Mobil vs. Fastnet
Fra : Niels Jacobsen

Dato : 29-12-02 22:08

Hej i gruppen

Jeg overvejer at droppe min fastnettelefon til fordel for en mobil. Mit
fastnet forbrug har de sidste 8 mdr.
været på ca. kr.15,- i gennemsnit pr. md.

Mit spørgsmål er så: Kan man undvære fastnet, eller er der noget jeg har
overset ved at undvære fastnet?

Jeg har overvejet et Mixit abb.

MVH
Niels

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 29-12-02 22:22

> [...]
> været på ca. kr.15,- i gennemsnit pr. md.
>
> Mit spørgsmål er så: Kan man undvære fastnet, eller er der noget jeg har

Altså jeg savner ikke fastnet overhovedet, men man skal nok gøre lidt op om
man ringer meget til fastnet eller mobil, for det er jo billigst at ringe
fra fastnet til fastnet, fastnet til mobil er tit pænt dyrt i forhold til
mobil til mobil, personligt for jeg det bedste resultat (billigste regning)
med sonofon variant med billigzone.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-12-02 22:22

Niels Jacobsen skrev:

>Kan man undvære fastnet, eller er der noget jeg har
>overset ved at undvære fastnet?

Husk at det bliver væsentligt dyrere for andre at ringe til dig
(minutprisen mangedobles for de flestes vedkommende).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Juletilbud for modtagere af nyhedsbrevet - resten af år 2002:
http://www.simlock.dk/nyheder.php

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 29-12-02 22:46

> Husk at det bliver væsentligt dyrere for andre at ringe til dig
> (minutprisen mangedobles for de flestes vedkommende).

Hej Peter & Lasse

Tak for hurtige svar

De sidste 12 mdr. har jeg kun ringet til en mobil 1 gang.
Det kan selvfølgelig godt blive et problem at bekendte slet ikke vil ringe,
når det bliver noget dyrere.
Der bliver jo nok ikke noget med 1 times hyggesnak mere....

MVH
Niels

Fra : BorreBoy

Dato : 29-12-02 22:39

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsenNOSPAM@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har overvejet et Mixit abb.

Væg hellere Telmore. Det er samme net, men billigere.

Fra : Fischer

Dato : 30-12-02 05:46

> Væg hellere Telmore. Det er samme net, men billigere.

Det passer vist ikke.

Når Niels, som han skriver, næsten udelukkende ringer til fastnet og hvis
han ofte ringer hjemmefra, kan Mixit med zone meget vel være meget billigere
end Telmore.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : BorreBoy

Dato : 30-12-02 09:22

"Fischer" <express2002@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Når Niels, som han skriver, næsten udelukkende ringer til fastnet og hvis
> han ofte ringer hjemmefra, kan Mixit med zone meget vel være meget

Ups. Det var jeg ikke klar over

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-12-02 10:57

> [...]
> Når Niels, som han skriver, næsten udelukkende ringer til fastnet og hvis
> han ofte ringer hjemmefra, kan Mixit med zone meget vel være meget

Hej igen

Tak for jeres indlæg.

Mine opkald vil 95-99% være til fastnet og 95-99% vil være hjemmefra og jeg
sender aldrig sms.

Jeg har nu tegnet et Telmore abb. fordi jeg selv kan vælge nr., og der var
et der passer med mit fastnet nr.
Senere kan jeg så overføre det til Mixit m. zone, som nok er det rigtige for
mig.

Håber at det er den rigtige fremgangsmåde.

Har iøvrigt en Siemens C25 som er købt for nogle år siden med et
taletidskort. Den har ikke været brugt i
over et år. Er den stadig låst?

MVH
Niels

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 30-12-02 17:36

> Har iøvrigt en Siemens C25 som er købt for nogle år siden med et
> taletidskort. Den har ikke været brugt i
> over et år. Er den stadig låst?

Hvis den var låst dengagn er den det stadig, men din operatør kan give dig
en unlock kode gratis når du har haft den i mere end et ½ år.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-12-02 18:56

Peter Sepstrup wrote:

> Hvis den var låst dengagn er den det stadig, men din operatør kan give dig
> en unlock kode gratis når du har haft den i mere end et ½ år.

Det har han, når han ikke har brugt den i over et år.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 02-01-03 09:48

> Det har han, når han ikke har brugt den i over et år.

Hehe... ja det så jeg godt, det var os mest for at lige at fortælle at det
altså var fordi han havde haft den i mere end et ½ år at han kunne få
låsekoden gratis