i denne
forbindelse. - Mine bryster har mistet en stor del af deres følsomhed
(blandt andet er mine brystvorter næsten følelsesløse - derfor regner
jeg som udgangspunkt med at amning ikke kan lade sig gøre for mig) -
ikke alle får den bivirkning - det kommer an på hvor godt det hele heler
op efter operationen. Du skal også være opmærksom på, at hvis du tager
på efter operationen - ja så sætter det sig også på brysterne. - Mine
bryster er ikke helt så store som de var den gang - men de er blevet
væsentligt større pga en stor vægtforøgning.

Jeg vil hverken anbefale eller fraråde en operation - jeg ville gøre det
igen - men det er en beslutning du og kun du kan tage. Spørg din læge om
bivirkningerne - og afgør med dig selv om du kan leve med de eventuelle
bivirkninger - selvom det ikke sker for alle er det bedst at forholde
sig til worst-case muligheden. Du kan eventuelt læse denne artikel
indtil da. http://www.sundhed.dk/servlet/generalarticle?id=6432&cx=304

Har du andre spørgsmål som går på personlig erfaring er jeg villig til
at besvare dem - bare sig frem - jeg gætter nemlig ikke så godt...

Mvh
Bente
--
Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like
bread, remade all the time, made new.

Fra : Henriette80

Dato : 04-01-03 19:38

"Bente B. Riis" skrev d. 30-12-02 19:57 dette indlæg :
> [...]
> Bente
> --
> Love doesn't just sit there like a stone; it has to be made, like

Hejsa

jeg vil bare lige sige tak for dine oplysninger...

Skal nu til at nærlæse artiklen som du har lagt en link til...

På forhånd tak

Henriette

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-12-02 20:52

"Henriette80" <Henriette80.news@kandu.dk> writes:

> [...]
> derfor vil jeg være taknemmelg hvis der var nogen som kunne hjælpe med
> lidt oplysninger. Om blandt andet hvordan med amning efter

Min mor har været igennem turen, efter at have overvejet det gennem
mange, mange år. Hun er simpelthen så glad for det.

Inden operationen skulle hun tabe sig en hel del. Man vil nemlig ikke
operere overvægtige, da man så ikke har nogen ide om hvordan brysterne
vil komme til at se ud, hvis man skulle tabe sig. Så hvis du stadigvæk
er lidt overvægtig, så skal du altså starte med at tabe dig.

Mor var sygemeldt 2 måneder efter operationen, men var helt klar til
at fejre sølvbryllup med dans og det hele 3 uger efter. Hun var
indlagt 3 dage, og så vidt jeg husker, så klagede hun ikke over en
masse smerter efter operationen.

Da hun jo er over sølvbryllupsalderen, så kan jeg ikke sige så meget
om amning, men en kollega fik fjernet hhv. 800 og 900 g fra brysterne
og har nu ammet 2 børn. Så det er ikke helt umuligt, men man skal være
forberedt på at det ikke kan lade sig gøre.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik