kode til ODBC på en server via nette?
Fra : Kenni W. Thomsen

Dato : 30-12-02 01:05

Hej allesammen..

Er der en kode til at man kan få en ODBC DATA til at virke over
nette??

Håber der er en som kan hjælpe mig.

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 30-12-02 03:26

Hej Kenni

Du må være lidt mere specifik i dit spørgsmål.
Hvilken database (MS Sqlserver, Oracle, MySql ect.) vil du connecte til?

/Johnny

Fra : Kenni W. Thomsen

Dato : 31-12-02 16:49

Jeg køre med en Win 2000 server. og der er det som hedder Data Sources
(ODBC) det er det jeg bruger. kan man dette?

Fra : Johnny E Jensen

Dato : 01-01-03 10:07

Hej Kenni

Naturligvis kan du det

Du skal naturligvis designe dim Datasource ud fra Serverens producent navn.
F.eks. hvis du ønker at connecte til MS SQL bygger du en datasource
for denne server. MySql ODBC ser f.eks helt anderledes ud.

1. Under UserDNS vælg add.
2. Du skal så vælge den driver der høre til den (database) server du ønsker
as connecte. (jeg vil her benytte 'SQL Server')
3. Klik Finish
4. Angiv nu navnet på din User DNS, Skriv evt. en beskrivelse og til sidst
opgiv adresse på serveren (www.xxxx.dk eller IP adressen)

Du skal sikkert uanset hvilken server du connecter opgive username og
password til databasen.

Hvis du ønsker mere hjælp kan du bare skrive.....