Afgift rumlen... på VFR400R
Fra : Fer

Dato : 30-12-02 00:38

Hej NG

Har brugt aftenen på google.com... men er ikke blevet meget klogere....

Desuden er jeg ikke blevet mindre forvirret af at opdage at Nord Sjællands
MC Center v. Niels ´Thorsson, har ført mig noget bag lyset i denne handel..
Jeg blev "mundtligt" lovet at cyklen var synet i sommers (2002) han sender
mig papirene på cyklen (japansk reg attest og et import papir fra england. +
syns papire... Kanon tænker jeg... men idag ser jeg... AT DEN IKKE ER SYNET
!!! ARGHH SPADE... "¤!¤&¤#"&"%# var vist nærmere mine tanker. Når men der er
ingen underskrift, dvs cyklen er ikke synet eller blevet kigget på??dog står
der for oven på blanketten "11 - Data erkl mgl." Når men herligt.. Må ringe
til ham imorgen, har på fornemmelsen at samtalen kommer til at foregå med
store ord...

når men en Data erklæring på en VFR400R hvor fås den?

Hvordan med told? jeg går ned og giver dem stelnummer, osv. Så vil de komme
med en foreløbig vudering, og derefter vil der komme et gigantisk girokort?
*gg*

Når men håber nogen har nogen erfaringer de vil dele ud med?

mvh Tommy Fer
VFR400R

---

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 30-12-02 01:48

> Når men håber nogen har nogen erfaringer de vil dele ud med?
>
> mvh Tommy Fer
> VFR400R

En start .....

http://www.julsbaek.dk/registrering.htm

Fra : Mads Stetter

Dato : 30-12-02 07:24

"SmaRTrxxv" <thore_FJERN@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse

> En start .....
>
> http://www.julsbaek.dk/registrering.htm

http://www.folmersmc.dk/

Her er også lidt at gøre med, Fer... Go læsning!

Jeg er jo også i gang med min RF400R fra japan.. Den har jeg sendt til
gløngøre for at f¨å en mekaniker til at syne den for mig, så er jeg fri for
alt det bøvl!

Han er vant til at importere cykler og få dem regget, så han kender hele
møllen!

Min skal forresten til syn i starten af januar, og så skal der ellers
betales afgift og males kåbe når den engang får den endelige afgift!

Husk at skrive det videre forløb om cyklen og dine problemer? med sælger!

Hilsen Mads
http://dfm.divvy.dk/?id=10

Fra : Morten Lange

Dato : 30-12-02 14:47

+
> [...]
ringe
> til ham imorgen, har på fornemmelsen at samtalen kommer til at foregå med

Jeg kan ikke give dig svaret du søger men vil gerne knytte et par
bemærkninger til din situation.

Hvor ville det være dejligt hvis vi efterhånden kom dertil at folk når de
køber 'ny'
mc brugte hovedet lidt mere og følelserne lidt mindre. I 99 ud af 100
tilfælde er det cool buisness for ham der står på den anden side af disken.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du havde det da du skulle handle
drømme mc'en (det kan bare ikke gå hurtigt nok), men sålænge man ikke
gennemgår papirerne grundigt bliver man tørret. Du er langt fra den eneste
det har prøvet det.

Nu er din situation nok ikke værre end at du kan komme igennem alligevel,
men det havde jo været sjovere at gå og 'rode' med mc'en istedet for at gå
og rumle over sådanne problemer.

Dette ikke være sagt for at 'køre' på dig, men udelukkende et forsøg på at
få 'den næste' til at være mere omhyggelig inden han skriver under.

Problemerne er specielle når man køber importmc'er. VFR400 og RVF400 er
nogle rigtig dejlige mc'er, men de har aldrig været importeret til DK. Dette
medfører at det kan være forbundet med vanskelighedder at får serviceret
dem, samt det kan være svært at skaffe reservedele, da der ikke er ret mange
forhandlere der ligger inde med reservedelsfilm/ stumper til disse mc'er.
Importørens reservedelslager for disse mc'er kan også ligge på et meget
lille sted, hvorfor man må påregne en del leveringstid hvis man ellers kan
skaffe reservedelsnummeret.

Mit råd når man køber en import mc er at få en reservedelsfilm og en
workshop manual med når man handler. Kan forhandleren ikke skaffe disse kan
han jo heller ikke servicere mc'en. De fleste af dem jeg har talt med inden
de har købt importmc har muntligt fået lovning på reservedelsfilm/workshop
manual efterfølgende, men aldrig set dem.

Ellers: Tillykke med en rigtig dejlig mc og held og lykke med papir
arbejdet.

Lange
www.vfr.dk også for 400'ere

Fra : Fer

Dato : 30-12-02 21:56

Morten Lange wrote:

> [...]
> mc brugte hovedet lidt mere og følelserne lidt mindre. I 99 ud af 100
> tilfælde er det cool buisness for ham der står på den anden side af

Tjae... Man har bare et indtryk af en person.. Ham her virkede reel. Tror
faktisk et eller andet sted han selv troede den var synet, når men nu må vi
se hvordan det går..

> [...]
> handle drømme mc'en (det kan bare ikke gå hurtigt nok), men sålænge
> man ikke gennemgår papirerne grundigt bliver man tørret. Du er langt

Om det her er gået rasende hurtigt ved jeg ikke... kiggede første gang på
denne cykel i starten af september 2002......

> Nu er din situation nok ikke værre end at du kan komme igennem
> alligevel, men det havde jo været sjovere at gå og 'rode' med mc'en
> istedet for at gå og rumle over sådanne problemer.

Den er nem nok at komme igennem, det kræver bare nogen penge... Det er så
det der irritere mig...

> Dette ikke være sagt for at 'køre' på dig, men udelukkende et forsøg
> på at få 'den næste' til at være mere omhyggelig inden han skriver
> under.

Ja, ja.... du mobber gør du... og det er feje hold og alt muligt

> [...]
> reservedelslager for disse mc'er kan også ligge på et meget lille
> sted, hvorfor man må påregne en del leveringstid hvis man ellers kan

Tjae, om de er sværere at skaffe stumper til end min tidligere GSXR250 (godt
nok officielt importeret) tror jeg næppe.

Desuden er der massere firmaer i UK der er hjælpsomme. som f.eks.
http://www.400greybike.co.uk

> [...]
> har talt med inden de har købt importmc har muntligt fået lovning på
> reservedelsfilm/workshop manual efterfølgende, men aldrig set dem.

*gg* Har bestilt en honda workshop manual fra greybike, har en haynes
allerede

> Ellers: Tillykke med en rigtig dejlig mc og held og lykke med papir
> arbejdet.

Tak tak... Det er sq en dejlig motorcykel... er faktisk ret glad for den..
har samlet kørt 60km på den... ææælsker den allerede :D

> Lange
> www.vfr.dk også for 400'ere

Hm, du kan måske fortælle mig hvilket rabat ordninger der følger med
medlemsskabet?

mvh Tommy Fer
Polyteknisk MC

---

Fra : Morten Lange

Dato : 30-12-02 23:02

> Hm, du kan måske fortælle mig hvilket rabat ordninger der følger med
> medlemsskabet?

Jeps. Så snart jeg har dit medlemsnummer. Det er nemlig ikke meningen at vi
skal have en hel masse ind der kun kommer for rabatten. Som klub er det
meget vigtigere at der kommer nogen ind der interesserer sig for VFR og
hinanden. At der så også er rabatordninger, træf arrangementer, fester,
mc-udstillinger, banekurser, merchandise m.m.m. er nærmere en sidegevinst.

Lange
www.vfr.dk

Fra : finn sander

Dato : 30-12-02 23:30

Morten Lange > Problemerne er specielle når man køber importmc'er. VFR400
og RVF400 er
> [...]
> lille sted, hvorfor man må påregne en del leveringstid hvis man ellers kan
------------------------------------
HOLD HOLD,,,,,, nu har jeg haft 2xNC30-1xNC35 (RVF400) , og tro mig der
findes microfilm, den lokale Honda forh. kan rekivere dem.

Den org. værksteds håndbog til NC30 hedder VFR 400R l.m udkommet feb
90.(kostede for 3 år siden 120DM)

Der er ingen ting i vejen for at købe en sådan cykel alt kan fås, det tager
ikke længere tid, end at få et "skide" spejl til en 90 VFR750F , som de skal
bruge 14 dage at få fra Beligen (Honda- EU/lager).

At det så er "meget" nemmer/ hurtiger at få dele fra Tyskland(750) og UK
(400) skyldes at forhandler i DK skal tjene på gyngerne fordi de midster på
kauselen (ny salg)

FS--- VFR400 er den fedeste 400 køb en eller to og se selv eller

Fra : Henrik

Dato : 31-12-02 08:39

Hej NG

iforbm. denne tråd har jeg et spørgsmål; Kan man få synet en MC som ikke er
afgiftberigtiget ?

mvh, Henrik

Fra : John Jensen

Dato : 31-12-02 10:39

Hej Henrik,

Ja, det kan du udemærket, den SKAL faktisk være synet når du møder op for at
betale
afgiftsdepositum...

/ John